Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از درخواست شش کشور اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور جنگ‌زده، اخراج پناهجویان افغان را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، علی‌رغم آن که اخیراً شش کشور اروپایی با ارسال نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار اخراج پناهجویان افغان به کشورشان شده بودند، وزارت کشور فرانسه امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پاریس ماه گذشته اخراج پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود، به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، این سیاست از اول ماه جولای (ماه گذشته میلادی) اجرایی شده است. پیش از این نیز آلمان و هلند نیز در اقدامی مشابه، اخراج پناهجویان افغان از کشورهایشان را به حالت تعلیق درآورده بودند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته شبکه «یورونیوز» گزارش کرد که علی‌رغم دستاورد‌های هفته‌های اخیر طالبان و درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا، دست‌کم شش کشور اروپایی با ارسال نامه‌ای به کمسیون اروپا، خواستار بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان شدند.

کشور‌های اتریش، بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان و هلند با ارسال نامه‌ای خطاب به کمیسیون اروپا مدعی شدند که توقف بازگشت پناهجویان افغانستان، «سیگنال اشتباه ارسال می‌کند و احتمالاً تعداد شهروندان افغان بیشتری را ترغیب می‌کند تا کشور خود را به سمت اتحادیه اروپا ترک کنند».

درخواست این شش کشور عضو اتحادیه اروپا یک هفته پس از آن مطرح شده است که دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) از مقام‌های اتریش خواست از اخراج یک تبعه افغان تا حداقل ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) خودداری کند.

بر اساس این گزارش، افغانستان در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) از اروپا درخواست کرد تا برای سه ماه اخراج اتباع افغان را به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان متوقف کند. پیش از آن سه کشور فنلاند، سوئد و نروژ اتباع افغان را به کشورشان بازگردانده بودند.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که طالبان در ادامه پیشروی‌های خود در شهر‌های افغانستان، مرکز ولایت غزنی را نیز به تصرف خود درآوردند.

شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخراج پناهجویان افغانستانی امنیتی طالبان اخراج پناهجویان افغان شش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند