Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید میثم حسینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز گفت: آیین سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه اول محرم الحرام امسال در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در حرم‌های مطهر امامزادگان شاخص شهر شیراز که دارای امکان برگزاری مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز داشته باشند؛ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این برنامه‌ها در بقعه متبرکه حضرت علی بن حمزه علیه السلام شیراز همراه با ویژه برنامه "اقتدا به حسین" در قالب سخنرانی و مداحی همزمان با فرارسیدن ماه محرم آغاز شده است و به مدت ۱۱ شب در این بقعه متبرکه تداوم خواهد داشت.

حسینی با اشاره به محتوای این برنامه گفت: سخنرانی پیرامون نهضت عاشورا و جامعه امروز، تبیین ویژگی‌های سیاسی اجتماعی واقعه عاشورا و درس‌هایی که از مکتب حسین بن علی (ع) می‌توان آموخت از جمله بحث‌هایی است که توسط حجت الاسلام شیخ محمد زمانی در این برنامه‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم‌های معنوی ابراز کرد: روضه خوانی و برگزاری مراسم عزاداری و مداحی توسط مداحان اهلبیت کربلایی عباس زحمتکشان و حاج عبدالرحمن دانشجو از دیگر برنامه‌های این مجالس در بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) است که هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و از ساعت ۲۰:۳۰ در حرم مطهر با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده الزامی سوگواران از ماسک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر علی ابن حمزه اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر

ایسنا/خراسان رضوی مراسم شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) ساعت ۲۰ در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر جمعه ۱۰ فروردین ماه با قرائت آیات قرآن توسط کبیر قلندرزاده قاری حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و این با قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی برادران و مهدی سروری ادامه دارد.

سخنرانی  آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و مرثیه سرایی امیر عارف از دیگر برنامه‌های شب قدر نوزدهم است.

در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاسم مقدمی، دعای جوشن‌کبیر و مرثیه‌سرایی توسط حاج محمود کریمی قرائت خواهد شد و در ادامه ضمن بهره‌مندی زائران و مجاوران از بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، مراسم قرآن به سَر نیز اجرا می‌شود.

 ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت از بخش‌های آغازین مراسم شب ۲۳ ماه رمضان است و جواد پناهی، رضا گلشاهی و جواد سلیمانی از قاریان این مراسم هستند.

دعای روح بخش جوشن کبیر با نوای سید مصطفی الموسوی قرائت می‌شود و مرثیه‌سرایی و عزاداری از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، سخنرانی و مراسم قرآن به سَر شب ۲۳ ماه مبارک رمضان را حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و جعفر ملائکه بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه سبزوار در حال اجراست
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری