Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- شیوع ویروس کرونا در استان سمنان هر روز اوضاعش وخیمتر از روز قبل میشود و تغییر رنگ شهرستان‌های مختلف این استان خود گواه این مطلب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، چندهفته‌ای از به صدا در آمدن زنگ خطر تشدید اوضاع کرونایی در استان سمنان می‌گذرد؛ حالا امروز چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و سرخه در وضعیت قرمز تیره قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آخرین بروز رسانی کرونایی سامانه ماسک، شرایط کرونایی شهرستان شاهرود از قرمز به قرمز تیره (پر خطر)، سرخه از نارنجی به  قرمز تیره (پر خطر)، آرادان و میامی از زرد به نارنجی خطر و گرمسار از قرمز تیره به قرمز تغییر یافته است.
با اینکه وضعیت  ابتلا به کرونا در شهرستان گرمسار اندکی بهبود یافته، ولی در مجموع این وضعیت از تشدید بحران کرونا در استان سمنان حکایت دارد.
ایام محرم است و با توجه به تشدید بحران کرونا در استان سمنان باید با جدیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های ماه محرم از سوی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی عمل شود.
نه در استان سمنان بلکه در کشور سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است و همین بی‌توجهی‌ها آتش شیوع کرونا را در کل کشور شعله‌ورتر کرده است و این شرایط سبب بروز شرایطی بد برای کادر درمان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شده است؛ چرا که بیش از 18 ماه است که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار گرفته‌اند؛ بنابراین روا نیست که مردم بر زحمت کادر پرتلاش درمان بیفزایند و کمک به این مدافعان سلامت تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر می‌شود.
37 مورد جدید شناسایی شد
نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، 34 هزار و 691 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.
وی افزود: در 24 ساعت (از بیست‌ویکم تا بیست‌ودوم مردادماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 37 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در مراکز درمانی بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و 39 نفر رسید و 26 هزار و 652 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.
دانائی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید  19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به 6 هزار و 812 نفر رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه کنترل تردد داخل شهری از مواردی است که دارای اهمیت است، اظهار داشت: بسیاری از اماکن و هیئت‌های عزاداری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ندارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه دسته روی‌ها در حال برگزاری است که نیاز است در این خصوص نظارت جدی صورت گیرد، افزود: نظارت بر اماکنی که عزاداری در حال برگزاری است، باید تشدید شود.
دانائی عنوان کرد: سه شهرستان میامی، مهدیشهر و آرادان در استان نارنجی و مابقی شهرستان‌ها قرمز هستند که نشان از افزایش سرایت بیماری دارد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی داریم در روزهای آینده تعداد بیماران افزایش یابد، گفت: فرمانداران و سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنند تا با نظارت بیشتر و جدی‌تر در این روزهای حیاتی و حساس، از پیک پنجم عبور کنیم.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 217 درصدی موارد فوتی در یک ماه/ تب تند دلتا در سراسر ایران+ نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کلانشهرها از مرز بحران گذشته‌اند / کمبود محسوس پرستار و دارو + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران|صدای پای پیک ششم می‌آید/ مصرف 4 برابری برخی داروها / کاهش ریتم شهری فرصتی برای کادر درمان + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| 2.5 دقیقه یک فوتی؛ 28 نفر مبتلای جدید هر دقیقه / سایه سنگین ‌ابر سیاه دلتا بر سر مردم / حال ناخوش مدافعان سلامت + نقشه و نمودار



رعایت پروتکلهای بهداشتی، زدن ماسک، بیشتر در خانه ماندن مگر اینکه ضرورتی پیش آید، رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و مواردی اینچنین در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است و افراد تنها در صورت رعایت این مسائل می‌توانند خود و خانواده خود را از ابتلا به ویروس کرونا مصون بدارند.
به هر میزان پروتکل‌های بهداشتی در جامعه مورد توجه عموم مردم قرار گیرد از میزان افراد مبتلا به کرونا کاسته می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده است؛ مردم باید همچنان کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جدیدترین اخبار کرونا در ایران رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در استان سمنان نقشه و نمودار بیماری کرونا شیوع بیماری قرمز تیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد

یونس نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی تخریب و امکان تردد نیست، نیاز شدید ماشین آلات سنگین محسوس است تا مسیر‌ها بازگشایی شود و کشاورزان موتورپمپ‌های خود را درست کرده و وارد مدار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروریست، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد تصریح کرد: زیرساخت آب و برق و راه و تلفن خساراتش سنگین هست و اینکه متاسفانه در محل شهرستان ادارات راهداری و ستاد بحران یکدستگاه سنگین لودر و بلدوزر ندارد و زرآباد در جزیره و محاصره‌ی آب قرار می‌گیرد و به هیچ کجا راهی جهت انتقال دستگاه نیست.

وی گفت: درخواست ماشین آلات راهسازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران و غیربحران به مردم خدمات داده شود.

نهنگی ادامه داد: واقعا گناه این مردم در این شهرستان دور افتاده چیست که ماشین آلات برای خدمت رسانی وجود ندارد و از طرفی انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلیمتری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری و عمرانی و کشاورزی سطح شهرستان و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده بیش از پیش نیاز هست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد