Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در هفته گذشته با وجود آنکه ممنوعیتی برای سفرهای مردم در نظر گرفته نشده بود، اما ترددهای جاده‌ای کمتر از هفته قبل از آن و حتی سال گذشته شد و به نظر می‌رسد که مردم نسبت به گذشته نگرانی بیشتری از ابتلاء به کرونا دارند و پروتکل‌ها را خودشان رعایت کردند. البته با وجود این شرایط قرمز کرونایی در کشور انتظار می‌رفت آمارها روند کاهشی بیشتری نسبت به آنچه در آمارهای رسمی آمده است داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۱۰ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد ودر قیاس با هفته گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

این آمار کاهشی در حالی رقم خورده که تعداد خودروهای غیر بومی در محورهای مواصلاتی کشور کاهش چندانی نداشته است چرا که در همین بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۶۳۰ هزار پلاک یکتا (هر پلاک یکبار در نظر گرفته شده باشد) در جاده‌های کشور مشاهده شده که این آمار ۱۶۴ هزار خودرو کمتر از هفته دوم مرداد ماه است. اما این یعنی تعداد مسافران و خودروهای آن‌ها چندان کمتر نشده اما شاید جا به جایی این خودروها کمتر از قبل شده که سبب پایین آمدن آمارها شده است.

این خودروها مثل همیشه اغلب متعلق به استان‌های تهران و البرز بوده و خودروهای این شهروندان سهمی بیش از ۲۰ درصد در میان خودروهای دیگر داشته است. پس از آن، خودرو استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. جالب اینکه خودروها با پلاک استان‌ فارس در رتبه سوم و قبل از استان‌های دیگر قرار دارد و این نشان می‌دهد که سفر مردم این استان با شتاب بالایی در هفته گذشته افزایش یافته که توانسته از خراسان رضوی هم که تا هفته‌های قبل در این جایگاه بود، پیشی بگیرد.

از سوی دیگر ورود و خروج وسایل نقلیه در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که استان‌های کرمان با شش درصد و فارس با دو درصد افزایش، نسبت به هفته گذشته تنها استان‌هایی باشند که میزان تردد خودرو در آن‌ها بیشتر از هفته گذشته شده است و سفرهای ورودی و خروجی استان‌های ایلام با ۱۹ درصد، خراسان شمالی با ۱۵ درصد و خراسان رضوی با ۱۴ درصد افت بیشترین کاهش ترددهای استانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

همچنین ورود و خروج وسایل نقلیه در استان‌های مازندران با ۲۸ درصد، گیلان با ۲۲ درصد، قزوین با ۲۰ درصد و خراسان شمالی با ۱۹ درصد کاهش نسبت به هفته مشابه سال گذشته بیشترین کاهش و سفرهای ورودی و خروجی استان‌های آذربایجان غربی با پنج درصد، یزد با سه درصد، فارس با دو درصد و هرمزگان، سمنان و خوزستان هر یک با یک درصد رشد، بیشترین افزایش ترددهای بین استانی را نسبت به هفته مشابه سال گذشته داشتند.

کد خبر 620635 برچسب‌ها ترافیک - جاده‌ای كروناويروس سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترافیک جاده ای كروناويروس سفر جاده نسبت به هفته هفته گذشته سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شدید باران در ۲۱ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6086828 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد