Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@10:29:49 GMT

(تصاویر) گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۲۱۷۹

(تصاویر) گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ

فرارو- روز دوشنبه ۹ اگوست (۱۸ مرداد ماه) گزارشی از سوی افشا کنندگان مطرح دنیای فناوری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت سامسونگ الکترونیکس موفق به دریافت گواهی ثبت اختراعی شده است که مربوط به یک گوشی هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش رول شدنی می‌باشد. این گوشی جدید علاوه بر این مجهز به دروبین زیر صفحه نمایش و پشتیبانی از قلم S Pen خواهد بود و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، طبق برنامه از پیش تعیین شده، روز چهارشنبه ۱۱ اگوست (۲۰ مرداد ماه) رویداد بزرگ Samsung Galaxy Unpacked ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد که جدیدترین محصولات سامسونگ را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. ما می‌دانیم که در جریان این رویداد، دو گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 معرفی خواهند شد که به طور قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی خود بهبود یافته اند. اما پیش از این نیز شایعاتی مطرح بود که این غول فناوری قصد دارد تا اولین گوشی هوشمند با صفحه رول شدنی خود را نیز در سال ۲۰۲۱ معرفی کند. با این حال، به نظر می‌رسد این گوشی که Galaxy Z Slide یا Galaxy Z Roll نام دارد تا سال ۲۰۲۲ عرضه نشود.

هفته گذشته، وبسایت فناوری LetsGoDigital گزارشی از یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش رول شدنی هواوی ارائه کرد که در آن صفحه نمایش انعطاف پذیر گوشی تا پشت آن امتداد می‌یابد. اکنون همین وبسایت به گزارشی جدیدی دست یافته است که نشان می‌دهد کمپانی کره‌ای سامسونگ نیز توانسته است گواهی ثبت اختراع مشابهی را برای یک گوشی هوشمند آینده خود دریافت کند. به گزارش فرارو، نکته قابل توجه این است که ثبت اختراع سامسونگ در آلمان درخواست شده است. ما قبلاً چنین چیزی را ندیده بودیم. سامسونگ فناوری‌های جدید خود را که در مراحل اولیه توسعه قرار دارند، معمولاً در کشوره کره جنوبی ثبت می‌کند و در ادامه با توسعه فناوری، گواهی اختراع در سازمان‌های USPTO و WIPO به ثبت می‌رسد. اما این بار، این اختراع در آلمان ثبت شده است تا این فناوری را در مراحل اولیه برای بازار اروپا تضمین کند.

حق ثبت اختراع جدید با عنوان «دستگاه الکترونیکی با صفحه نمایش رول شدنی» توسط سامسونگ الکترونیکس در پایگاه Deutsches Patent-und Markeamt و در ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ درخواست شده است. اسناد ۳۶ صفحه‌ای این ثبت اختراع در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شد و همچنین در پایگاه داده مالکیت معنوی جهان WIPO گنجانده شده است. به گزارش فرارو، براساس داده‌های این گواهی ما می‌دانیم که این یک گوشی مجهز به صفحه نمایش رول شونده است. در صورت جمع بودن صفحه نمایش، شما با یک گوشی در اندازه معمولی سر و کار دارید که در سمت چپ این صفحه نمایش خمیده شد و تا نیمی از صفحه پشت گوشی امتداد می‌یابد.

در صورت نیاز به صفحه نمایش بزرگتر، می‌توانید گوشی را به راحتی به فرمت تبلت تبدیل کنید. از سمت راست، صفحه راست را می‌توان بیرون کشید، پس از آن می‌توانید سطح صفحه نمایش را تقریباً ۴۰-۵۰ درصد بزرگ کنید. رابط کاربری گوشی نیز به طور خودکار و با توجه به نحوه استفاده از دستگاه تنظیم می‌شود. برای درک بهتر فناوری ثبت شده، گرافیست مشهور، Technizo Concept، براساس اطلاعات این گواهی ثبت اختراع، تصاویر سه بعدی رندری را برای وبسایت فناوری LetsGoDigital طراحی کرده که دید خوبی از این گوشی جدید سامسونگ را برای ما ایجاد می‌کند.

با نگاهی به این تصاویر سه بعدی، متوجه می‌شویم در جایی که دستگاه رول شده است، صفحه نمایش توسط محفظه پشتیبانی نمی‌شود. ما این موضوع را در گوشی آینده رول شونده هواوی نیز مشاهده کرده ایم. سامسونگ همچنین از غلتکی برای حفظ شکلی بین صفحه نمایش انعطاف پذیر و اجزای داخلی استفاده می‌کند. با این حال، سامسونگ همچون هواوی از آهن ربا برای ایجاد صفحه بدون چین و چروک استفاده نمی‌کند. در عوض، سامسونگ تصمیم گرفته از چندین فیلم حامل انعطاف پذیر را در اطراف غلتک استفاده کند. این‌ها برای جلوگیری از اصطکاک و ایجاد فاصله بین صفحه و غلتک، در هنگام رول شدن صفحه نمایش، تعبیه شده اند.

روند جمع شدن و راه اندازی صفحه نمایش رول شوند به صورت خودکار است و توسط کاربر با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شود. این قابلیت را می‌توان از طریق یک دکمه جداگانه در دسترس قرار داد، اما می‌توان آن را در دکمه پاور که در بالای دستگاه قرار دارد نیز گنجانید. حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش یکپارچه خواهد شد. به گزارش فرارو، در صورت تمایل، دستگاه می‌تواند به پشتیبانی از S Pen مجهز شود. این کاملا منطقی به نظر می‌رسد، زیرا Galaxy Z Fold 3 5G که در اواخر این هفته معرفی می‌شود نیز با قلم سامسونگ سازگار خواهد بود. نسخه ویژه S Pen Fold برای این منظور توسعه یافته است و S Pen Pro احتمالاً با Fold جدید که بلوتوث نیز دارد سازگار خواهد بود.

همچنین قابل توجه است که سامسونگ در مورد ادغام دوربین زیر نمایشگر با این مدل نیز برنامه‌هایی دارد. گوشی Galaxy Z Fold 3 اولین تلفن هوشمند تاشو این برند خواهد بود که دوربین سلفی را در زیر صفحه نمایش انعطاف پذیر اجرا می‌کند. این امر در مورد گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده جدید نیز صدق می‌کند، زیرا از آنجا که دستگاه دارای صفحه نمایش در پشت است، امکان عکاسی سلفی با دوربین اصلی نیز وجود دارد.

در مورد دوربین عقب، تصاویر اصلی ثبت شده یک دوربین دوگانه با طراحی عمودی را نشان می‌دهند. با این حال، اسناد در مورد ادغام چندین دوربین، به عنوان مثال یک دوربین زاویه باز، یک دوربین تله فوتو و یک دوربین برای گرفتن نمای نزدیک، نیز اطلاعاتی را ارائه می‌دهند به طوری که Technizo Concept یک سیستم دوربین مشابه Galaxy Z Fold 3 را برای رندر‌های سه بعدی انتخاب کرده است. این تلفن تاشو به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی سامسونگ صفحه نمایش رول گزارش فرارو انعطاف پذیر گوشی هوشمند ثبت اختراع یک دوربین خواهد شد رول شدنی یک گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکنون خبرهای مختلفی در مورد پیکسل ۸a منتشر شده؛ حالا یکی از منابع آگاه بازار تصویری از این گوشی هوشمند در دو رنگ آبی و سبز را به‌ اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش دیجیاتو، این دو رنگ که با نام‌های «Bay» و «Mint» شناخته می‌شوند، می‌توانند توجه برخی کاربران را به خود جلب کند. این تصویر توسط یکی از منابع آگاه بازار از طریق شبکه اجتماعی ایکس و از طریق حساب کاربری Mohamma۱۱۸۲۴۵۱۳ منتشر شده است.

در تصویر به‌ اشتراک گذاشته‌ شده، پنل پشتی هر دو گوشی هوشمند به‌خوبی دیده می‌شود. همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، حتی ماژول دوربین پیکسل ۸a نیز همرنگ بدنه است. رنگ سبز که با عنوان Mint شناخته می‌شود، پررنگ‌تر از سبز به‌کاررفته برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است.

پیکسل ۸a با چه مشخصاتی از راه می‌رسد؟

انتظار می‌رود گوگل تا چند هفته دیگر پیکسل ۸a را در رویداد Google I/O معرفی کند. طبق گزارش‌ها، قیمت این دستگاه در مقایسه با پیکسل ۷a بالاتر خواهد بود.

پیکسل ۸a با تراشه گوگل تنسور G۳ از راه می‌رسد. این گوشی هوشمند از رم ۸ گیگابایتی و تراشه امنیتی Titan M بهره خواهد برد. انتظار می‌رود پیکسل ۸a با دوربین مشابه پیکسل ۷a، یعنی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در دسترس کاربران قرار بگیرد. این گوشی هوشمند از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری همچون Best Take و Magic Eraser نیز بهره خواهد برد.

پیکسل ۸a با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۷ واتی ظاهراً به بازار عرضه خواهد شد. این درحالی است که گوشی نسل قبلی آن، یعنی پیکسل ۷a، از شارژ ۱۸ واتی بهره می‌برد.

درنهایت باید دید پیکسل ۸a با چه مشخصات و ترکیب رنگی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898646

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۲ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • کدام گوشی‌های سامسونگ را بخریم؟
  • با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max