Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، منصور ستوده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه سد سرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است اظهار کرد: این سد با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب با هزینه اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان قبلا ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان آب اکنون سد سرابی را ۴.۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: قرار است از این سد ۷ میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان و ۲.۵ تا ۳ میلیون متر مکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان ادامه دارد که به طول ۱۵ کیلومتر است افزود: این پروژه شامل دو قسمت می‌شود؛ یکی سامانه خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه است و سامانه خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به داخل شهر تویسرکان است.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی را تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این پروژه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است هر چند در این چند سال گذشته حدود ۹۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب تویسرکان استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی. او. تی، از پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۰ درصد خبر داد و افزود: قرارداد منعقد شده برای این پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده که به قیمت امروز طبق نظر سرمایه‌گذار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در پروژه تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد:در مجموع شرکت آب منطقه ای در شهرستان تویسرکان برای سد سرابی، تصفیه‌خانه و پروژه خط انتقال آب به شهر تویسرکان از سد به قیمت امروز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذار کرده است.

ستوده در خصوص تصفیه آب و انتقال به شهر با بیان اینکه طبق گفته سرمایه‌گذار با رفع مشکلات برق  احتمالا اواسط مهرماه تصفیه‌خانه افتتاح شود گفت: امیدواریم محوطه‌سازی و ساختمان‌های اداری تصفیه‌خانه هم تا پایان سال تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه سد خروم رود تویسرکان هم برای تامین حق‌آبه‌های کشاورزی و آب شرب روستایی و مباحث گردشگری در حال ساخت است افزود: با نظارت شرکت آب منطقه‌ای سد خرم‌رود توسط بخش خصوصی با حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ستان همدان ادامه داد: طبق قرارداد سرمایه‌گذار ۱۷۵ میلیارد تومان آورده و دولت هم تضمین کرده که با یک سود ۱۶ درصد در طول سه سال بعد از بهره‌برداری پروژه اصل و سود را بازپرداخت کند.

وی گفت: اصل سرمایه ۳۱۶ میلیارد تومان است که با پیگیری‌ها نماینده مردم تویسرکان در مجلس هفته گذشته توانستیم مجوز ۲۲۱ میلیارد تومان دیگر برای سرمایه‌گذاری بر پروژه هم بگیریم و اکنون رقم سرمایه‌گذاری به ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

ستوده با بیان اینکه پیگیر این هستیم پروژه سد خرم‌رود را حدود ۸۰ درصد پیش ببریم بیان کرد: با نماینده مردم تویسرکان هماهنگ شده که در لایحه بودجه سال آینده رقم موافقتنامه را از ۵۳۷ میلیارد تومان به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد برسانیم.

وی اهداف پروژه را تامین آب کشاورزی و شرب، مباحث گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال دانست و گفت: اراضی سد خرمرود اکثرا از مردم خریداری شده و سرمایه‌گذار به تدریج پول را به ما می‌دهند و ما هم پرداخت می‌کنیم، بنابراین مشکل خاصی نداریم.

 انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان سد سرابی شرکت آب منطقه ای میلیون متر مکعب میلیارد تومان خط انتقال آب سرمایه گذار تصفیه خانه سد سرابی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳