Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@04:53:15 GMT

کدام قسمت از گوشت گوسفند برای تهیه کباب مناسب است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۴۸۰۸

کدام قسمت از گوشت گوسفند برای تهیه کباب مناسب است؟

آفتاب‌‌نیوز :

گوشت گوسفند یکی از انواع گوشت‌های قرمز خوش طعم و خوشمزه در جهان می‌باشد که طرفداران بسیاری دارد. از گوشت گوسفند برای استفاده در غذا‌های مختلف استفاده شده و غذا را خوش طعم خواهد کرد. یکی از دلایلی که موجب شده تا گوشت گوسفند نسبت به دیگر گوشت‌های قرمز از طعم خوبی برخوردار باشد، میزان چربی کم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبع گوشت گوسفند گرم است و برای بدن بسیار مفید می‌باشد. گوشت گوسفند به نوع‌های زیادی طبخ می‌شود، ولی محبوب‌ترین روش‌های طبخ گوشت گوسفند، کباب کردن می‌باشد که خود به روش‌های زیادی انجام می‌شود. نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که همه‌ی قسمت‌های گوشت گوسفند برای کباب مناسب نیست و هر بخش آن برای تهیه‌ی یک یا چند نوع غذا مناسب می‌باشد.

با کارشناسان ما در مرکز فروش گوسفند زنده نمونه همراه باشید تا شما را با طرز تهیه کباب با گوشت گوسفند بیشتر آشنا کنند.

مناسب‌ترین بخش‌های گوشت گوسفند برای کباب کدام است؟

بهترین و مناسب‌ترین قسمت‌های گوشت گوسفند برای کباب گوشت گوسفندی شامل هر یک از موارد زیر هستند:

گوشت راسته گوسفند، کباب برگ

کباب راسته گوسفندی، راسته گوسفند یکی از بهترین و محبوب‌ترین قسمت‌های گوسفند می‌باشد. این گوشت مربوط به قسمت‌ها اطراف ستون فقرات می‌باشد و به دلیل اینکه این قسمت تحرک کمتری به خود دیده است، نرم‌تر و ترد‌تر از بقیه قسمت‌ها می‌باشد. همچنین چربی راسته خیلی کم است و طعم منحصر به فردی دارد. راسته گوسفند معمولا برای طبخ کباب برگ به کار می‌رود.

گوشت فیله گوسفند، مخصوص کباب برگ و چنجه

بهترین گوشت برای چنجه، یکی دیگر از قسمت‌های خوشمزه، نرم و ترد گوشت گوسفند بخش فیله می‌باشد که شامل بخش پشتی کمر و جگر سفید می‌باشد. این قسمت به دلیل نرم بودن و طعم بی نظیری که دارد برای طبخ انواع کباب با گوشت گوسفندی و بهترین گوشت برای کباب برگ و همچنین بهترین قسمت گوشت برای کباب چنجه گوسفندی استفاده می‌شود.

دنده‌ی گوسفند یا شیشلیک کباب گوسفند

یکی از لوکس‌ترین و لذیذ‌ترین کباب‌های ایران، شیشلیک کباب می‌باشد که از دنده‌ی گوسفند درست می‌شود. دنده دارای گوشتی نرم، نازک و پر چرب می‌باشد و طعم لذیذی هم دارد.

گوشت دم سینه و قلوه گاه؛ گوشت مناسب کباب کوبیده

سینه و قلوه گاه یکی از قسمت‌های سفت و محکم گوسفند است که برای چرخ کردن و همچنین قلوه گاه گوسفندی برای کباب کوبیده استفاده می‌شود. از این قسمت بهترین گوشت برای کباب کوبیده استفاده می‌شود.

گوشت مغز ران و کعب ران

آخر لاشه‌ی گوسفند، دارای گوشت لخم است که برای کباب حسینی از آن استفاده می‌شود. این نوع کباب با سیخ چوبی و انوع سبزیجات تهیه می‌شود.

گوشت شانه گوسفند

قسمت شانه گوسفند به دلیل اینکه بیشتر دارای استخوان بوده دارای قیمت پایین تری است. از شانه گوسفند هم برای کباب با مخلوط سبزیجات استفاده می‌شود.

گوشت سینه گوسفند

قسمت زیر شکم گوسفند، سینه آن می‌باشد که این قسمت باید به آرامی پخته شده تا چربی آن جدا شود. علاوه بر آن می‌توانید سینه را از دنده جدا کرده و با انواع سبزیجات کباب کنید.

مناسب‌ترین قسمت گوشت گوسفندی برای کباب

فوت و فن‌های مناسب درست کردن کباب چنجه

کباب چنجه یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین کباب‌ها بوده و برای آسیای مرکزی و خاورمیانه است. این کباب مخصوص آسیا مرکزی و خاورمیانه است. تلفظ صحیح اسم این کباب در ایران کنجه یا قنجه است، ولی در زبان ترکی به آن چنجه می‌گویند و در ایران هم به همین نام شناخته می‌شود و جز کباب‌های محبوب سفره‌ی ایرانی می‌باشد. درست کردن این کباب فوت و فن‌های دارد و اگر می‌خواهید خودتان این کباب را مثل رستوران‌ها درست نمایید باید به این نکات توجه کنید:

• خواباندن گوشت چنجه در ماست یا سس مایونز که باعث ترد، لطیف و آبدار شدن آن می‌شود.

• اضافه کردن تکه‌های دنبه بین گوشت که باعث می‌شود گوشت نسوزد و خشک هم نشود.

• خیلی افراد گوشت را به مدت طولانی در مواد می‌خوابانند که باعث می‌وشد گوشت ترد و مزه‌ی بی نظیری داشته باشد.

• استفاده از کیوی برای ترد و آب دار کردن گوشت البته به خاطر داشته باشید نباید بیش از چند ساعت باشد، زیرا کیوی خاصیت اسیدی دارد و اگر مدت زیادی گوشت مخصوص چنجه را در آن قرار دهید حالت و بافت خود را از دست می‌دهد.

• حین پخت نمک به گوشت اضافه کنید، زیرا نمک گوشت را سفت می‌کند بهتر از هنگام طبخ اضافه شود.

• استفاده از زعفران و کره برای طعم بهتر

گوشت مناسب کباب دنده

از دنده گوسفند معروف‌ترین کباب، یعنی کباب شیشلیک تهیه می‌شود. یکی دیگر از غذا‌های محبوب و معروفی که با این قسمت طبخ می‌شود، دنده کباب است. این قسمت از گوشت گوسفند بسیار طعم منحصر به فردی دارد و بسیار لذیذ می‌باشد.

خرید گوشت گوسفندی مناسب با قیمت مناسب

اگر به دنبال خرید گوشت گوسفندی مناسب هستید، ما به شما مرکز فروش گوسفند زنده نمونه را معرفی می‌کنیم. با مراجعه به این مجموعه می‌توانید هر لحظه با قیمت دام زنده اطلاع داشته باشید. برای مثال برای کسب اطلاع از قیمت دام زنده امروز می‌توانید به وب سایت آن (www.alivesheep.com) مراجعه کنید تا هم علاوه بر کسب اطلاع از قیمت‌های روز این مجموعه، از دیگر خدمات آن مطلع شده و محصول مورد نظر خود را با خیال آسوده و کیفیتی عالی خریداری نمایید.

قیمت گوسفند زنده در تهران از کیلویی ۵۰۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰ ریال می‌باشد- ما بهترین دام زنده را با پایین‌ترین قیمت روز به همراه قصاب، رایگان به محل شما می‌فرستیم.

خرید گوشت گوسفندی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می‌تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است. با این حال مرکز پخش نمونه، همواره آماده ارائه اطلاعات به روز و خدمات به شهروندان می‌باشد. می‌توانید با تماس و همچنین در جدول زیر به مشاهده قیمت دام و گوسفند در تهران و دیگر شهرستان‌ها بپردازید.

مرکز فروش گوسفند زنده نمونه به عنوان یکی از مجموعه‌های سابقه دار با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی می‌باشد که در خرید و فروش گوسفند زنده و دام زنده فعالیت می‌کند. موارد زیر تنها تعدادی از خدمات ما برای شما عزیزان می‌باشد که می‌توانید هنگام سفارش و یا خرید اینترنتی گوسفنده زنده از آن‌ها بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که ارائه خدمات مخصوصا با کیفیت بالا ارزان نیست، اما مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران (پخش نمونه) همواره در تلاش است تا با کاهش هزینه‌ها رضایت مشتریان خود را کسب کند. این نوید را به شما می‌دهیم که با یک بار سفارش و خرید گوسفند و یا دام، حتما مشتری خواهید شد.

منبع: گوسفند زنده نمونه|alivesheep.com

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت گوسفند تبلیغات کباب فروش گوسفند زنده گوشت گوسفند استفاده می شود گوشت گوسفندی برای کباب ترین قسمت ی گوسفند کباب برگ دام زنده قسمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744646

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین (فیلم)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پخت متفاوت چلو کباب مرغ هیزمی توسط آشپز مشهور کره جنوبی (فیلم)
  • طرز تهیه کباب باستانی با گوسفند 17 کیلویی (فیلم)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • طرز تهیه کباب کردن دو بز در یک تنور زیرزمینی توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)