Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک شفایی  روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت۷۱ دستگاه تراکتور، ۱۴۰  دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون زراعت و ۶ دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون باغبانی به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با دوره بازپرداخت پنج ساله برای خرید این تجهیزات به بهره برداران استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفایی تصریح کرد:۸۰درصد از هزینه خرید این تجهیزات با استفاده از تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد نیز سهم آورده بهره برداران است.

وی بیان کرد به طور متوسط بین ۳۵۰ میلیون تومان به هر متقاضی تسهیلات یارانه دار بانکی برای خرید تراکتور و سایر دنباله بندهای تراکتور پرداخت شده است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به کشاورزان استان پرداخت شد.

شفایی اظهار داشت: با این اعتبار ۳۰۵ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین با قیمت دولتی ( بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار ) ،۱۲دستگاه کمباین بزرگ غلات،بیش از ۶۰۰ دستگاه سایر ماشین های کشاورزی حفاظتی، کاشت،داشت زراعی،باغبانی و حوزه های آبزی پروری، دام در قالب سهمیه بندی های مختلف کشوری به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد برای نوسازی ناوگان ماشینی پرداخت شد.

وی بیان کرد: این منابع بانکی برای خریداری ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتورهای سنگین و نیمه  سنگین،کمباین های بزرگ غلات به همراه هد کلزا و تجهیزات حوزه دام، طیور و آبزیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:میزان بهره گیری از ماشین های کشاورزی در استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

شفایی ابراز داشت:شاخص ضریب مکانیزه کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۲ ،۸۳ صدم بود اکنون به ۱.۶  اسب بخار در هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: درحالی که ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید یکهزار و۹۰۰ دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد بود هم اکنون سه هزار و۱۵۵دستگاه تراکتور در اختیار آنان قرار دارد.

شفایی عنوان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد  و ۱۴۰ دستگاه کمباین بزرگ مهاجر در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود. 

وی ابراز داشت:افزایش سرعت،دقت،بهره وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک،جذابیت کشاورزی برای جوانان ،جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها، افزایش قابل ملاحظه درآمد کشاورزان،کاهش شدید هزینه کارگری و کار طاقت فرسای کشاورزی و کاهش هزینه تولید از مزایای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون محسوب می شود.

در زمان حاضر ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.


 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد دستگاه تراکتور بهره برداران هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد