Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@03:52:36 GMT

دمای هوای کردستان کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۷۲۹۸

دمای هوای کردستان کاهش می‌یابد

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز دمای هوای استان تمایل به افزایش دارد، اما روزهای چهارشنبه و پنج شنبه حدود ۲ الی سه درجه سانتی گراد کاهش یافته و از روز جمعه مجددا افزایش می‌یابد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بابارشانی با دمای ۱۲ درجه سردترین و سلین با دمای ۴۳ درجه گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان هم مابین ۱۷ و ۳۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده شاهد وزش باد در استان هستیم که برای روز چهارشنبه قابل ملاحظه برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای روزهای پنج شنبه و جمعه نیز بارندگی‌های ضعیف در استان پیش بینی می‌شود و شرایط برای رشد پوشش ابر نیز وجود دارد.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان سنندج تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان بارانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی قدیمی با اشاره به ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته جاری افزود:‌ هم اکنون آسمان استان صاف و گاهی با وزش باد ملایم همراه است.

وی یادآور شد: از روز جمعه هفته جاری تا یکشنبه هفته بعد شرایط جوی نسبتا ناپایداری در استان حاکم خواهد شد که به شکل وزش باد و بارش پراکنده باران خود را نشان می دهد.

قدیمی دمای هوای استان را طی روزهای آتی افزایشی بیان کرد و ادامه داد:‌ در شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان در شهرستان طارم با ۲۵ درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه استان زنجان بودند.

وی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۱۹ درجه، ابهر یک و ۱۷ درجه،‌ خرمدره سه و ۱۷ درجه، آب‌بر ۹ و ۲۵ درجه، قیدار هفت و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۸ درجه و ماهنشان پنج و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • روز‌های پایانی فروردین گیلان با هوای لطیف بهاری
  • زنجان بارانی می‌شود
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می یابد
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان
  • باران حال و هوای همه مناطق خراسان رضوی را بهاری کرد/ماندگاری هوای سرد تا روزهای میانی هفته
  • باران حال و هوای همه مناطق خراسان رضوی را بهاری کرد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای کرمانشاه