Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@04:18:41 GMT

شارلوت والرِ گاندو ۲ کیست؟!

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۹۹۷

شارلوت والرِ گاندو ۲ کیست؟!

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، شارلوت، علی قلهکی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی شارلوت والرِ گاندو۲ نوشت:

افسر اطلاعاتی انگلیس (۳۲ساله) با نام مستعار لوتی بود که در پوشش بخش سیاسی سفارت انگلیس در شهریور ۹۴ وارد ایران شد.

او دارای سطح اطلاعاتی بالا بود به طوری که سفیر انگلیس در تهران و هیچ کدام از اعضای سفارت حق پرس‌وجو از اقدامات وی را نداشتند و به طور مستقل وارد عمل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهانت به سایر دیپلمات ها و معطل نمودن آنها در امور دیپلماتیک، از شاخصه های رفتاری اوست.

لوتی با دیپلمات کشورهای مصر، پاکستان، کویت، گرجستان، آلمان، فرانسه ارتباط داشت و شبکه جمع آوری گسترده اطلاعات را از دیپلمات‌های سایر کشورها فراهم کرده بود.

شارلوت علاوه بر ایران، تمرکز ویژه ای بر حوزه یمن، سوریه و نقش ایران در این کشورها داشت و محل جلسات هماهنگی را در سفارت انگلیس و عموما با حضور دیپلمات های فرانسوی برگزار می‌کرد.

شارلوت در انتخابات سال ۹۴ ایران به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبردای از مجموعه های حساس کشور کرده بود.

وی همچنین در زمان حضور خود در ایران به طور جدی پیگیر بورسیه چونینگ (برای جذب نخبگان ایرانی توسط سرویس انگلیس) بود.

پیشتر تصور می‌شد که شارلوت در سریال گاندو، همان کایلی مور گیلبرت باشد که چند ماه پیش با سه زندانی ایرانی مبادله شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران انتخابات سریال گاندو افسر اطلاعاتی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به تلافی حمله به کنسولگری اش به اسرائیل حمله کرد

یک فعال سیاسی اصوبگرا تاکید کرد که مواضع کشورهای دنیا در قبال پاسخ ایران، نتیجه تلاش های وزارت خارجه و وزیر خارجه و فعال بودن دیپلماسی کشورمان بود.

سید کمال سجادی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت اقدامات دیپلماتیک کشورمان همزمان با پاسخ نظامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: وزارت خارجه در این دو هفته خیلی فعال بود. البته رهبری هم تاکید کردند که حمله به کنسولگری حمله به خاک کشورمان است. در عرف بین المللی حمله به سفارت و کنسولگری پذیرفته نیست، زیرا این امکن دیپلماتیک مصونیت دارند و نباید به آنها حمله شود.

وی ادامه داد: این موضوع به دفعات در این دو هفته از سوی مقامات کشورمان به سایر کشورها اعلام شد که ایران به عنوان عضوی از سازمان ملل،  حق دفاع مشروع از خود را دارد زیرا  سازمان ملل چنین حقی برای کشورها قائل شده است. وزارت خارجه کشورمان هم به خوبی دلایل اقدام متقابل ایران را برای سازمان ملل، کشورهای همسایه و سران سایر کشورها تبیین کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اقدامات دیپلماتیک وزارت خارجه، پاسخ نظامی ایران را مشروع جلوه داد، خاطر نشان کرد: به لحاظ بین الملی هم این اقدام مشروع دانسته شد. گوترش دبیرکل سازمان ملل وقتی درباره اقدام ایران صحبت کرد، گفت که اقدام ایران به تلافی حمله به کنسولگری اش بود. سایر کشورها هم خواستار پایان تنش شدند، البته ایران اعلام کرد که پاسخ اش تمام شده است.

سجادی در پایان گفت: اقدامات دیپلماتیک ایران بسیار تاثیر گذار بود. وزیر خارجه تلاش زیادی داشت تا ذهنیت سران کشورها را برای مشروعیت پاسخ ایران آماده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • ایران به تلافی حمله به کنسولگری اش به اسرائیل حمله کرد
  • کشورها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • کوروش احمدی، دیپلمات بازنشسته: هماهنگی بین شماری از کشورها برای رهگیری پرتابه های ایران قابل تامل است/ احیا بازدارندگی ایران به میزان موفقیت پاسخ بستگی دارد/ احتمال ماجراجویی بیشتر نتانیاهو وجود دارد
  • اذعان نخست وزیر انگلیس به مشارکت در عملیات حفاظت از رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) ساعت ۴ صبح مقابل سفارت انگلیس در تهران
  • سفارت آمریکا به شهروندان خود در لبنان هشدار داد
  • تشدید تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی؛ سفارت آمریکا به شهروندان خود در لبنان هشدار داد