Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@21:31:07 GMT

تحویل ۳۶ واحد مسکونی به مددجویان مشهدی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۳۵۷

تحویل ۳۶ واحد مسکونی به مددجویان مشهدی

به گزارش همشهری، معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این تعداد واحد مسکونی از یک پروژه ۲۰۹ واحدی به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته که توسط مؤسسه خیریه اهل بیت توس ساخته شده و آماده تحویل است.

حمیده محدث افزود: تفاهم‌نامه این واحدها در خرداد سال گذشته منعقد شده و بهزیستی به ازای هر واحد تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این واحدها برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در نظر گرفته شده ادامه داد: علاوه بر این کمک بلاعوض، برای مددجویان کم‌توان اقتصادی که در تأمین سهم آورده مددجو مشکل داشتند حمایت‌های مالی نیز صورت گرفته و کمک‌های دیگری هم شده است.

محدث اظهار کرد: پروژه‌ها تکمیل شده و در شرف واگذاری است که تا یک ماه آینده، با انجام مراحل نهایی کار، این واگذاری انجام می‌شود.

همچنین کارشناس مسئول مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: یک پروژه ۵۰ واحدی نیز در همین منطقه بزودی ساخته می‌شود که در حال حاضر مشغول طی مراحل اداری است.

حسن فرخی افزود:‌ این پروژه ۲۵۰ واحدی برای محرومین حاشیه شهر مشهد ساخته خواهد شد و ۵۰ واحد آن به بهزیستی اختصاص یافته که توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، این بنیاد از محل اعتبارات محرومین ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان می‌دهد و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به آنها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این پروژه بهزیستی به ازای هر واحد، بسته شرایط مددجو بین ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان برای ساخت این واحد کمک بلاعوض در اختیارشان قرار می‌دهد.

فرخی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ امضای تفاهم‌نامه ساخت این واحدها با بنیاد مسکن مراحل نهایی را طی می‌کند، اگر شرایط کار فراهم باشد، این پروژه در ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ از سال ۹۵ تا کنون بهزیستی خراسان رضوی ۷ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در شهر و روستا به مددجویان بدون مسکن تحویل داده است و ۳ هزار و ۹۷۲ خانواده نیز پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

فرخی افرود: ۳۱۶ واحد مسکونی نیز در سطح استان در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی است که به علت کمبود نقدینگی مددجویان و تورم‌های اخیر در بخش مسکن، تکمیل نشده و نیازمند نگاه ویژه خیرین است که با مشارکت خود بتوانند در تأمین سرپناه برای خانواده‌های تحت پوشش اثرگذار باشند.

کد خبر 620187 برچسب‌ها استان خراسان رضوی مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مسکن میلیون تومان خراسان رضوی واحد مسکونی کمک بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: با توجه به پیشرفت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان و درخواست مردم برای خرید امتیاز آن ، هرگونه معامله و خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی تا زمان تحویل این واحد‌ها غیرقانونی و ممنوع است. 

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش این امتیاز‌ها، افزود: با خریداران ، فروشندگان و همچنین مشاوران املاکی که به خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکن ملی اقدام کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: هر شهروند فقط یک بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد. 

محمدرضا فلاحتگر افزود: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و مسکن ملی، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم