Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@15:09:01 GMT

۱۱ باور غلط درباره واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۶۶۱۵

با افزایش تزریق واکسن کرونا در گروه‌های سنی مختلف اطلاعاتی پیرامون تزریق واکسن در فضای مجازی منتشر می‌شود که فاقد سند علمی بوده و ممکن است به مقوله واکسن هراسی کمک کند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام کانال خبری وبدا، این باورهای غلط شامل:

_ هیچ سند علمی درباره نرفتن به حمام بعد از تزریق واکسن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط توصیه می‌شود محل تزریق زیاد حین استحمام لیف کشیده نشود که آسیب نبیند.

_ هیچ سند علمی جامعی درباره عدم مصرف مولتی ویتامین، سایر ویتامین‌ها و...پس از تزریق واکسن وجود ندارد. لطفا اطلاعات غلط منتقل نکنیم.

_ هیچ تداخل جدی بین مصرف واکسن کرونا و مصرف داروهای روزانه افراد بیمار وجود ندارد مگر پزشک فرد تداخل خاصی تشخیص دهد.

_ هیچ سند علمی درباره فوت افراد دو سال بعد از تزریق وجود ندارد. این محتوا اصلا سند ندارد و نباید آن را باور کرد.

_ هیچ سند علمی برای فشار دادن محل تزریق برای جذب بهتر واکسن وجود ندارد. اگر تزریق به درستی صورت گیرد نیاز به اقدام خاصی نیست.

_ هیچ سندی وجود ندارد که فرد قبل از بروز علائم شایع پس از تزریق واکسن ( تب، درد، بدن درد و...) داروی خاصی مصرف کند.

_ تاکنون هیچ مطالعه‌ای واکسن‌های مورد تایید در ایران را در یک بستر، مورد مطالعه قرار نداده است که ارجحیت یکی بر دیگری را نشان دهد. بنابراین اولین واکسن در دسترس، بهترین واکسن است.

_ قرار نیست پس از دریافت واکسن ۱۰۰ درصد ایمن شوید و اصلا مبتلا نشوید. ۲ هفته بعد از تزریق دُز دوم واکسن به حداکثر ایمنی می‌رسید ولی بازهم احتمال ابتلا به بیماری به صورت خفیف وجود دارد.

_ قرار نیست بعد از تزریق واکسن، ماسک را کنار بگذاریم، دورهمی بگیریم و نکات بهداشتی را رعایت نکنیم. تا واکسینه شدن ۸۰ درصد و خروج از گرفتاری واریانت‌ها باید رعایت‌ها به جد ادامه یابد.

_ بالاترین تاثیر واکسن‌ها بر کاهش قابل توجه بستری و فوت است، اما بازهم ۱۰۰ درصد نیست. پس اگر شنیدیم کسی بعد از دریافت واکسن باز هم مبتلا شده است زیاد نگران نباشیم و واکسن را جدی بگیریم.

_ به دلیل واکسن زدن نه تست کرونای کسی مثبت می‌شود ‌و نه به بیماری مبتلا می‌شوید. نیازی به قرنطینه کردن هم نیست. البته ممکن است کسی قبل از واکسن زدن به ویروس آلوده شده و بعد مبتلا شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی باور غلط واکسن کرونا ویروس کرونا علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی تزریق واکسن هیچ سند علمی بعد از تزریق وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏

به گزارش "ورزش سه"، حملات نهادهای فعلی فوتبال اروپا به پروژه سوپرلیگ که از آن به ‏عنوان پروژه ساخته و پرداخته شده توسط فلورنتینو پرز یاد می‌شود ادامه دارد. امروز ‏الکساندر چفرین و ناصر الخلیفی به عنوان روسای مهم‌ترین نهادهای قاره‌ای فوتبال در ‏اروپا حملاتی تند علیه سوپرلیگ انجام دادند. ‏

چفرین که در همایشی در پرتغال حاضر شده بود مهم‌ترین بخش صحبتهای خود در این ‏همایش را به ایده سوپرلیگ اختصاص داد و گفت فوتبال نمی‌تواند و نباید به سود ‏باشگاه‌هایی باشد که از مزایای بیشتر برخوردارند. ‏

چفرین که به صورت ویدیویی در افتتاحیه اجلاس باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال پرتغال ‏صحبت می‌کرد گفت:" این همایش فرصت خوبی است تا بار دیگر به ههمه کسانی که ‏می‌خواهند هرم فوتبال را واژگون کنند این پیام را بفرستیم که در فوتبال ما بیش از هر ‏زمان دیگری متحد هستیم. باید برای مقابله با تهدید مدافعان ایده موسوم به سوپرلیگ ‏هوشیار و متحد باشیم. یوفا به همه باشگاه‌ها فکر می‌کند نه فقط نخبه‌ها. در تمام ‏سطوح این هرم، شایستگی ورزشی است که اهمیت دارد و لیگهای ملی و جامهای حذفی ‏باید تنها راه رسیدن باشگاه‌ها به رقابتهای اروپایی باشد و نه داشتن مزایای بیشتر. هر ‏چیزی غیر از این بر خلاف ذات فوتبال است". ‏

ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن و ریاست اتحادیه باشگاه‌های اروپا، هم در این ‏نشست صحبتهایی مشابه ایراد کرد و گفت:" هدف همه ما این است که در کنار هم ‏کاری کنیم تهدید سوپرلیگ دیگر هرگز مجال مطرح شدن پیدا نکند. اتحادیه باشگاه‌های ‏اروپا در کنار اتحادیه لیگهای اروپایی نقش مهمی در متوقف کردن ایده سوپرلیگ داشت و ‏اگر ما کنار می‌نشستیم و آنها موفق می‌شدند به معنای نابود شدن همه رقابتهای ملی ‏بود". ‏

دیگر خبرها

  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏