Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت: درصد بیکاری استان نسبت به استان های دیگر پایین تر بوده و نرخ اشتغال در استان سمنان مطلوب است.
وی ادامه داد: با توجه به فرصت های شغلی فراوانی که به واسطه حضور واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان مهیا شده، حتی پذیرای نیروهای کار از استان های مجاور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: معادن استان ظرفیت های خوبی دارند و به همین واسطه مقرر شده است طرح توسعه معادن در جنوب استان اجرایی شود که سرمایه گذاری مستقیم در تامین آب، برق و گاز و زیرساخت ها از شروطی است که برای آن در نظر گرفتیم.
آشناگر تصریح کرد: استان سمنان دارای ظرفیت های مطلوب و ارزنده ای است که با تامین منابع آبی و همچنین تزریق منابع مالی و اعتبارات، مستعد ترقی و توسعه مطلوب است.
وی یادآور شد: تدوین راهکار مسائل اقتصادی استان با ویژگی ظرفیت های استان و استعداد ها انجام شده است.
وی افزود: در ایام کوتاهی که در استان سمنان مسئولیت داریم در حد توان و باتوجه به محدودیت هایی که در سطح کشور از نظر منابع مالی و وضعیت های مختلف وجود داشت، اقدامات خوبی صورت گرفت و معتقدیم کارنامه دولت تدبیر و امید در استان سمنان، کارنامه موفقی بود.
آشناگر بیان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، بیش از ۸۰ درصد قول‌ها عملی شده و طرح‌ها فعال شدند و در بحث اعتبارات استانی نیز متناسب با ظرفیت استان و با توجه به افزایش تورم، شاهد افزایش در اعتبارات بودیم.
وی افزود: مکاتباتی نیز خارج از این چارچوب اعتبارات عنوان شده، با ریاست جمهوری، معاون اول ایشان و وُزرا انجام شد که در این ردیف نیز اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافت.


انتقال آب خزر تنها راهکار رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان است
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان به واسطه کمبود منابع آب زیرزمینی، روان آب‌ها، بارندگی و تبخیر بالا، استان کم آبی است و راهی جز تامین آب از منابع خارج از استان همچون دریای خزر نداریم.
وی افزود: تامین آب از خلیج فارس نیز برای استان‌ مطرح شد که هزینه بَر بوده و تامین آب ارزان قیمت تر در گرو اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر است.

آشناگر تصریح کرد: مجوز های زیست محیطی لازم برای این طرح اخذ شده، اکنون تا مراحل تشکیل شرکت های پیمانکار طرح به پیش رفته و با شرکت های مختلف رایزنی شده و هلدینگ ‌مپنا برای سرمایه گذاری ابراز علاقمندی کرده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: در کنار تامین منابع آبی، منابع مالی نیز به عنوان محرک توسعه برای استان سمنان امری ضروری است.

برچسب‌ها سمنان کم آبی مرتضی مطیعی جهش تولید علی رضا آشناگر  کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کم آبی مرتضی مطیعی سمنان کم آبی مرتضی مطیعی جهش تولید کارآمدی دولت استان سمنان تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران