Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی احمد آبادی قائم مقام مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز گفت: تمرکز اصلی این همایش بر تئاتر است اما وجود محورهای بینارشته‌ای دو پیامد ارزشمند را به دنبال دارد  افزون بر اینکه پژوهشگران رشته‌های گوناگون امکان شرکت در این همایش را دارند، شرکت‌کنندگان می توانند به ارائه پژوهش‌های بینارشته‌ای که امروزه مورد توجه ویژه اهل علم و هنر قرار دارد بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برگزاری همایش‌هایی از این دست سبب می‌شود پژوهشگران بتوانند دستاورد تحقیق و پژوهش خود را در اختیار جامعه علمی و فرهنگی و هنری قرار دهند که این امر به پیشرفت فرهنگ و هنر کمک می کند.

احمد آبادی تصریح کرد: همایش‌های هنر در مقایسه با دیگر رشته‌ها کمتر برگزار می‌شود و همایش تئاتر و ارتباط فرهنگی فرصتی مناسب برای پژوهشگران رشته‌های هنری و ادبی است.از سویی دیگر نیز پذیرش و دریافت گواهینامه از این همایش که مجوز (ISC) دارد، رزومه ارزشمندی برای دانشجویان و استادان و پژوهشگران است.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز  محمدتقی آشوری استاد تمام پایه ۴۰ پژوهش هنر و عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی هنر شیراز، دبیر علمی این همایش است، مهدی رنجبر از استادان موسسه آموزش عالی هنر شیراز و مدیر گروه رشته ادبیات نمایشی موسسه که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت را نیز برعهده دارد که به عنوان دبیر اجرایی این همایش محسوب می شود و کمیته علمی این همایش هم از استادان برجسته موسسه آموزش عالی هنر شیراز و همچنین دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور هستند.

او با اشاره به اینکه دانشجویان دانش‌آموختگان، استادان و پژوهشگران جامعه هدف این همایش به شمار می‌روند، ادامه داد: نکته درخور توجه محورهای گوناگون و بینارشته‌ای این همایش است که سبب می‌شود افزون بر پژوهشگران تئاتر، پژوهشگران رشته‌های مختلفی چون روانشناسی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، اقتصاد، ادبیت و موسیقی نیز بتوانند نتایج تحقیقات خود را در این همایش به اشتراک بگذارند. 

احمدآبادی افزود: این همایش با مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار می‌شود و نهادها و مراکز آموزشی مانند دانشگاه سوره، دانشگاه هنر شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس، شهرداری شیراز، جهاد دانشگاهی، ایران کنفرانس و سیویلیکا  از حامیان این همایش هستند. 

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز با بیان اینکه این همایش از سوی مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز برگزار می‌شود که تنها مرکز تخصصی هنر در جنوب کشور است، اضافه کرد: مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز از سال ۱۳۷۴ با نام سوره شیراز در زمینه تخصصی هنر فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به پشتوانه آن تجربیات و سوابق ارزنده طی حکمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در تاریخ ۱۳۸۶ سوره شیراز به هنر شیراز تغییر نام داد.

او اظهار کرد: از آن زمان تا کنون این مؤسسه  در زمینه‌های هنری به‌ صورت تخصصی جنوب کشور و رشته‌های گوناگون مانند مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت دارد که هم اکنون در دهه سوم این وظیفه قرار دارد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش ملی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد

فرشید بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شاهد اجراهای بسیار خوب از هفت نمایش بودیم.

وی افزود: در دوره‌های قبل نیز به عنوان داور حضور داشتم اما در دوره چهارم همایش، سطح کارها به لحاظ فنی تغییر پیدا کرده و نمایش‌ها جدی‌تر گرفته شده که البته دلیل این امر حمایت حوزه هنری از این جریان بوده است.

داور چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آنچه از سوی هیأت داوران و دیگر دوستان مطرح و با آن موافقت شد، آغاز به کار دبیرخانه جشنواره پنجم است، پیشنهاد می‌شود این دبیرخانه از فردا شروع به کار کند، زیرا این مساله در برگزاری همایش، ارتقای تئاتر و نیرو سازی تأثیرگذار است.

بزرگ نیا عنوان کرد: یکی از مسائلی که در تئاتر وجود ندارد هنر گفتگو است، حتی در بین گروه‌هایی که در عرصه تئاتر فعالیت دارند گفتگویی شکل نمی‌گیرد، این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها در میان گروه‌هایی که نمایش آماده می‌کنند، فرهنگ گفتگو با نویسنده و کارگردان وجود دارد و آنان آزادانه می‌توانند اجراها را مشاهده کنند، این امر نشان می‌دهد هنرمندان تئاتر به هنر گفتگو نیاز دارند، باید مسائلی که وجود دارد کنار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر با گفتگو شکل می‌گیرد، زیرا گفتگو موجب تقابل و تعامل می‌شود، بنابراین لازم است تئاتر جایگاه خود را ارتقا دهد، حضور پررنگ خانم‌ها در این دوره بی نظیر بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

داور چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه در این دوره از جشنواره وجود داشته حضور نویسندگان بومی است، یکی از معضلات تئاتر ایران، نبود نویسنده خوب است، از بین هفت اثر اجرا شده ۴ اثر از نویسندگان نمایش‌ها بومی بودند، باید این مساله را به فال نیک گرفت و تقویت کرد، امیدواریم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تعامل حوزه هنری این استان از نمایشنامه نویسان حمایت کنند، تا اعتبار خوبی به گروه‌های فعال تزریق شود.

بزرگ نیا در مورد تئاتر تک بیان کرد: تئاتر تک گونه‌ها و زیرشاخه‌های زیادی دارد و باید نگاه هنرمندان جدی‌تر و علمی‌تر باشد.

کد خبر 6080939

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد