Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت نکردند و این طرح همچنان براساس اصل ۸۵ و در کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه 19 مرداد) در شرایطی آغاز شد که با توجه به  تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس  برای لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی بر اساس اصل  85 قانون اساسی، ابتدا این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفت و جوانب آن  به شکل غیرعلنی از سوی نمایندگان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت براساس رای گیری استمزاجی که در نشست غیرعلنی صورت گرفت، لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به شکل 85ای، با 144 رای موافق در برابر 111 رای مخالف، مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت اما از آنجا که مصوبات جلسات غیرعلنی وجاهت قانونی ندارد، بررسی این پیشنهادِ لغو،  مجدداً در نشست علنی مورد بررسی قرار گرفت و مخالفان و موافقان آن به نوبت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

در پایان نمایندگان با 130 رای موافق و 121 رای مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل 85 قانون اساسی موافقت نکردند و بنابراین طرح مذکور همچنان براساس اصل 85 و در کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس پیش از این در نشست علنی روز ششم مرداد مصوب کردند که رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی بررسی شود. بر طبق این اصل پس از تصویب طرح مذکور در کمیسیون مشترک، این طرح دیگر به نشست علنی ارسال نمی شود و مستقیماً تقدیم شورای نگهبان خواهد شد و در صورت تایید شورای نگهبان نیز برای مدتی معین به شکل آزمایشی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس فضای مجازی مجلس فضای مجازی طرح صیانت از حقوق کاربران قانون اساسی نشست علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل

به گزارش «تابناک»، حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، درباره واکنش ایرانی‌ها نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی درپی داشته و اثبات کرد در شناخت ایرانی‌ها اشتباه کردند.

دلیریان افزود: رژیم صهیونیستی قصد داشت با تهدید و ارعاب، التهاب ایجاد کند اما با محتواهای طنز مواجه شده‌ و ایرانی‌ها اقدام امروزشان را هم به سخره گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال