Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:42:17 GMT

رشد چهار برابری رتبه‌های برتر کنکور در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۳۶۰

رشد چهار برابری رتبه‌های برتر کنکور در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته در کنکور سراسری رتبه تک رقمی نداشتیم اما امسال دو نفر رتبه تک‌ رقمی کسب کردند و رتبه‌های دو رقمی امسال ۱۳ و سال گذشته ۳ نفر بودند که نشان دهنده رشد حدود چهار برابری نسبت به سال گذشته است.

ناصر علیفر امروز (۱۹ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما سال گذشته رتبه تک رقمی نداشتیم اما امسال دو نفر رتبه تک‌ رقمی کسب کردند و رتبه‌های دو رقمی امسال ۱۳ و سال گذشته ۳ نفر بودند که نشان دهنده رشد حدود چهار برابری نسبت به سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رتبه‌های سه‌رقمی از ۶۳ نفر در سال گذشته به ۹۷ نفر رسیده است. رتبه‌های تک رقمی منطقه‌ای نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده که از دو نفر به ۴ نفر رسیده است. همچنین رتبه‌های دو رقمی منطقه‌ای از ۲۶ نفر در سال گذشته به ۴۱ نفر با رشد حدود ۵۷ درصدی رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته ۱۲ منطقه آموزشی در رتبه‌های زیر هزار کنکور سهم داشتند، امسال خوشبختانه با تلاشی که همه همکاران انجام دادند، تعداد مناطق آموزشی به ۱۶ منطقه رسیده‌اند. به عنوان مثال در امیدیه، اندیمشک، شادگان و گتوند برای اولین بار رتبه‌های زیر هزار کشوری داشتیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: برحسب نوع مدارس این ۹۷ نفر را تقسیم‌بندی کردیم. از این تعداد ۶۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان، ۲۰ نفر در مدارس نمونه دولتی، ۲ نفر در مدارس شاهد، ۹ نفر در مدارس غیرانتفاعی و ۶ نفر در مدارس عادی درس می‌خواندند. از این ۹۷ نفر، در رشته علوم تجربی ۳۹ نفر، در ریاضی فیزیک ۱۴ نفر، علوم انسانی ۱۴ نفر، زبان خارجه ۲۵ نفر و هنر ۵ نفر هستند. با توجه به اینکه بیشتر دانش‌آموزان نخبه در رشته تجربی رقابت می‌کنند، سهم استان خوزستان خوب است.

علیفر در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ارتقای وضعیت دانش آموزان در کنکور سراسری، تصریح کرد: تشکیل ستاد ارتقای جایگاه امتحانات نهایی در کنکور سراسری، خلاصه‌نویسی کلیه درس‌های پایه دوازدهم، استفاده از ظرفیت خیرین آموزشی و مشاوران تحصیلی و تقدیر از رتبه‌های برتر سال گذشته در سطح استان از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان آموزش و پرورش کنکور سراسری نفر در مدارس سال گذشته رتبه تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

به گزارش ورزش سه،پورموسوی صبحت‌هایش را با گلایه آغاز کرد و گفت: گلایه‌دارم از باشگاه گل‌گهر، ما نزدیک صد هوادارمان از اهواز آمده بودند و یک مقدار به آنها کم لطفی شد و محل خوبی برای اسکان آنها در استادیوم به آنها داده نشد و حداقل باید پشت نیمکت خودمان حضور پیدا می‌کردند، برای ورودشان هم وقتی بازی رایگان است، مگر باشگاه گل‌گهر نیاز به پول بلیت 100 هوادار ما داشت؟

ویدئو: 330350

پورموسوی درباره جریان مسابقه گفت: بازی زیبایی بود و چهار گل داشت و در فوتبال ما یک گل به زور به ثمر می‌رسد، همه از زیبایی مسابقه راضی بودند، البته طبیعی است وقتی بازی دو بر صفر می‌شود دو بر دو هواداران ناراحت باشند، چیزی از ارزش های تیم گل‌گهر کم نمی‌کند و ما توانستیم از یک بازی سخت امتیاز کسب کنیم.

در ادامه کنفرانس بحث و جدال بین خبرنگار حاضر در کنفرانس و سیروس پورموسوی نسبت شکل گرفت و سرمربی استقلال خوزستان در پاسخ گفت: برادر شما سخنگوی باشگاه گل‌گهر شدید؟ گلایه من به حق است و می‌گویم هواداران تیم پشت نیمکت ما باشد، قانون این است که هوادار پشت نیمکت تیم خودش باشد، شما چرا غیرمنطقی صحبت می‌کنید، من می‌گویم قانون این است و حرفی ندارم!

این بحث ادامه دار بود نسبت به شرایط تمرینی استقلال خوزستان در سیرجان کشیده شد و پورموسوی اظهار داشت: زمانی که گل‌گهر به اهواز آمده بود در بهترین زمان به آنها زمین تمرین دادیم.

سرمربی استقلال خوزستان در انتها درباره کامبک این تیم گفت: ما ریسک کردیم و فوتبال یعنی ریسک کردن، از دقیقه 88 تبدیل شدیم به چهار چهار دو و گفتیم یا می‌شود سه بر صفر یا برمی‌گردیم، ما نیمه اول کنترل کردیم، نیمه دوم روی اشتباه گل خوردیم و برخلاف جریان بازی گل دوم را خوردیم اما با تعویض هایی که انجام دادیم امیدوار بودیم بازی برگردد و خداروشکر این اتفاق افتاد.

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم
  • گلر پیکان: ما هم رتبه تک رقمی میخواهیم
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳