Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:14:35 GMT

جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۹۲۱

جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت کیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

اوجی متولد دوم مردادماه ۱۳۴۵ در شیراز است. رتبه سوم رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال ۱۳۶۶ بود و از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کارشناس اداره مهندسی نفت و کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز، همچنین کارشناس مهندسی حفاری از سال سال ۶۹ تا ۷۳ بود و ریاست اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۷۳ تا ۷۷، سرپرستی اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۷ تا ۷۹، ریاست مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۹ تا ۸۲، مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۸۲ تا سال ۸۸ را بر عهده داشت.

عضویت در هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت از سال ۸۹ تا ۹۲، هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از سال ۸۸ تا سال ۹۲ و هیئت مدیره شرکت نفت و گاز رضوی (متعلق به آستان قدس رضوی) از سال ۹۸ تاکنون بخش دیگری از رزومه اوست.

بیشتر بخوانید:

رئیسی دولت را در چه شرایط اقتصادی تحویل می‌گیرد؟

وزیر پیشنهادی نفت در دولت سیزدهم، از آبان ماه سال ۸۸ تا شهریورماه سال ۹۲ به عنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران منصوب شد.

مدیر عاملی و نایب رئیسی هیئت مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)) از سال ۹۲ تا ۹۶، مدیر عاملی گروه اقتصاد مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)) از سال ۹۶ تا آبان سال ۹۸، ریاست هیئت مدیره هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو (شستا)) از سال ۹۳ تا ۹۶ و مدیر عاملی هلدینگ انرژی گستر سینا (زیرمجموعه بنیاد مستضعفان) از سال ۹۸ تاکنون نیز در سوابق کاری او دیده می‌شود.

گفتنی است؛ نام مهندس جواد اوجی در لیست تحریم­‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نفت وزیر نفت دولت سیزدهم هیئت مدیره نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این بیانیه آمده است:

۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال، توسط کنسرسیومی از شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس امروز خریداری شد.
هلدینگ خلیج‌فارس در راستای اجرای سیاست‌های کلی چهل و چهارم قانون اساسی و به‌موجب مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ و مصوبه هیئت واگذاری در سال ۱۳۸۹ با انتقال سهام ۱۵ شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تبدیل به هلدینگ و شرکت سهامی عام شد و ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که امروز در گستره ۱۳ استان کشور فعالیت دارد، بر اساس رده‌بندی جهانی در رده دوم خاورمیانه و در رده ۲۷ شرکت‌های پتروشیمیایی جهان قرار دارد، ارزش بازاری معادل ۱۳۲۰ هزار میلیارد تومان دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین رتبه اول بیشترین صادرات، رتبه اول بالاترین ارزش بازار، رتبه اول بیشترین سودآوری، رتبه اول صادرات کشور و رتبه اول بالاترین ارزش‌افزوده را در بین شرکت‌های ایرانی به خود اختصاص داده است.

جلوگیری حداکثری از خام‌فروشی و اتکا به توان داخل به‌عنوان سیاست راهبردی هلدینگ خلیج‌فارس از زمان آغاز مدیریت دکتر علی عسکری در دستور کار بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران قرار گرفته است، راهبردی که حاصلش توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش و تمرکز ویژه بر ایجاد و توسعه صنایع و پارک‌های پایین‌دستی به‌منظور خلق ارزش‌افزوده، اشتغال‌زایی، تنوع سبد محصولات هلدینگ و سودآوری قابل‌توجه برای سهام‌داران است.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که سال گذشته موفق به راه‌اندازی دو پروژه ملی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس و پتروشیمی گچساران شده امروز ۳۳ طرح به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را در دست اجرا دارد که با بهره‌برداری از آنها گام بلندی به‌سوی قله برداشته خواهد شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898298

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد