Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-20@00:14:12 GMT

این رژیم غذایی کلیه هایتان را جلا می دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۴۴۳

این رژیم غذایی کلیه هایتان را جلا می دهد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که چنین رژیم‌هایی می‌توانند مؤثر باشند، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که رعایت آنها برای مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب به کلیه‌ها در برخی از گروه‌های در معرض خطر مانند افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود، زیرا بدن در دفع حجم زیادی از زباله‌های پروتئینی دچار مشکل می‌شود.

با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رژیم کم کربوهیدرات حاوی پروتئین بالا ممکن است در برخی موارد عملکرد کلیه را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده این رژیم‌ها این است که پروتئین (مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ) و چربی‌ها متابولیسم را افزایش داده و احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند، در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، پروفسور «دنیس فوکه»، رئیس سابق کارگروه تغذیه کلیه در اروپا، که تحقیقات خود را در مورد تأثیر شیوه زندگی و رژیم غذایی بر سلامت کلیه‌ ها انجام می‌دهد، هشدار داد که رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند بیماری کلیوی مزمن با درجه پایین را که در افراد مبتلا به دیابت شایع است افزایش دهد.

اما اخیراً مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات (کمتر از ۱۳۰ گرم در روز) و با پروتئین زیاد می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد.

بررسی‌ها نشان داد وقتی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به مدت ۲۳ ماه رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کردند، در ۴۶ درصد آنها، وضعیت معکوس شد و دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتند.

نتایج مطالعه فعلی نشان می‌دهد که نگرانی‌های قبلی در مورد تأثیر رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا در آسیب به کلیه، بی اساس است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کربوهیدرات پروتئین سلامت کلیه ها بیماری کلیوی مزمن مبتلا به دیابت رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم

کلیه‌ها ضایعات خون شما را فیلتر می‌کنند و آنها را از طریق ادرار دفع می‌کنند. هنگامی که کلیه‌های شما درست کار نمی‌کنند، سموم می‌توانند تجمع پیدا کنند که یکی از علل رایج خستگی است. ممکن است احساس خستگی، ضعف یا مشکل در تمرکز داشته باشید. کلیه‌ها هورمونی می‌سازند که به بدن شما می‌گوید گلبول‌های قرمز ایجاد کند و اگر تعداد کمتری از آنها داشته باشید، خون شما نمی‌تواند به اندازه نیاز به ماهیچه‌ها و مغز اکسیژن برساند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص عجیب این دانه‌ها که دور می‌ریزیم!
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور