Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روستای گراب با جمعیت حدود ۳۰ خانوار در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهرک توحید(مرکز شهرستان) قرار دارد این روستا به دلیل جمعیت کم، کمتر از سایر روستاهای اطراف مورد توجه مسوولین شهرستانی و استانی قرار گرفته است.

با توجه به بازدید میدانی، مردم روستا از نبود آنتن دهی و اینترنت رنج می‌برند این در حالی است که روستاهای اطراف این روستا همگی از اینترنت و آنتن دهی کامل برخوردارند و تنها ساکنین این روستا از این مزیت بی‌بهره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود امکانات در این روستا با وجود اینکه در فاصله نزدیکی از مرکز شهر قرار دارد باعث شده است که برخی از اهالی روستا به شهر کوچ کنند و روستا کم کم خالی از سکنه شود.

گوشی‌های تلفنی که در منازل این روستاها هستند فقط یک شی بدون ارتباطند که در صورت تماس با آنها هیچ گاه در دسترس نبوده و آن‌ را برای صاحبانشان به یک وسیله یک طرفه تبدیل کرده که فقط در مواقعی که با دیگران کار دارند می‌توانند با حضور در مناطق مرتفع از آنها استفاده کنند.

با افزوده شدن روز به روز شبکه‌های ارتباطی و وابستگی جامعه به آنها چه از طریق امرار معاش شبکه‌های مجازی چه راه‌های ارتباط با دیگران، انتظار می‌رود اشتباهاتی مانند قطع ارتباط مکرر در سال کمتر رخ دهد.

حال که آموزش‌ها مجازی شده‌اند و کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش روند رو به فزونی خود را طی می‌کند می‌بایست به این مسئله به جد توجه داشت.

نبود آنتن دهی تلفن مردم روستا را به تپه‌ها می‌کشاند

جلیلیان یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برای ارسال یک فایل از طریق اینترنت و یا برقراری تماس با عزیزانمان گاهی باید یا به پشت بام خانه‌ها رفت یا اینکه مسیر طولانی را پیاده طی کنیم تا به بالای کوه روبروی روستا برسیم.

وی افزود: در این روستا بجای اینکه تلفن، همراه و در اختیار صاحبش باشد، مردم روستا، همراه تلفن‌هایشان هستند و باید به دنبال آنتن دهی تلفن همراه به این طرف و آن طرف بروند.

نبود آنتن دهی سبب ضررهای مالی و جانی در این روستا شده است

بدری‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بیان داشت: بارها برای اهالی روستا اتفاقی از لحاظ مالی و جانی رخ داده است اما به دلیل نبود آنتن دهی و عدم برقراری تماس با ارگان‌های مربوطه سبب از دست دادن جان یک شخص انجامیده است.

وی افزود: نبود آنتن در این روستا نیز موجب دل مشغولی‌هایی شده است چرا که آنتن‌های همراه برای ارتباط گرفتن و جویای حال فامیلی که در شهر دیگری زندگی می‌کند، وجود ندارد.

مشکل نبود آنتن دهی را در روزهای آینده بررسی خواهیم کرد

اسفندیاری مسوول مخابرات شهرستان هلیلان در این گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن معذرت خواهی از مردم روستای گراب بیان کرد: مشکل مربوطه در مخابرات استان در دست اقدام و پیگیری است.

وی افزود: جهت تسریع در انجام این درخواست با تلفن گویای ۹۹۹۰ تماس بگیرند و ثبت درخواست در این زمینه انجام دهند که ان‌شالله در روزهای آینده توسط دوستان همکار این مشکل مرتفع خواهد شد.

ارسال تیمی برای بررسی مشکل آنتن دهی در روستا

احمدی معاون مخابرات استان ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: طبق صحبت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با مسوول مخابرات شهرستان قرار شد در طول هفته جاری یک تیم برای بررسی مشکل آنتن دهی روستای گراب هلیلان به شهرستان ارسال شود.

وی افزود: عدم آنتن دهی خطوط در بخش های خدمات رسانی بی‌شک مشکلاتی را به وجود می آورد ما در صددیم تا مشکل را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

در دنیای که ارتباطات مجازی و اینترنت جزیی از زندگی مردم شده است، سلب شدن از این امکان گاها مشکلات زیادی را از نظر فرهنگی اجتماعی به بار آورده است؛ ان‌شالله با صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده مشکل آنتن دهی این روستا حل شود.

برای حل گره نچندان پیچیده این موضوع دندان و دستی قوی نیاز نیست تا راهکارهای نوآورانه مطرح شود فقط کافی است همان گوشی که شنونده این امر است، زبانی برای پاسخگویی نیز داشته باشد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت روستا گراب نبود آنتن دهی کسب و کار اینترنتی نبود آنتن دهی مردم روستا گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اوکراین با تلفن‌ همراه با پهپاد‌های انتحاری روسیه مقابله می‌کند!

حسگر‌های آکوستیک ساده که برای نخستین بار یک قرن پیش آزمایش شدند، برای محافظت در برابر تهدید پهپاد‌های انتحاری روسیه در خاک اوکراین نصب شده اند.

به گزارش عصر ایران؛ اوکراین از شبکه‌ای متشکل از هزاران تلفن همراه مستقر در سراسر کشور برای ردیابی پهپاد‌ها و موشک‌های ورودی به خاک خود استفاده می‌کند.

این پروژه که به گفته منابع اوکراینی بحث درباره آن بسیار محرمانه است، به تازگی توسط بلندپایه‌ترین افسر نیروی هوایی آمریکا در اروپا افشا شد.

ژنرال جیمز هکر، رئیس نیروی هوایی آمریکا در اروپا، این حسگر‌های آکوستیک را به عنوان شبکه‌ای متشکل از هزاران تلفن همراه متصل به ستون‌های دو متری توصیف کرد.

سامانه‌ای متشکل از حسگر‌های آکوستیک برای مقابله با تهدید پهپاد‌های انتحاری روسیه

با بیش از ۶۰۰۰ حسگر در حال کار، اوکراین در زمینه شناسایی و ردیابی تهدیدات پهپادی عملکرد خوبی داشته است. پهپاد‌های انتحاری به واسطه پیشرانه‌های ارزان قیمت خود صدای زیادی تولید کرده و از طریق این سامانه نظارتی قابل شناسایی هستند.

هشدار اولیه ارائه شده توسط شبکه حسگر‌های آکوستیک، نیرو‌های اوکراینی را قادر می‌سازد تا واکنشی سریع به تهدیدات نشان داده و با استفاده از اقدامات مقرون به صرفه، مانند سلاح‌های ضد هوایی، اهداف شناسایی شده را خنثی کنند.

شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ملی کیف، معروف به ویراژ (Virazh) به حداقل ۴۰ نوع شبکه حسگر جداگانه برای تشخیص، ردیابی و شناسایی تهدیدات هوایی متکی است.

حسگر‌های آکوستیک پیش از آن که با کمک هوش مصنوعی برای تعیین این که آیا ناهنجاری‌ها مربوط به پهپاد‌های انتحاری یا موشک‌های ورودی هستند یا خیر، برای جمع آوری صدا‌های غیرمعمول از محیط استفاده می‌شدند.

به گفته دکتر توماس ویتینگتون، کارشناس پدافند هوایی در اندیشکده بریتانیایی موسسه خدمات متحد پادشاهی (Royal United Services Institute)، این که شاهد بازگشت این فناوری هستیم، جالب است، زیرا پیش از اختراع رادار در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بسیار رایج بود.

این حسگر‌های ساده در مناطق نزدیک به خطوط مقدم در اوکراین مستقر شده اند. این دستگاه از یک گوشی هوشمند اندرویدی که درون جعبه‌ای همراه با فناوری تجاری موجود دیگر قرار دارد، شکل گرفته است.

تلفن‌های همراه برای شناسایی اهداف هوایی ورودی به طور مداوم روشن و ثبت می‌شوند. آن‌ها از شبکه‌های تلفن همراه محلی برای انتقال اطلاعات به یک سامانه متمرکز استفاده می‌کنند.

میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال، سال گذشته در توصیف این سامانه به نشریه تلگراف گفت: این به واقع برای ما مفید است تا درک بهتری از آنچه در آسمان ما می‌گذرد، داشته باشیم.

زووک؛ سامانه‌ای مبتنی بر حسگر‌های آکوستیک و هوش مصنوعی

سامانه دوم مورد استفاده توسط نیرو‌های مسلح اوکراین به نام زووک (Zvook) شناخته می‌شود که از فناوری‌های آکوستیک مشابه برای ارائه تصویر بهتری از آسمان کشور استفاده می‌کند.

در این سامانه حسگر‌هایی با قابلیت یادگیری ماشینی از میکرو کامپیوتر‌ها به جای تلفن‌های همراه برای شناسایی پهپاد‌ها در برد پنج کیلومتری، موشک‌های کروز در ۶.۵ کیلومتری و موشک‌های بالستیک در ۱۰ کیلومتری استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی به سامانه کمک می‌کند تا بین صدای یک گاو و پهپاد‌های ورودی تمایز قائل شود.

به گفته ماریان سولیم، مدیر اجرایی زووک، ما تهدیدات هوایی را شناسایی می‌کنیم و سپس ارتش می‌تواند سامانه‌های رادار را برای بررسی یک منطقه خاص فعال کند. در واقع، این یک سامانه کمکی است و جایگزین رادار نیست، بلکه آن را کارآمدتر می‌کند.

این شرکت در حال حاضر پنج درصد از خاک اوکراین – ۱۳۹۸۵ کیلومتر مربع – را با ۲۱۰ حسگر خود پوشش می‌دهد. بنابر تخمین شرکت، امکان پوشش کل کشور با ۸۰۰۰ دستگاه وجود دارد که هزینه تولید هر یک حدود ۴۰۰ پوند است. این سامانه‌ها از زمستان ۲۰۲۲ در زیرساخت‌های حیاتی مانند دکل‌های مخابراتی و ایستگاه‌های فرعی برق نصب شده اند.

عملکرد خوب حسگر‌های آکوستیک

هنگامی که اوکراین به تازگی با ۸۴ فروند پهپاد انتحاری روسیه مورد حمله قرار گرفت، سامانه‌های آکوستیک برای ارائه اطلاعات به نیرو‌های زمینی درباره مسیر حرکت آن‌ها استفاده شد.

به گفته ژنرال هکر، گروه‌های پدافند متحرک توانستند حداقل ۸۰ پهپاد را با اطلاعات ارائه شده رهگیری کنند. کشور‌های ناتو نیز در حال بررسی هستند که آیا این تجهیزات می‌توانند برای تقویت شبکه‌های پدافند هوایی خودشان استفاده شوند یا خیر.

طی جنگ جهانی دوم، سامانه‌های آکوستیک در ساحل کنت بریتانیا ساخته شدند. سازه‌های گنبدی بتنی غول پیکر معروف به آینه برای تقویت صدای هواپیما‌های دشمن استفاده می‌شد. اپراتور‌ها می‌توانستند بازتاب صدا‌ها را برای محاسبه سرعت، ارتفاع و مسیر پرواز مقایسه کنند؛ و در اواخر دهه ۱۹۶۰، نیروی هوایی آمریکا مجموعه‌ای از حسگر‌های گرمایی و حرکتی را در جنگل‌های ویتنام مستقر کرد تا به فعالیت‌های نیرو‌های ویتنامی گوش فرا دهد. با این وجود، ویتنامی‌ها خیلی زود محل نگهداری دستگاه‌های شنود را کشف کردند.

دیگر خبرها

  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • (عکس) اوکراین با تلفن‌ همراه با پهپاد‌های انتحاری روسیه مقابله می‌کند!
  • دستگیری سارقان تلفن همراه در شهرضا
  • مسدود شدن محور معمولان به پلدختر