Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اجرای بخشی از برنامه‌های قرآنی اوقاف به مردم واگذار می‌شود، گفت: برنامه‌های قرآنی اوقاف به لحاظ کمی و کیفی ارتقا می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی قره شیخلو در دیدار با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه، در حوزه مسابقات قرآنی سابقه 40 ساله دارد و از ابتدای فعالیت خود در این حوزه اهتمام ویژه و جدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی اوقاف، دومین مسابقه معتبر دنیاست و پس از مسابقات قرآنی مالزی که از قدمت 70 ساله برخوردار است، معتبرترین مسابقه بین‌المللی به حساب می‌آید.

قره‌شیخلو افزود: امسال سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و سال گذشته نیز در شرایط شیوع کرونا، مسابقات بین‌المللی تعطیل نشد و با مدل جدیدی اقدام به برگزاری این مسابقات کردیم.

وی افزود: در بقاع متبرکه، برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود که استمرار این فضا می‌تواند به فرموده مقام معظم رهبری، مردم را به شنیدن قرآن عادت دهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در تلاشیم که برنامه‌های قرآنی اوقاف از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کند و اجرای این برنامه‌ها به بخش مردمی واگذار شود.

قره‌شیخلو ادامه داد: جمعیت قرآنی خوبی در استان یزد وجود دارد که امیدواریم با این ظرفیت‌ها بتوانیم خدمت بیشتری به مردم در این حوزه در سطح کشور داشته باشیم.

وی گفت: مردم در کشور استقبال بسیار خوبی از برنامه‌های قرآنی دارند و قطعا اگر برگزاری این چنین برنامه‌هایی به خود آنها واگذار شود، میزان استقبال کمی و کیفی در مراسم‌های قرآنی افزایش پیدا می‌کند.

تأملی در فلسفه غدیر خم و وحی غیرقرآنی امیرالمؤمنین(ع)یک منطق قرآنی درباره علت قیام اباعبداللهخلافت بلافصل حضرت علی(ع) ادّله قرآنی دارد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهمی که اوقاف از این برنامه جدید دنبال می‌کند رشد هرچه بهتر و بیشتر آشنایی و انس مردم با قرآن کریم است و انشاالله پس از تحقق، نقش بسیار مهمی در نهادینه شدن دستورات قرآنی در زندگی افراد در جامعه دارد.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های قرآنی اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه شده از محل موقوفه مرحومه خیرالنسا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های زندانیان آذربایجان شرقی قبل از ظهر پنج شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این آئین اظهار کرد: از حمایت‌های متولیان امر بخصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکر وقدردانی می‌کنیم.

آیت الله آل هاشم یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شده و در سایه تلاش متولیان عزیز و پیگیری‌هایشان اقدامات ارزشمندی برای مستضعفان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این آئین ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: از عنایت های امام جمعه محبوب تبریز آیت الله آل هاشم و تولیت موقوفات خیر النسا آیت الله سید محمد تقی آل هاشم به جهت حضور در این رویداد که چند سالی است برگزار می‌شود کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النسا بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می‌گیرد به طوریکه سال گذشته ۱۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده‌های زندانیان توزیع شده و در اختیارشان قرار گرفت و امسال به تعداد ۲۰۰۰ بسته افزایش یافت.

ارزش ریالی هر بسته حدوداً یک میلیون تومان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی یادآور شد: ارزش ریالی این بسته‌ها حدوداً یک میلیون تومان بوده و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند، رب و … است.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همراهی و حمایت مجموعه‌های ذیربط قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش شود.

لازم به توضیح است طی این آئین دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفات خیرالنسا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و بهزیستی استان به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

کد خبر 6064080

دیگر خبرها

  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • بهار با آرامش بهاری
  • عقب‌ماندگی اقتصاد با جهش اتفاق می‌افتد
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • نصف استان کرمان وقف است