Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه کرونا شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به این شرایط، برنامه‌هایی در نظر گرفته شد تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و یکی از اصلی ترین این روش ها بهره گیری از آموزش مجازی به ویژه در بستر شاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این روش در نظام تعلیم و تربیت قالب شد البته که در همان گام های اولیه دریافتیم که ۳۰ درصد دانش‌آموزان دسترسی به این شبکه را ندارند بنابراین طرح هدایت را راه اندازی کردیم تا بر این اساس امکان پوشش تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان میسر شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه تهیه شده است که این تعداد با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و کمک های مردمی بوده است همچنین بیش از ۲۵۰۰ تبلت به کمک ایفای مسئولیت های اجتماعی از سوی استانداران تعهد شد.

حسینی تصریح کرد: این طرح گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت در نظام تعلیم و تربیت شد همچنین تداوم آموزش و عدالت آموزشی را به دنبال داشت چراکه نبوده تبلت در این شرایط به منزله نمودی از جلوه خشن بی عدالتی آموزشی است.

او اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ میلیارد تومان ویژه تامین تبلت در نظر گرفته شد ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم، اگر سه میلیون دانش آموز دسترسی کامل به شبکه شاد نداشتند اما از تحصیل محروم نبودند و از طریق روش های گوناگون مانند درسنامه، آموزش حضوری و انفرادی تحصیلشان را ادامه دادند اما طبیعی است که مهمترین و کیفی ترین آموزش در دوران کرونا از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد بوده است.

استفاده از ظرفیت سیستم‌های مدارس برای آموزش مجازی 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی اظهار کرد: بهره گیری از سیستم های مدارس ظرفیت دیگری بود که استفاده کردیم، حدود ۶۰۰ هزار سیستم در مدارس داشتیم و برای دانش آموزانی که در مناطق محروم قرار هستند به کار گرفته می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر آن ۱۰ میلیون سیم کارت دانش آموزی توسط وزارت ارتباطات به دانش آموزان داده می شود و این سیم کارت ها ضمن آنکه به دانش‌آموزان دسترسی می‌دهد از محتوا هم صیانت می‌کند تا آنها از آسیب‌های فضای مجازی دور بمانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کمبود معلم سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است