Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: صنایع بزرگ با استقرار دفتر تحقیق و توسعه خود در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌توانند با هزینه بسیار کمتر و سرعت و کیفیت مطلوب‌تر در مقایسه با ایجاد و فعالیت واحد R&D در داخل کارخانه‌ها، از شبکه گسترده فناوران کشور بهره‌مند شوند.

عبدالرضا واعظی در دیدار با مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز با اشاره به استقرار واحد تحقیق و توسعه برخی از صنایع بزرگ در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، افزود: استقرار این دفاتر موجب تسریع و گسترش همکاری‌های صنایع با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با تشکیل کمیته علمی مشترک و عقد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین طرح‌های و ایده‌های اولیه مرتبط با صنایع بررسی و پردازش‌ شده و طرح نهایی قابل‌ اجرا به صنایع ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌اکنون با فعالیت بخش چالش هفته در پرتال پارک علم و فناوری صنایع نیازهای خود را اعلام و فناورانی که قادر به انجام خواسته صنایع باشند با هماهنگی پارک علم و فناوری مشکلات آن واحد را مرتفع می‌سازند.

واعظی، فعالیت دپارتمان بازاریابی را اقدامی مؤثر برای ارتباط صنایع و فناوران عنوان کرد و گفت: بیش از 45 میلیارد ریال قرارداد فروش فناوری توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری منعقدشده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز نیز با استقبال از پیشنهاد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در خصوص استقرار دفتر ارتباط این شرکت در پارک علم و فناوری، گفت: در اسرع وقت با تعیین کارشناسان متخصص دفتر ارتباط با ماشین‌سازی تبریز در مجتمع عصر انقلاب مستقر خواهد شد.

نورآیین با اشاره به برجسته بودن ماشین ‌سازی تبریز در دهه‌های گذشته، افزود: با بازنشسته شدن نیروهای متخصص در سالیان گذشته و عدم جذب نیروهای جوان کارآمد و توجه نکردن به افزایش سطح فناوری در چند سال گذشته اکنون نیازمند بهبود و بروز رسانی فناوری در این شرکت قدیمی و صاحب‌نام تبریز هستیم.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که با بهره‌گیری از تخصص و توانمندی‌های فناوران مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن ارتقا فناوری ماشین‌سازی تبریز، ماشین‌های صنعتی جدید و هایتک را تولید بکنیم.

وی اظهار کرد: این شرکت می‌تواند برخی از سوله‌های ماشین‌سازی تبریز را در اختیار توسعه فناوری قرار دهد.

نورآیین با اشاره به نیاز مبرم صنایع به نیروهای متخصص، تاکید کرد: محصولاتی که راه‌اندازی خطوط تولید بزرگ ازلحاظ اقتصادی به‌ صرفه نیست را می‌توان به‌صورت مشترک با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولید کرد.

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در این دیدار مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز از برخی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید به عمل آورد و ضمن آشنایی با دستاوردها و توانمندی‌های این شرکت‌ها مقرر شد با استقرار واحد ارتباط ماشین‌سازی در تبریز بخشی از نیازهای این شرکت توسط فناوران تامین شود.

شرکت ماشین‌سازی تبریز به ‌عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی عمده در تولید و بازرگانی ماشین‌آلات صنعتی از سال 1349 فعالیت خود را آغاز کرده و ماشین‌های تراشکاری، ماشین‌های فرزکاری، ماشین‌های سنگ‌زنی، ماشین‌های سنتر، ماشین‌های CNC، ماشین‌های ابزارتیزکنی، فرز نیمه سنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشین‌های سوراخ‌کاری را تولید و به بسیاری از کشورها صادر می‌کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر در پارک علم و فناوری شرکت ماشین سازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سامانه فن بازار به عنوان بخشی از سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فرصتی را برای صاحبان فناوری محصولات فراهم می‌کند تا محصول خود را معرفی کنند.

 آشنایی متقاضیان فناوری با محصولات عرضه شده و بیان نیاز‌های فناورانه به تولیدکننده محصولات فناور از دیگر ویژگی‌های این سایت مجازی است.

در حال حاضر در کارگزاری فن بازار آذربایجان غربی ۱۲ نفر در ۴ حوزه تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در شهر‌های مختلف استان استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۵ واحد تحت حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی قرار دارند

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • جلسه بررسی تخصصی هوشمند سازی کنتور‌های آب مشترکین آذربایجان غربی
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز