Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: این استان و شهرستان مشهد، زیرساخت‌های درمانی خوبی دارند و هیچوقت تاکنون مشکل تخت بیمارستانی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با تدابیری که در استان صورت گرفته است، همه ظرفیت‌ها را اعم از بیمارستان‌های خصوصی پای کار آورده ‎ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین در یک مرحله ۱۰۰ تخت و در مرحله دیگر ۶۵۰ تخت به مراکز درمانی اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد، از جمله ظرفیت‌های جدید درمانی مشهد است، عنوان کرد: از طرفی هم بیمارستان امداد و نجات به عنوان اولین بیمارستان کرونایی، طی چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود و در کنار آن بیمارستان تربت حیدریه هم به بهره‌برداری می‌رسد.

معتمدیان با بیان اینکه دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌ها ذخیره شده است، گفت: نکته‌ای که مردم عزیزمان باید مد نظر داشته باشند این است که طبق تصمیم وزارت بهداشت، به دلیل احتمال کمبود دارو و سوءاستفاده محتمل از عرضه خارج از شبکه آن، دارو در اختیار مراکز درمانی باید قرار بگیرد. لذا این تصمیم چون شفاف سازی نشده بود نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید راهبرد اصلی ما آرام سازی جو باشد، عنوان کرد: سیاست ما این است تا در استان بتوانیم با آرام سازی، مردم به سمت مراکز ۲۴ ساعته هدایت شوند تا فشار از روی بیمارستان‌ها برداشته شود و به شرایط عادی برگردیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان، بیان کرد: در این قرارگاه معاونان استاندار به عنوان معاونان قرارگاه به انجام خدمت می‌پردازند و اعلام کرده‌ایم تا به غیر از موارد ضروری و مدیریتی استان، اولویت ما کمک به بحث مدیریت کرونا خواهد بود.

معتمدیان افزود: با وجود این قرارگاه، دیگر عزیزان کادر درمان و بیماران ما نباید دیگر دغدغه‌ای در حوزه تامین اکسیژن، ماسک و امکانات، مخزن اکسیژن و سایر مباحث داشته باشند. در این راستا قرارگاه فوق به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

وی با ارائه آماری پیرامون مدیریت بحران کرونا گفت: ۵۰ درصد پروازهای استان را کاهش داده‌ایم و همچنین در ۶ محور ورودی به استان نیروی انتظامی را مستقر کرده ایم و اجازه ورود به خودروهای غیربومی را نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست گفت: کرونا نه تمام شده و نه در روزهای آینده تمام شدنی است. هرکس چنین قضاوتی را بکند مطمئن باشید که از سر جهالت است.

دکتر سعید نمکی ادامه داد: کووید ۱۹ را نباید دیگر چنین نامی برایش در نظر گرفت چراکه ویروس دلتا تشابهی با ویروس ووهان چین ندارد و به نوعی یک ویروس جدید به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر ما مراکز سرپایی و بستری موقت‌ را راه‌اندازی نمی‌کردیم، تردید نکنید که اکنون ۲۰۰ هزار تخت کم می‌آوردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به ضرورت کنترل ورودی بیمارستان‌ها از طریق کلینیک‌های سرپایی اشاره کرد و گفت: در این راستا اگر ورودی بیمارستان‌ها به این شکل کنترل نشود آنگاه تقاضای دارو، سرم و اکسیژن بالا خواهد رفت که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان و محدودیت‌های اعمال شده در استان خراسان رضوی و مشهد، گفت: اتفاقاتی که در مشهد افتاده، مثبت است و مدیریت به سمت درستی در حال هدایت شدن است.

نمکی با تاکید بر لزوم گسترش تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون در استان، گفت: ۱۲۰ میلیون واکسن تا مهر و آبان ماه‌ وارد کشور خواهد شد. در این راستا هم هرچقدر واکسن مورد نیاز جمعیت هدف در استان باشد، ارسال خواهیم کرد.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

طی این مدت ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۸۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد محمدصادق معتمدیان تخت ستاد ملی مقابله با کرونا سعید نمکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد محمدصادق معتمدیان ویروس کرونا مشهد محمدصادق معتمدیان تخت ستاد ملی مقابله با کرونا سعید نمکی بیمارستان ها خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در آئین گشایش کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی شود.

استاندار البرز مطرح کرد: سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این حوزه ایثارگری‌های بسیاری داشتیم و همچنان نیز ادامه دارد. شهدای زیادی نیز در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط یک بنیاد خیریه ساخته شده است. خیران و واقفان در استان البرز بسیار فعال هستند و در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده و وقف و خیرات چشمه‌ای همیشه جاری است، بیان کرد: البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است اما طی این چند سال اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان افزوده خواهد شد. در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی در پایان اظهار کرد: در خصوص کادر درمان و پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیروهای بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر 6087991

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار