Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی مجلس تقریباً تا آخر هفته ما حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، سیدنظام الدین موسوی در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز لیست وزرای پیشنهادی دولت که روز چهارشنبه بعد از ظهر در نامه‌ای توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم خطاب به ریاست محترم مجلس نوشته شده بود،اعلام وصول شد؛ این اقدام در راستای قانون اساسی است که وظیفه و مسئولیت اعلام وزرای پیشنهادی از جانب رئیس جمهور و رای اعتماد از جانب مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اینکه اسامی وزرای پیشنهادی امروز توسط ریاست محترم مجلس اعلام وصول شد ما از بعد  جلسه علنی امروز مجلس و از ساعت ۱۰ صبح  وارد بحث و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی راه، ورزش و بهداشت در مجلس

این نماینده مجلس تاکید کرد: مطابق ماده ۲۰۲ آئین‌نامه داخلی مجلس بعد از اعلام وصول اسامی وزرای پیشنهادی به مدت یک هفته این اسامی و وزرای محترم پیشنهادی به کمیسیون‌ها خواهند آمد و در این کمیسیون‌ها بحث و تبادل نظر و اعلام برنامه صورت خواهد گرفت تا انشالله کمیسیون‌ها به یک جمع بندی برسند.

موسوی اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی که هئیت رئیسه مجلس شورای انجام داده از امروز تا روز سه‌شنبه انشالله همه ۱۹ وزیر پیشنهادی به صورت روزانه در حدود ۱۴ کمیسیون مجلس و دو کمیسیون ویژه حضور پیدا خواهند کرد.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس بیان داشت:  تقریباً تا آخر هفته ما حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت که البته وزرای محترم در سامانه‌ای که مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق وزرا تعبیه کرده، کارنامه و برنامه‌هایشان را بارگذاری کرده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی علاوه بر حضور در کمیسیون‌های مجلس در فراکسیون‌های تخصصی نیز حضور خواهند یافت، گفت: مجلس فراکسیون‌های تخصصی متعددی دارد که وزرای پیشنهادی با توجه به حوزه کاری خود، برای تشریح برنامه و سوابقشان در جلسات این فراکسیون‌ها حضور می‌یابند.

موسوی اظهار داشت: از ابتدای هفته آینده به مدت ۴ روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد و نظر نهایی مجلس نسبت به هر یک از وزرا در همان زمان اعلام خواهد شد. براساس ماده ۲۰۲ آئین‌نامه داخلی مجلس بعد از بررسی رزومه و مشخصات وزرای پیشنهادی، کمیسیون‌های تخصصی دیدگاه و ارزیابی خود را نسبت به هر کدام از وزرای پیشنهادی در جلسات بررسی صلاحیت آن‌ها به مدت ۵ دقیقه برای نمایندگان و مردم تشریح خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مجلس علاوه بر بررسی کارنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی، باید برنامه کلان دولت را نیز بررسی کند که رئیس جمهور طی نامه معرفی وزرا، برنامه‌های کلان خود را نیز به مجلس ارائه کرد و امروز توسط رئیس مجلس اعلام وصول و در سامانه بارگذاری شد.

موسوی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی طی هفته آینده در صحن علنی مجلس به صورت دو شیفت و در صورت لزوم به صورت سه شیفت بررسی خواهد شد تا طی ۴ روز بررسی این صلاحیت‌ها به اتمام برسد.

موسوی درخصوص حضور رئیس جمهور در جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی درمجلس نیز بیان داشت: حضور رئیس جمهور در این جلسات بنا به ضرورت و تشخیص خودشان انجام خواهد شد و می‌توانند برای هر کدام از وزرا که می‌خواهند در جلسات حضور یافته و ضمن دفاع از کلیات برنامه‌های دولت، از وزیر مربوط حمایت کند و در صورت عدم حضور رئیس جمهور، معاون اول وی می‌تواند در نشست رأی اعتماد شرکت کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون کدام یک از وزرای پیشنهادی برنامه‌ها و سوابق خود را در سامانه مجلس بارگذاری کرده است، اظهار داشت: همه وزرای پیشنهادی کارنامه و سوابق خود را در این سامانه بارگذاری کرده و در معرض دید نمایندگان قرار داده‌اند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعلام شده برخی از وزرای پیشنهادی از مسئولان دولت‌های قبلی هستند، آیا این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: مجلس صلاحیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی وزرای پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و در این میان به مسائل سیاسی و جریانی افراد کاری نخواهد داشت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم سیدنظام الدین موسوی مجلس قانون اساسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مجلس شورای اسلامی وزرای پیشنهادی کمیسیون ها بررسی صلاحیت رئیسه مجلس رئیس جمهور اعلام وصول برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت: بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم، اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود