Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدطاهر ظاهری رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان‌ قرچک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات زیست‌محیطی شهرک گلشهر بوئینگ، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این شهرک هزار واحدی گلشهر بارها در خصوص رفع مشکلات، مکاتباتی را به عمل آوردیم اما بی نتیجه بود، چرا که اداره مسکن و شهر سازی بدون اینکه پروژه را به اتمام برساند مجتمع ۱۰۰۰ واحدی را تحویل هیأت امناء شهرک داده است بدون اینکه زیر ساخت‌ها را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم پیگیری‌ قانونی را نبود متولی‌ در این امر دانست و گفت: شکایت از ۱۰۰۰ خانوار یا محکومیت برخی امکان‌پذیر نیست و هیأت‌ امنای انتخابی، داخلی هستند و مسؤولیت حقوقی ندارند، بدین جهت نمی‌توانند پاسخگوی مسائل باشند.

رئیس محیط زیست قرچک تمام دستگاه‌های‌ شهرستان را مکلف به پیگیری مسائل زیست‌ محیطی دانست و بیان کرد: شهرداری به‌ جهت بهرمندی از اعتبارات‌‌کافی مانند پول‌عوارض‌ آلایندگی وارد شده، باید با اولویت‌ مبالغ را صرف مسائل زیست‌محیطی کند، با وجود بیماری کرونا فاضلاب این شهرک مشکلات زیست محیطی بسیار را به بار خواهد آورد.

ظاهری مسئله‌ محیط‌ زیست را بدلیل ارتباط با سلامت‌ مردم مهم دانست و عنوان کرد: به دلیل اهمیت بحث محیط‌ زیست، اعتبارات‌ مالی باید به برطرف کردن مشکلات این امر اختصاص داده شود.

وی در خصوص وضع آب و فاضلاب‌ شهرستان افزود: اقداماتی اعم از لوله‌گذاری انجام شده است اما در صورت بررسی فاضلاب به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، چرا که چندین سال باید منتظر راه اندازی تصفیه‌ خانه شهرستان باشیم، اما در فاصله‌ نزدیک چاهی حفر خواهد شد که سرریز آن به سمت چاه‌ها باشد و به نظر می‌رسد تا یکسال آینده ثمره‌اش را خواهیم دید.

رئیس محیط زیست قرچک ضمن اشاره به طراحی و نصب پکیج تصفیه آب ‌و فاضلاب‌، گفت: این کار حجم مشکلات را تا حدی کاهش می‌دهد، با فروش پساب فاضلاب تصفیه‌ شده می‌توان جواب‌گوی هزینه‌های‌‌ جاری تصفیه‌ خانه بود، زیرا این پساب دارای حجم‌ بالایی است.

ظاهری درباره شکایت‌‌های انجام شده در راستای مسائل زیست‌ محیطی بیان کرد: شهرستان‌ قرچک از جمله شهرستان‌هایی است که صنایع‌ مسقر شده بزرگی دارد که فاقد مشکلات زیست‌ محیطی هستند، صنایع‌ شهرستان که به صورت اصولی مستقر می‌باشند، مجوز دارند.

وی ادامه داد: کارخانه‌های سطح‌ شهرستان از جمله کارخانه‌ آسفالت‌ قرچک، با توجه به پیگیری‌های انجام شده قدم‌های‌ مثبتی برداشتند و مشکلات زیست‌ محیطی آنها مرتفع شده است، مشکلات زیست‌ محیطی چندین کارخانه‌ در قسمت فاضلاب هم تا دو ماه آینده با تکمیل تصفیه‌ خانه برطرف خواهد شد.

رئیس محیط زیست قرچک عنوان کرد: شکایات انجام‌شده اغلب در قسمت دباغی و پلاستیک‌ شویی می‌باشد که در دست کنترل و پیگیری است.

ظاهری علت کم‌ بودن شکایات حوزه محیط‌ زیست را پیگیری سرسختانه دانست و افزود: در صورت وجود هرگونه مشکلی پیگیری‌های جدی را به عمل می‌آوریم تا مشکل به طور کامل حل شود.

وی از عملکرد درست و فاقد مشکل واحد‌های‌ اصلی خبر داد و خاطر نشان کرد: شکایات یکسال‌ اخیر غالباً در خصوص دباغی‌‌ها و چندین پلاستیک‌شویی بوده است که محکوم به زندان شدند، اما حکم مربوطه به دلیل آدرس نامشخص‌ دباغی‌ها توسط اجرای‌ احکام پیگیری نشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات زیست محیطی قرچک مشکلات زیست زیست محیطی محیط زیست انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • بازگشت به‌کار ۱۶۰ کارگر ‌کارخانه فروآلیاژ در ازنا
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست