Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرزاد  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی ظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌هایی که ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با اهداف و ماموریت‌های از پیش تعیین شده وارد شود، هوشمند سازی مدارس است که با اقدامات تمام زیر مجموعه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، این هدف در حال تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: امروزه مهمترین دغدغه نظام آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری به ویژه کودکان و نوجوانان در جامعه اطلاعاتی است و مدارس به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های تعلیم و تربیت در کشور باید با مجهز شدن به آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی و آموزشی در خدمت تعلیم و تربیت کشور باشند.

فرزاد با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در نظر دارد، تمام مدارس شهری و روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل سازد که این روند در سال گذشته شدت بیشتری گرفت و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

او افزود: هدف اصلی هوشمند سازی مدارس، آماده سازی نسل آینده کشور برای زندگی در عصر اطلاعاتی و شکوفایی استعداد‌های بالقوه دانش آموزان متناسب با علایق و با استفاده آن هاست بر این اساس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، بر طبق وظیفه ذاتی خود در آماده کردن این بستر، با انجام هوشمند سازی مدارس شهری و روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات هوشمند سازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از فعالیت ۳۰ مجمع خیرین در استان خبر داده و بر اهمیت اجرای هر چه بهتر اساسنامه جامعه خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرهاد فرهودی عصر امروز _شنبه اول اردیبهشت_ در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، کسانی هستند که برج‌های مهربانی و عاطفه را در این استان برای آرامش و آسایش دانش‌آموزان این مرز و بوم، بنا می‌کنند.

وی افزود: در استان نیز به تبعیت از سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به‌عنوان بهره‌برداری و مبدا نیاز سنجی مدارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به عنوان مسئول هماهنگی و نظارت و مجری و مجمع خیرین مدرسه ساز استان به‌عنوان همراه و همدل دولت ترغیب کننده خیرین به سمت مدرسه‌سازی هستند که این ۳ مجموعه، ۳ ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند که ضعف در هر ضلع، خطری جدی برای ضلع‌های دیگر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی در ادامه عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ شکل گرفته و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازی مدارس استان در توسعه و احداث فضاهای آموزشی بوده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا در سال جاری نیز به مثابه سال گذشته و با سیاست‌های درست، به‌صورت همراه و همدل بتوانیم تا اهداف آموزشی استان را بهتر از سال قبل پیش ببریم.

فرهودی همچنین اذعان کرد: تا سال ۱۴۰۱، ۲۴ مجمع خیرین در استان دارا بودیم که در سال ۱۴۰۲، این عدد به ۳۰ منطقه افزایش یافته است که باید ۱۰ منطقه باقی مانده استان نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین سریعاً اقدام کنند.

وی با بیان اهمیت مجامع خیری در استان، بر اجرا و رعایت اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی تاکید کرده و اظهار داشت: اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در تمامی مجامع خیری باید رعایت شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی مدرسه‌یاری را رکن اصلی توسعه و نگهداری مدارس دانسته و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمار ارائه شده توسط مدیران آموزش و پرورش استان، ۳۳ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌یاری جذب شده است.

وی افزود: منطقه سراب در حوزه مدرسه‌یاری و جلب مشارکت‌های مردمی، حائز کسب رتبه اول در استان و مناطق شبستر و هریس به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم شدند.

فرهودی گفت: با تلاش‌های واحد مشارکت‌های مردمی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد ۶۴۲ میلیاردی سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ با تعهدهای ۱۰۰ درصدی خیرین به همراه برخی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، منجر به جذب ۱,۰۵۸ میلیارد تومان شده است که خود عددی غیرقابل چشم‌پوشی است.

وی اظهار داشت: ماحصل تمامی تلاش‌ها این شد که در سال ۱۴۰۲ در ارزیابی‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، رتبه عالی و قابل تقدیر در بحث مشارکت‌های مردمی به استان آذربایجان شرقی تعلق یافت.

فرهودی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ نیز همانند سال گذشته، دست در دست هم دهیم تا بیش از پیش ارتقا نظام تعلیم و تربیت در استان را شاهد باشیم.

کد خبر 746417

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی