Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته اخبار انتظامی امروز  ۲۰مردادماه می‌خوانیم: 

مکلف به حفظ انقلاب که برگرفته ازعاشوراست، هستیم

فرمانده انتظامی استان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مجالس و محافل حسینی در ایام محرم و صفر در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان کرمان و روسای کلانتری مرکز استان گفت: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از نهضت عاشورایی امام حسین (ع) به پیروزی رسید و همه مکلف به حفظ آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار عبدالرضا ناظری در این نشست اظهار داشت: امنیت ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا از وظایف نیروی انتظامی است و این نیرو با تمام وجود در پی امنیت و آرامش هیات‌های مذهبی در برگزاری عزاداری‌ها و برنامه‌های مذهبی استان است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سخت‌ترین ماموریت‌ها همچون وقوع سیلاب ها، زلزله و در صورت وقوع هرگونه ناامنی در خط مقدم حضور دارد افزود:ماموریتی که در تاسوعا و عاشورای حسینی انجام میدهیم به دلیل آنچه که از کودکی در آغوش مادرانمان و در دوران طفولیت در دست پدرانمان کنار منبر آقا اباعبدالله الحسین (ع) آموختیم و به دلیل آنچه در وجود ما نهادینه شده، برای ما نه تنها سختی ندارد بلکه این ماه وجود ما را به وجد می‌آورد و صد‌ها آورده دارد.

او  بیان داشت: حضور پلیس در کنار عزاداران حسینی یک حلاوتی در تک تک سلول‌های وجودی همه ما فرزندان ایران اسلامی است و نام آقا اباعبدالحسین (ع) و نام حضرت ابوالفضل عباس وجود ما را به وجد می‌آورد و تلاش می‌کنیم یک ذره از این هزاران ارزش معنوی که به همت شما عزیزان در فضای ایران اسلامی ساری و جاری می‌شود یک برداشت کوچک داشته باشیم.

سردار ناظری با اشاره به اینکه حتی اگر گرد و غبار کار مسئولان هئیت‌های مذهبی و عزاداران حسینی روی لباس ما بنشیند ما را بیمه خواهد کرد افزود: پلیس با تمام توان در این ایام برابر ابلاغیه ستاد کرونا و همراستا با سازمان تبلیغات در کنار عزیزان و مسئولان هیئت‌های مذهبی، خدمتگذار عزادارن حسینی است و همیاران محرم به عنوان معتمدترین افراد باید با پلیس مشارکت داشته باشند تا با تلاش همیارن محرم یک امنیت مردمی ایجاد کنیم و البته به همیاران محرم در طول سال نیز برای امنیت پایدار نیاز داریم.

 سپس امام جمعه کرمان نیز در سخنانی ضمن جمع بندی نقطه نظرات و موضوعات مطرح شده این نشست برخی از مهمترین رویکرد‌های مورد نظر در زمینه پیاده سازی فرهنگ ناب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را تشریح و بر ایفای نقش سایر نهاد‌ها و دیگر متولیان امر در حوزه ترویج این آموزه مهم دینی تاکید کرد.

نداشتن پروانه کسب بیشترین علت پلمپ واحد‌های صنفی در کرمان

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان، بیشترین علت اخطار و پلمپ واحد‌های صنفی را حضورنداشتن متصدی و نداشتن پروانه کسب برشمرد.

سرهنگ احمد شمس الدینی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ از بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی بازدید شده است، بیان داشت: این آمار در ۴ ماهه اول سال جاری به عدد ۳ هزار و ۸۱۷ مورد رسیده است.

او گفت: در سال گذشته، به ۲۵ هزار و ۱۲۶ واحد صنفی در خصوص عدم رعایت قوانین و ضوابط صنفی تذکر داده شده است که این رقم در چهارماهه اول امسال ۲ هزار و ۸۱۵ مورد بوده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی همچنین از اعلام اخطار به  هزار ۷۳۹ واحد صنفی در سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار در چهارماهه اول امسال یک هزار و ۳۹۱ مورد بوده است.

سرهنگ شمس الدینی آمار پلمپ واحد‌های صنفی سال گذشته را ۳ هزار و ۲۶۳ مورد اعلام و تصریح کرد: این آمار در چهارماهه اول امسال ۳۱۴ مورد و بیشترین علت اخطار و پلمپ واحد‌های صنفی نبود حضور متصدی، تداخل صنفی، معرفی نکردن مباشر، نداشتن و یا نبود تمدید پروانه کسب بوده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همچنین در خصوص انتخاب نام برای واحد‌های صنفی گفت: اسامی که واحد‌های صنفی انتخاب می‌کنند باید ابتدا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شوند و سپس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز بر تابلوی نهایی برای نصب نظارت می‌کند تا مطابق با نامه تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

او افزود: طبق ابلاغیه وزارت ارشاد اسلامی، اسامی واحد‌های صنفی باید حداکثر ۷۰ درصد کلمات فارسی و ۳۰ درصد کلمات انگلیسی باشد و در نهایت اسم تایید شده بدون کم و کسری بر روی تابلو اجرا شود.

اجرای طرح بزرگ اولویت بندی جرائم و آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از آغاز طرح اولویت بندی جرائم و آسیب‌های اجتماعی توسط اداره برآورد و مطالعات این معاونت با رویکرد دست یابی به اطلاعات پایه برای اجرای طرح‌های هدفمند بعدی خبر داد.

کوروش احمدیوسفی با اشاره به اینکه پلیس مقتدر نیازمند شناسایی عمیق لایه‌های اجتماعی و اشرافیت کامل بر تعاملات سطح جامعه است، گفت: این شناخت را از طریق تخصصی کردن حوزه‌های عمل در ساختار‌های مطالعاتی پلیس مورد توجه قرار داده ایم.

او افزود: پلیس با ارتباط دادن دیدگاه‌های انتظامی که از طریق نظر سنجی از مجموع نظرات کارشناسان انتظامی در سراسر کلانتری‌های سطح استان به دست می‌آیند و دیدگاه نخبگان که از طریق نظر سنجی از مجموع نظرات مدیران و مسئولان تراز اول شهرستان ها، اساتید دانشگاه، معتمدین و مطلعین اجتماعی و مسئولان خبره درون سازمانی جمع بندی می‌شوند و همچنین بر اساس دیدگاه‌های مردمی در پی شناسایی عوامل و فرایند‌های سوق دهنده به اختلالات امنیت اجتماعی و جامعه گریزی بر می‌آید و در جهت مهار آن‌ها با رویکرد بازدارنده و پیشگیری اجتماعی وارد عمل می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: پیشگیری بدون پیش بینی امکان پذیر نیست و علاوه بر آن به دلیل اینکه ماموریت‌ها و عملکرد پلیس مستقیما افکار عمومی را متاثر می‌کند پیش بینی در عملیات انتظامی یکی از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: هدف پلیس از اجرای این طرح سراسری اجرای ماموریت‌ها و وظایف، تعامل با جامعه و افزایش احساس امنیت اجتماعی است که بدون پیش بینی اولیه این امر به سختی امکان پذیر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: همکاران ما در اداره برآورد و مطالعات اجتماعی همواره در صدد هستند تا با بررسی دقیق پدیده‌ها و معضلات اجتماعی، رویکرد پیشگیرانه‌ای داشته باشند و در حد توان از بروز اتفاقات و حوادث نامطلوب در حوزه نظم و امنیت جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی پلیس استان  گفت: لازمه تمام فعالیت‌های پیشگیرانه تعامل و مشارکت ادارات و سازمان‌های دولتی با پلیس است که بحمدالله ارتباط بسیار خوبی با این ارگان‌ها برقرار است و امیدواریم بتوانیم با مشارکت همه جانبه اقدامات چشمگیری در راستای پیشگیری و کاهش جرائم با نگاه دانشی و مطالعاتی انجام دهیم.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمپ واحد های صنفی انتظامی استان معاون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای "طرح نور"؛گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

 در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه 25 فروردین 1403  اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی ، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر وسپاس از مامورین وظیفه شناس  پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»
  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است