Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند تمام اقدامات اورژانسی سایبری، سؤالات و شبهات را از طریق تلفن با افسران متخصص مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ محسن محمودی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی، با تبریک روز خبرنگار، قلم و نوشته‌های رسانه را در راستای بسط و گسترش معروف دانست و اظهار داشت: روز خبرنگار هم بهانه‌ای است برای تقدیر از اندیشه و قلم حقیقت را به تصویر می‌کشند و در آگاهی بخشی تلاش می‌کنند که رشد و توسعه استان مدیون اصحاب رسانه است و همیار پلیس فتا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که در دست دشمن بوده و محتوای غالب می‌سازد، فضای مجازی است که با کمک خبرنگاران با طرح جدید پلیس فتا، زیست بوم فضای مجازی با نشر معروف غنی‌تر می‌شود تا هر شهروند ایرانی و متعصب به این خاک با دوربین موبایل خود خلق زیبایی کرده و خدمات صورت گرفته را منتشر کنند.

وی با بیان اینکه الگوهای زیادی در شهر داریم که باید به مردم نشان دهیم افزود: به همان اندازه که دشمن وضعیت کشور را کدر نشان می‌دهند باید همان قدر معروف منتشر کنیم تا پشتیبان کشور باشیم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه محتوای غالب فضای مجازی مانند بمب است ابراز داشت: رزمندگان جنگ رسانه خبرنگاران هستند و در برابر انواع غول‌های رسانه‌ای دشمن و بدخواهان، جانانه خاکریزها را فتح می‌کنند. جنگ رسانه‌ای در جهت ضربه به آرمان‌ها است که با تلاش خبرنگاران می‌تواند خنثی شود و به جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی منتهی شود.

برخورد پلیس فتا با منتشرکنندگان کلیپ‌های دوربین مخفی جنجالی پلیس فتا: انتشار هرگونه اخبار جعلی و شایعات درباره انتخابات و کاندیداها "جرم" است اراذل و اوباش حصارک دستگیر شدند/ فروشنده سئوالات امتحان نهایی در تور پلیس فتا
وی از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این مرکز در سه ماهه اخیر آغاز به کار کرده و مردم می‌توانند تمام اقدامات اورژانسی سایبری، سؤالات و شبهات را از طریق 096380 با افسران متخصص مطرح کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

محمودی با اشاره به ویژگی‌های بارز این مرکز فوریت سایبری، خاطرنشان کرد: کاربرانی که می‌خواهند خرید آنلاین کنند، با یک تماس مطمئن شوند، یا تماس مشکوک، پیامک کلاهبرداری و غیره دارند، در تمام موارد و مسائل سایبری اخذ راهنمایی کنند که در چندین مورد استرداد اموال داشتیم، به گونه‌ای که چند روز قبل کلاهبرداری 300 میلیونی گزارش شد، در عرض 10 دقیقه پول را بلوکه کردیم و به‌زودی عودت داده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با همت دستگاه قضایی و پلیس فتا، رسیدگی «الکترونیکی» از هفته قبل آغاز شده و برای سهولت رسیدگی به کار شهروندان، اخذ دستورات به موقع قضایی و تکریم ارباب رجوع کاربرد دارد اظهار داشت: هر کس مراجعه کرد، رسیدگی سریعاً آغاز شده و این سامانه سرعت، دقت و به‌هنگام بودن رسیدگی را در پی دارد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در توصیه به شهروندان، با بیان اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی روز به روز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: فناوری چهره متعددی دارد و آنچه در دنیای مجازی اهمیت دارد، اعتماد است که نباید به سادگی اعتماد کرد.

وی افزود: برای نیافتادن در دام کلاهبرداران، به هر لینک و وعده اغوا کننده، آگهی تبلیغاتی، پیامک ارسالی، پیشنهاد خرید ارزان، برنده جایزه شدن، برای تحریک و ترغیب و تشویق جهت واریز پول، اعتماد نکنید.

محمودی با اشاره به اینکه در پلیس فتا از اول مرداد طرحی را آغاز کردیم و معاونت پیشگیری از جرم، صدا و سیما، صمت، شهرداری، اتاق اصناف و غیره پای کار آمده و پویش «خرید امن» راه‌اندازی کردیم، ابراز داشت: نقش کاربران فضای مجازی بسیار مؤثر است و اقدامات پیشگیری از جرم، هدف ماست. می‌خواهیم فرهنگسازی کنیم که چطور خرید امن داشته باشند و از مردم می‌خواهم که حتماً به سایت پلیس فتا مراجعه کرده و آگاه شوند، ضمن اینکه که در بیلبوردها، رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، رسانه‌ها و غیره تیزرها و محتواهای آموزشی منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم و کاربران باید چرخه کلاهبرداری را بشکنند، گفت: اکثر پرونده‌های فتا اقتصادی و اعتماد به لینک‌ها است و این به دلیل عدم توجه به توصیه‌های پلیس و یا نبود دانش سایبری در بین اقشار مختلف مردم است و اجازه سوءاستفاده و کلاهبرداری داده می‌شود لذا از همه رسانه‌ها می‌خواهیم پلیس فتا را در این پویش همراهی کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از کشف به موقع بسیاری از جرائم سایبری در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار، در چهار ماهه اخیر سال 1400 بیش از 103 درصد جرائم سایبری کشف شده که دلیل بالاتر از صددرصد بودن کشفیات، کشف تعدادی از پرونده‌های سال گذشته در چهار ماهه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه فقط پلیس در فضای مجازی مسئول نیست، کاربران و نهادهای متعدد مسئولند و باید با هم همکاری کنیم، ابراز داشت: بیش‌ترین جرائم ثبت شده و کشف شده در مسائل «اقتصادی و مالی»، «نشر اکاذیب»، «مزاحمت‌های اینترنتی» بوده که در مقایسه با سایر استان‌ها، کاربران فضای مجازی آذربایجان شرقی به دلیل فرهنگ بالا، جرائم کمتری دارند و تقریباً فضای مجازی امن داشته و مشکل جدی در این حوزه نداریم.

محمودی، با اشاره به اینکه دغدغه ما در پلیس فتا دو قشر عمومی خانواده‌ها، جوانان، نوجوانان هستند که از نشر برخی محتواهای آسیب‌زا خودداری کنیم و در جایی دیدیم امر به معروف نهی از منکر در فضای مجازی انجام دهیم، تصریح کرد: قشر دیگر، قشر کودک است چرا که اکنون با پدیده‌ای به نام «کودکان کار در فضای مجازی» در اداره تشخیص و پیشگیری برای کودکان سایبری داریم. کودکانی که بدون اطلاع از حقوق خود، در فضای مجازی از آنها بهره‌برداری می‌شود و بدون اراده، به مدلینگ تبدیل می‌شوند.

وی «کودکان کار در فضای مجازی» را تأمین کننده شهرت و کسب درآمد والدین خودخواه دانست و ابراز داشت: امروز خانواده‌هایی داریم که تلاش دارند با استفاده از کودکان خود کسب درآمد کنند که بدون توجه به تبعات از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. تبعات آن، بلوغ زودرس، افسردگی، اختلال شخصیت، احساس خودشیفتگی، حساسیت به ظاهر، افت تحصیلی و غیره است که نوعی از آزار و اذیت جسمی و روحی بوده و بعد از تشخیص، احضار و مشاوره می‌دهیم ولی متاسفانه ادامه می‌دهند و این زجرآور است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی فضای مجازی را تشکیل دهنده بخش بزرگی از زندگی فضای حقیقی افراد دانست و افزود: از همه کاربران می‌خواهیم، همچون فضای حقیقی، در فضای مجازی هم «تقوای دیجیتیال» داشته باشند.

انتهای پیام/111/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی فضای مجازی مرکز فوریت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها