Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش سرمایه ۳۶۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل دیگر اندوخته‌ها در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت تصویب شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، امروز (چهارشنبه، ۲۰ مردادماه) مجمع عمومی سالانه این شرکت برای سال منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار و در این مجمع گزارش فعالیت هیئت مدیره بررسی و تصویب و ۴۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت نیز در ابتدای مجمع گزارش عملکرد شرکت را قرائت کرد و به پرسش‌های بیشتر سهامداران پاسخ داد.

در این مجمع، افزایش سرمایه ۳۶۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل دیگر اندوخته‌ها با طی دو مرحله موافقت و اختیار عملی کردن آن به مدت یک سال به هیئت مدیره تفویض شد.

ایلام به بورس می‌آید

کریم بروفرد، معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول در این مجمع اظهار کرد: پترول بر سه حوزه اصلی متمرکز است که این سه حوزه توسعه طرح‌های جدید، خرید و رصد سهام، توسعه شرکت‌های موجود که ظرفیت دارند و تکمیل زنجیره تولید ثروت در شرکت‌های بالادست است.

وی افزود: از اتفاق‌های خوب پارسال واگذاری مدبران، عرضه پتروشیمی ارومیه در بورس و پذیرش شرکت پتروشیمی ایلام در بازار فرابورس بوده است که پتروشیمی ایلام تا پایان امسال وارد بازار سرمایه می‌شود.

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول درباره اقدام‌های شرکت گفت: در حوزه ذی‌نفعان سودآوری و عملکرد مالی، بازدهی دارایی و حقوق مالکانه، بازدهی سهام شرکت، افزایش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری نیز اصلاح ساختار سرمایه و کاهش ریسک ساختار مالی، تسویه بدهی‌ها و مدیریت ریسک ارزی، تأمین مالی ریالی و ارزی افزایش سرمایه انجام شده است.

به گفته وی، افتتاح رسمی شرکت‌های تولیدی، اجرایی شدن طرح‌های پترول، ۶ طرح توسعه‌ای جدید، تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید داخل، ارتقای ایمنی و بهداشت، طبقه‌بندی مشاغل و به‌کارگیری نیروی متخصص از دیگر اقدام‌های پترول در سال مالی گذشته بوده است.

بروفرد در خصوص پیشرفت طرح‌های در دست اجرای پترول گفت: هم‌اکنون طرح کریستال ملامین لردگان با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن ۳۵ درصد، طرح صدف پتروشیمی خلیج فارس با ۱۳۶ هزار تن ظرفیت ۵۲.۸۴ درصد، طرح پلی‌پروپیلن ارغوان گستر با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار تن ۶۰.۱ درصد، طرح متیل‌آمین سنقر با ظرفیت سالانه ۲۲.۶ هزار تن ۱۰.۳۹ درصد، طرح سود پرک ماهشهر با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن سه درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بازدهی ۵۹ درصدی سهام

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پترول با اشاره به اینکه بازدهی سهام پترول از ابتدای سال مالی تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۵۹ درصد بوده است، تصریح کرد: سود خالص شرکت رشدی ۵ برابری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و درآمدهای تلفیقی نیز رشدی ۱.۵ برابری و سود تلفیقی رشدی بیش از ۵ برابر را داشته است.

وی افزود: در سالی که گذشت پترول توانست ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت محصولات پتروشیمی کشور اضافه کند.

پترول در سالی که گذشت در حوزه مدیریتی فعالیت‌هایی همچون به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه، راه‌اندازی و افتتاح سه طرح بزرگ ملی با ظرفیت ۲۵۹۰ میلیون تن، اجرایی شدن ۶ طرح توسعه‌ای تکمیلی جدید با ظرفیت ۲۵۶ هزارتن و سرمایه‌گذاری ۳۶۴ میلیون یورو، تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی‌، ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصول جدید و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، تعرف و تصویب پنج پارک صنعتی پایین‌دستی با ظرفیت ۳۸۱ هزارتن ومجموع سرمایه‌گذاری ۱۰.۴۶۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی، به‌کارگیری بیش از ۹۲ درصد کارکنان بومی در شرکت‌های تابعه، ایجاد شفافیت مالی با انجام کنترل‌های مدیریتی و حسابرسی‌های داخلی، تدوین نقشه راه و راهبرد توسعه پنج‌ساله شرکت و افزایش سرمایه را در کارنامه خود داشته است.

برچسب هاشرکت پتروشیمی ارومیه شرکت پتروشیمی ایلام (سهامی خاص) شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی ارومیه آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان مالی و سرمایه گذاری ظرفیت سالانه افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی میلیارد ریال هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی