Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@23:58:35 GMT

توضیح تاکسیرانی درباره کمک وَن‌ها به آرامستان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۳۲۷۴

توضیح تاکسیرانی درباره کمک وَن‌ها به آرامستان‌ها

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست سازمان فردوس‌ها، فراخوانی به رانندگان تاکسی‌های وَن برای کمک به بهشت رضا (ع) و بهشت رضوان ارسال شده است.  
به گزارش پول نیوز احمد محبی،  رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد درباره پیامک ذیل مبنی بر؛  «با عنایت به شروع موج پنجم کرونا و کاهش تقاضای سفر و نظر به اعلام سازمان فردوس‌ها در خصوص کمبود آمبولانس جهت جابه‌جایی فوتی‌های کرونا از بهشت رضوان به محل‌های دفن، تاکسیرانان محترمی که تمایل به همکاری با سازمان فردوس‌ها در جابجایی اموات (پس از فرآیند تغسیل و سم زدایی کامل با رعایت تمامی استاندارد‌های بهداشتی که هیچ گونه خطری متوجه شخص تاکسیرانان نخواهد بود) را دارند ظرف مدت ۲۴ ساعت با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۳۰۵ اعلام آمادگی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است حق الزحمه پرداختی متعاقباً اعلام خواهد شد» که به رانندگان ون ارسال شده است، توضیحاتی داد.

محبی اظهار کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است،  بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده و این پیامک را ارسال نمود. نمونه این کار سال گذشته برای اداره پست هم انجام شد و در آن زمان باتوجه به درخواست اداره پست، حدود ۷۰ خودرو به این اداره کمک کردند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد  گفت: اکنون با توجه به کاهش زائر وضعیت خودرو‌های ون مقداری کساد است و می‌توانند با توافقی که با سازمان فردوس‌ها می‌کنند، چند روز در آنجا فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ممکن است بعضی خانواده‌ها بخواهند متوفی را در جای دیگری دفن کنند،  بنابراین خودروی آرامستان تا برود و برگردد زمان‌بر است، برای این کار خودرو‌های ون می‌توانند کمک کنند و برای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر جابجایی، افراد به‌جای این که جسد را روی دستشان ببرند، تا محل بلوک و دفن، با خودرو حمل کنند.

محبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این خودرو‌ها بین نقاط شهری مانند بهشت رضا و رضوان که فاصله زیادی از هم دارند استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: این خودرو‌ها بیشتر برای داخل خود آرامستان‌ها استفاده خواهد شد و البته این موضوعی‌ست که پس از اعلام همکاری رانندگان، بین سازمان‌ها فردوس‌ها و رانندگان مورد توافق قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: رانندگان متقاضی می‌توانند تا فردا درخواستشان را ارائه کنند، ما این افراد را به سازمان فردوس‌ها معرفی می‌کنیم و درباره دستمزد با آن سازمان صحبت خواهند کرد. سازمان هم ممکن است از ون‌ها برای حمل بازماندگان متوفی یا با برداشتن صندلی‌های داخل خودرو، برای حمل اجساد استفاده کند. در هر صورت تمام تلاش ما این است که به همکاران سازمان فردوس‌ها در این وضعیت بحرانی با کار‌های جهادی کمک شود.

محبی افزود: همچنین با توجه به اینکه رانندگان در بخش خصوصی هستند و اختیار خودرو با خودشان است و با تاکسیرانی نیست، ما فقط می‌توانیم اطلاع رسانی کنیم؛ شاید کسی بخواهد کمک کند چرا که افراد جهادی و انقلابی زیادی در بین تاکسیرانان داریم. مانند شب‌های قدر که اطلاع رسانی می‌کنیم و اگر کسی تمایل داشت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که این فراخوان فقط به تاکسی‌های ون مشهد ارسال شده و نه تمام تاکسی‌ها و اینکه ون‌های خطوط ویژه مانند راه‌آهن و فرودگاه هم به هیچ عنوان نمی‌توانند محل خود را ترک کنند. این فراخوان برای ون‌های غیر از خطوط ویژه است. ون‌های خطوط ویژه مثل راه‌آهن باید خدمات خود را ارائه کنند و در شأن شهر نیست که خدمات‌مان در چنین مکان‌هایی کم شود.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آرامستان ها توضیح تاکسیرانی کمک و ن ها به آرامستان ها سازمان فردوس ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه اشتهاردی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزارت صمت درباره واردات خودرو اعلام کرده است: در دولت سیزدهم، پس از ۶ سال توقف ‌واردات خودرو⁩، آیین‌نامه واردات خودرو تصویب و مجوز واردات صادر شد.

وی تأکید کرد: ‌درباره واردات خودرو کارکرده نیز با ارسال لایحه به مجلس مجوز قانونی اخذ و در مرحله اول سال گذشته آیین‌نامه ‌واردات خودرو کارکرده⁩ از مناطق آزاد تصویب و ابلاغ شد.

اشتهاردی افزود: با تکمیل این مراحل تدریجی برنامه‌ریزی شده، سایر روش‌های واردات خودرو نیز در سال جاری در دستور کار ‌ دولت⁩ است.

کد خبر 846535 منبع: ایرنا برچسب‌ها واردات خودرو خبر ویژه دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی