Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال ایران چند باری شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در میانه مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یارانش بوده است.

به گزارش مشرق، ماه محرم برای ما ایرانی‌ها همیشه حس و حال و ارج و قرب خاصی را داشته است. بر افراشته شدن بیرق حضرت حسین ابن علی(ع) در این ماه و برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی که از دیرباز در این سرزمین با شور و حال خاصی در جریان بوده است و همچنان هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این سال‌ها اما تقارن‌هایی بین فوتبال و ماه محرم، خصوصا دهه اول آن وجود داشته و شاهد برگزاری مسابقات حساسی در دهه اول این ماه عزیز بوده‌ایم که از یاد نرفتنی است. رقابت‌هایی در سطح ملی و باشگاهی که همگی آنها در فضای بین‌المللی برگزار شد و غالبا هم با نتایج باب میل همراه شد. جو ورزشگاه‌ها به هنگام برگزاری این دیدارها، فراموش نشدنی و بی‌تکرار است. فضایی آکنده از شور، احساس و غرور. اینکه می‌توان فوتبال بازی کرد؛ زیر پرچم امام حسین(ع).

تابستان سال ۱۳۶۹: استقلال– السد قطر

مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در حالی آغاز شد که آبی‌پوشان در گام اول باید به مصاف السد قطر می‌رفتند. دیدار رفت با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد و در بازی برگشت استقلال باید از حریف قطری که مجید نامجومطلق را در ترکیب داشت پذیرایی می‌کرد. این مسابقه در روز تاسوعای حسینی برگزار شد و شاهرخ۰ بیانی به عنوان کاپیتان استقلال با پرچم منقش به نام اباعبدالله وارد پیشاپیش بقیه بازیکنان وارد زمین شد. نماینده کشورمان در آن مسابقه که در حضور ۱۰۰ هزار نفری تماشاگران به انجام رسید با تک گل صمد مرفاوی به پیروزی رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد.

بهار سال ۱۳۷۸: استقلال- دالیان چین

چیزی به پایان فروردین ماه سال ۱۳۷۸ باقی نمانده بود. مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود و استقلال، میزبان این مرحله و دیدار نهایی بود. یک روز پس از عاشورای حسینی، استقلال باید از دالیان چین که رضا شاهرودی را در ترکیب داشت میزبانی می کرد. مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی قبل از شروع بازی انجام شد و بازیکنان استقلال با شال‌های متناسب با آن ایام وارد زمین شدند اما تلویزیون به دلیل تقارن زمان این دیدار با ایام محرم، از پخش مستقیم بازی جلوگیری کرد و چند ساعت بعد مسابقه را با حذف صدای تماشاگران به روی آنتن برد. استقلال با گل طلایی علی موسوی ۴بر ۳ از سد دالیان گذشت و به فینال رسید. این دیدار یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های تاریخ باشگاه استقلال به شمار می‌رود. آنها از حریف خود پیش افتادند؛ سپس در آستانه شکست قرار گرفتند اما کامبک زدند و به بردی فراموش‌نشدنی با هدایت مرحوم ناصر حجازی دست پیدا کردند.

پاییز سال ۱۳۹۵: ایران-کره جنوبی

شرایط این مسابقه کمی متفاوت بود. حواشی بسیار زیادی پیش از برگزاری بازی در شب عاشورا به وجود آمد و فدراسیون فوتبال تلاش فراوانی را انجام داد تا جای میزبان و میهمان عوض شد و ما برای مصاف با کره به سئول برویم اما با موافقت روبرو نشد. نهایتا همه چیز برای برگزاری این مسابقه در ورزشگاه آزادی مهیا شد و شاهد یک جدال تاریخی بودیم. مردم در کنار برپایی عزای امام حسین(ع) و یارانش، به حمایت از تیم ملی پرداختند و پرچم سیاه عزا در کنار پرچم سه رنگ کشورمان به اهتزاز درآمد. تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش و در حضور حداکثری مردم با تک گل سردار آزمون از سد کره جنوبی گذشت و گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی برداشت.

تابستان سال ۱۳۹۷: پرسپولیس– الدحیل

سرخپوشان تهرانی باید در شب تاسوعای حسینی به مصاف الدحیل قطر می‌رفتند. بازی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به انجام می‌رسید و تیم قطری در دیدار رفت با یک گل به برتری رسیده بود. در بازی برگشت هم در جو سنگین ورزشگاه آزادی این تیم میهمان بود که با یک گل به برتری رسید اما نیمه دوم رویایی از راه رسید. شاگردان برانکو دست به کار بزرگی زدند و با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دادند تا هم به نیمه‌نهایی راه پیدا کنند و هم شب فراموش‌نشدنی را در حسینیه آزادی رقم بزنند.

تابستان سال ۱۳۹۸: هنگ‌کنگ- ایران

بازی رفت تیم ملی فوتبال ایران در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هنگ کنگ برگزار شد. ملی‌پوشان با هدایت مارک ویلموتس در روز عاشورا به مصاف میزبان خود هنگ‌کنگ رفتند و موفق شدند با ۲ گل به برتری برسند. مردم در کنار برگزاری مراسم عزاداری، از پای گیرنده‌های خود به تماشای بازی تیم ملی پرداختند و شاهد برد سفیدپوشان بودند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان باشگاه استقلال مارک ویلموتس ورزشگاه آزادی ماه محرم امام حسین امام حسین ع تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های تند سیاوش اکبرپور

سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی شرایط سختی را پشت سر گذاشت و در حالی که این تیم بازی حساسی را مقابل فجرسپاسی باید برگزار می‌کرد اجازه ورود به زمین چمن داده نشد و این تیم پشت در‌های بسته ماند.

اکبرپور با انتقاد‌های شدید نسبت به مسئولان استان خوزستان و باشگاه استقلال خوزستان صحبت‌هایش را آغاز کرد و با گلایه‌های شدید نسبت به آنها به گفتگو پرداخت.

سیاوش اکبرپور در ابتدای صحبت‌های خود گفت: امروز تاریخ شوم فوتبال خوزستان بود، باید تاسف خورد برای پایتخت فوتبال ایران که از نظر استعدادی بهترین است، مدیر بی‌کفایت و بی‌لیاقت فوتبال خوزستان را به اینجا رساند، وقتی سه تیم در لیگ برتر دارید و وضعشان اینطور است، این هم وضعیت تیم لیگ یکی می‌شود، ما در خانه و بیرون از خانه غریب هستیم، تمام تلاششان را کردند تا استقلال ملاثانی سقوط کند، من ۱۰ هفته کنار آنها بودم و دیدم بچه‌های شهر خوزستان با غیرت بودند، من امروز نزدیک ۳ ساعت کنار زمین ایستادم و هیچکس را ندیدم، رئیس هیئت فوتبال را ندیدم.

اکبرپور در ادامه انتقاد‌های خود عهنوان کرد: من دوست داشتم استقلال خوزستان در لیگ برتر بمان، اما با این اتفاقاتی که افتاد دل‌چرکین شدم، اتفاق خوبی نیست و من به عنوان یک سرمربی چکار می‌توانم بکنم؟ تیمم را تمرین دادم و آماده مسابقه کردم، آمدیم و در را روی تیم ما باز نکردند! بچه‌های رسانه استان خوزستان که پیگیری می‌کنید اخبار را متوجه شدید که روز تلخ فوتبال خوزستان بود، بازهم تاکید می‌کنم شهری که فوتبالیست‌های زیادی دارد، تیم‌هایشان قهرمان ایران بودند و بازیکنان ملی‌پوش داشتند، مگر می‌شود به تیم شهر کمک نکنید، یک تیم به تیم دیگر کمک نکند!

او افزود: ما یک تیم تنها هستیم که در شهر خودمان غریب هستیم، اگر امروز بازی می‌شد بازی سختی برای فجرسپاسی بود و شرایط تیمی ما خیلی خوب بود، فقط می‌توانم ناراحت باشم به عنوان یک بازیکنی که ۲۰ سال در فوتبال ایران بازی کردم و بازیکن تیم ملی بودم، استانی که در آن مهمان هستم من را پشت در نگه داشت، این استادیوم مال من است نه هیچکدام از مدیران، استادیوم‌هایی که در آنها بزرگ شدم مال شما‌ها نیست، من را پشت در استادیوم نگه داشتید و نفرین بازیکنان و خانواده جوان‌هایی که برای تیم زحمت کشیدند پشت شما خواهد بود.

اکبرپور در واکنش به اینکه باشگاه استقلال خوزستان عنوان کرده که نامه‌نگاری رسمی صورت نگرفته گفت: من سرمربی استقلال‌ملاثانی هستم و در نامه‌نگاری و مسائل خارج مبحث فنی نمی‌توام دخالت کنم و تیمم را برای مسابقه آماده کرده بودم.

سرمربی استقلال درباره عدم حضور مدیرعامل و هیئت مدیره در کنار تیم عنوان کرد: در جریان باشید اگر میشد کاری را با مذاکره حل کرد انجامش می‌دادیم، با همین فرمان که پیش می‌روند ۳ تیم در استان خوزستان هستند که مدعی سقوط هستند در لیگ برتر و یکی هم استقال ملاثانی مظلوم است، اتفاق خاصی نمی‌افتاد اگر ما در این زمین بازی می‌کردیم، بزرگی نکردند و نگذاشتند بازی کنیم، فقط تاسف می‌خورم که اجازه ندادند بازی کنیم تا نشان دهیم که چه بازیکنان خوب و تیم خوبی داریم.

سیاوش اکبرپور در انتهای صحبت‌های خود کنایه‌ای به باشگاه استقلال خوزستان زد و گفت: امیدوارم در ادامه راه تیم‌هایی که مرام و معرف دارند موفق شوند، چه در لیگ برتر و لیگ یک تیم‌هایی موفق شوند که معرفت دارند، یک روزی جواد نکونام نکته‌هایی به من می‌گفت که فکر می‌کنم درست می‌گفت!

این اتفاقی که افتاد هیچ ربطی به باشگاه ملاثانی نداشت، باشگاه استقلال می‌خواست بازی کند، اما استان نگذاشت، بروید و پیگیری کنید ببینید چه کسی مانع بازی کردن ما شد، در زمین را روی ما باز نمی‌کنند و ما همه ایران را بسیج کردیم، اما نشد، بروید و از مسئولان بپرسید، استقلال خوزستان روی حرفش ایستاد و روی بد فوتبال را امروز به بازیکنان خوزستان نشان داد، آدم‌هایی که برای این تیم خیلی زحمت کشیدند، اتفاق افتاد و حال روحی خوبی ندارم و بیشتر از این نمی‌توانم صحبت کنم.

منبع: ورزش سه

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • گلایه‌های تند سیاوش اکبرپور
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • محمدامین حزباوی در آستانه فتح فوتبال قطر/ فصل درخشان مدافع ایرانی
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است
  • روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز
  • موج‌سواری تیم فوتبال خیبر در دریای ناآرام بابل
  • روایت بازیکن استقلال از برگزاری دربی در زندان!
  • کاسورلا: مربیگری، ژاوی را عوض کرده است/ او داد هم نمی‌زد!