Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:54:34 GMT

۲۵ باند بزرگ موادمخدر در سیستان و بلوچستان متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۵۶۲

۲۵ باند بزرگ موادمخدر در سیستان و بلوچستان متلاشی شد

به گزارش ایرنا سردار احمد طاهری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات در زمینه مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار و ۲۲ عملیات علیه قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر در سیستان و بلوچستان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مدت ۳۲۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت از قاچاقچیان موادمخدر در این استان کشف و ضبط کرده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر در سیستان و بلوچستان به دنبال این است تا هزینه حمل و فروش مواد افیونی را برای سوداگران مرگ افزایش دهد.

سردار طاهری تصریح کرد: چهار هزار و ۹۸۸ نفر در ارتباط با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان امسال دستگیر شدند که ۷۲۸ نفر خرده فروش، سه هزار و ۸۲۳ نفر معتاد و بقیه قاچاقچی بودند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضایی ۱۰ باب منزل و مکان فروش موادمخدر را در سیستان و بلوچستان شناسایی و پلمب کرده است و بزودی حتی شاهد تخریب این اماکن خواهیم بود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سرقت‌های مسلحانه باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می‌شود بدین منظور  امسال ۱۰ باند سارقان مسلحانه شناسایی و متلاشی شد که فقط اعضای یک باند به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: هر کدام از باندهای سارقان مسلح در سیستان و بلوچستان بین هفت تا ۱۳ نفر عضو دارند که همه این افراد در یک باند اقدام به سرقت می‌کنند.

سردار طاهری بیان کرد: چهار هزار و ۷۶ فقره سرقت عادی در سیستان و بلوچستان امسال رخ داده که ۸۹ درصد این سرقت‌ها توسط پلیس کشف شده است.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام پنج باند سرقت به عنف در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از مجموع سرقت‌های این بخش ۸۲ درصد آن به تعداد ۲۲۲ فقره کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امنیت این استان با تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی مطلوب و قابل قبول است.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش خوبی در سیستان و بلوچستان با همکاری مردم و دستگاه‌های امنیتی فراهم شده و هیچ دغدغه‌ای برای هیچ کس برای سرمایه گذاری و ورود در عرصه تولید وجود ندارد.

سردار طاهری همچنین با اشاره به عزاداری‌های محرم افزود: مراسم سوگواری محرم با کمک مردم و همکاری هیات‌های مذهبی در امنیت کامل برگزار خواهد شد و در این زمینه پلیس در آمادگی کامل بسر می‌برد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مواد مخدر انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مواد مخدر انتظامی سیستان و بلوچستان مواد مخدر انتظامی موادمخدر در سیستان و بلوچستان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با همکاری و همدلی سایر عوامل انتظامی استان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد مقتدرانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، با پیگیری‌های شبانه روزی اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محور‌های مواصلاتی فرعی و اصلی استان در سال جاری موفق شدند ۶۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل موادمخدر را شناسایی و توقیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۵۲ تن و ۱۴۳ کیلو انواع موادمخدر در استان کشف شده است، افزود: این مقدار مواد کشف شده شامل ۴۱ تن تریاک، ۹ تن حشیش، ۱۴۳ کیلو هروئین و یک تن و ۶۴۱ کیلو شیشه، ۱۳ کیلو مرفبن و ۳۴۶ کیلو سایر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی استان تعداد دستگیری معتادان کارتن خواب در سال جاری را ۱۱ هزارو ۲۷۰ نفر و دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر را سه هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد.

سردار جاویدان با اشاره به شناسایی و انهدام ۵۱ باند قاچاق کلان مواد مخدر، گفت: در طول سال جاری با اشراف اطلاعاتی حاکم در استان بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ۱۵۲ باب املاک و مستغلات؛ ۶۳۰ دستگاه انواع خودرو متعلق به قاچاقچیان توسط پلیس استان توقیف و در مجموع هزار و ۶۴ میلیارد تومان ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان وارد شده که در این زمینه استان هرمزگان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تقدیم ۶ شهید مدافع وطن در طی سال جاری از مجموعه انتظامی استان در راستای تأمین امنیت ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف، ۱۴ باند کلان قاچاق منهدم، ۶ هزار و ۵۸۳ دستگاه خودرو و ۸۰ فروند شناور حامل و فعال در قاچاق کالا شناسایی و توقیف شده اند و مجموع ارزش مالی کالا‌های قاچاق کشف شده ۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بوده و بالغ بر ۷ هزار پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه جرائم نیز با تلاش همه جانبه صورت گرفته ۹۳ باند حرفه‌ای سرقت منهدم و ۵۷ طرح با محوریت پلیس آگاهی در استان اجرا شده و جمعا ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اموال سرقتی کشف شده به مالباختگان و صاحبان آنها عودت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در استان گلستان
  • انهدام ۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان
  • پل شیله افتتاح شد
  • پل بزرگ شیله در مسیر ارتباطی زابل- زاهدان با هدف تردد ایمن نوروزی زیر بار ترافیک رفت
  • پل بزرگ شیله در مسیر زابل زاهدان ‌زیر بار ترافیک رفت‌
  • عواید حاصل از کشف و ضبط سوخت قاچاق به مرزنشینان تعلق می‌گیرد
  • حمایت از طرح های اشتغالزایی با اولویت و جدیت بیشتری دنبال شود
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر