Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش انتقاد روسای دانشگاه های علوم پزشکی و وزیر بهداشت از روش کنترل کرونا در ایران این احتمال را ایجاد کرده که تعطیلی سراسری در راه باشد. تعطیلی یک هفته ای اخیر بدلیل عدم نظارت مسئولان در کنترل شیوع کرونا کارساز نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ظهر امروز بعد از این جلسه اظهار کرد: قرار شد تا برای کاهش چرخش ویروس کرونا در کشور بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا یکشنبه (۲۴ مرداد) ساعت ۱۲ محدودیت‌های تردد اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منع تردد کاملاً جدی است و به نیروی انتظامی و دادستانی کشور هم دستور داده شده است تا با خاطیان برخورد شود.

 

وی گفت: افرادی که در این محدودیت‌ها و منع ترددها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند و اگر تا یک ماه آینده جریمه خود را پرداخت نکنند، مبلغ جریمه‌ها دو برابر می‌شود و به هیچ عنوان بخشوده نمی‌شود.

جزئیات تعطیلی ۵ روزه سراسری

رئیسی با اشاره به تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها اجرایی بیان کرد: تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) در جلسه تصویب شده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصی اجازه فعالیت ندارد.

به گفته وی تمامی مجوزهایی که برای تردد بین استان‌ها صادر شده بود فاقد اعتبار است و هیچ فردی نمی‌تواند با پلاک بومی به اعتنای مجوز از استان‌ها خارج و یا با پلاک غیربومی به استان‌ها وارد شود.

تشریح تعطیلات ادارات و بانک‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: مجدد تاکید می‌کنم که به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

 

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این در گفتگویی با تشریح تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تصمیمات مهمی گرفته و توصیه‌های بسیار مهمی هم انجام شد. اولاً مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می‌گیرد که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم، حتماً نیاز است که رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی را جدی تر کنیم.

وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتماً پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

رئیسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل‌ها عزاداری‌ها را برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و … جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می‌شوند- تصمیم گیری می‌شود؛ هم در حوزه تردد و کسب و کار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می‌شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: به هر حال اکنون موج دلتا در سراسر کشور و دنیا در حال تاخت و تاز است. در کشور در مورد ترددها نیاز به کنترل بیشتری است چراکه سیال بودن جمعیت، گسترش بیماری را تشدید می‌کند. امروز موضوع اقناع سازی و اطلاع رسانی شفاف به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا همه همراه شوند.

وی افزود رئیس جمهوری امروز این اطمینان را دادند که هیچ مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز واکسن وجود ندارد. در مورد تأمین واکسن، روزهای خوب و درخشانی را در پیش خواهیم داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری پس از بازدید سرزده از یک داروخانه تهران، تاکید داشت که به هیچ عنوان صف دارو نباید باشد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این صف‌ها برچیده شود.

  کد خبر 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس نیروی انتظامی بخش خصوصی تعطیلات رئیس جمهور واکسیناسیون محرم مداحان مقام معظم رهبری دارو کسب و کار مرگ ارز رئیس جمهور کسب و کار مداحان مقام معظم رهبری واکسیناسیون سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشدید محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند

محمدرضا باقری معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه کارگروه برش معماری فرهنگی استان قزوین با موضوع کمیته اقتصاد فرهنگی، افزایش تعداد تعاونی‌ها را کمک حال حل مشکلات استان‌ها برشمرد و گفت: تعاونی‌ها که کمک کننده در حوزه بازسازی‌ها هستند به طور ذاتی یک نوع مشارکت محسوب می‌شود و به همین جهت یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به تسهیلگری و پویایی تعاونی‌ها باشد.

باقری بیان کرد: وقتی اقتصاد فرهنگی تعریف می‌شود هر کم و کاستی باید در برنامه‌های هنری دیده و رفع شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر ایجاد برند استانی و اعمال نوآوری و خلاقیت، ادامه داد: برای پویایی اقتصاد و فرهنگ در زمانی که درآمد فرهنگی پایین است، باید تغییر ذائقه مصرف کالا‌های فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

طیبه دهقان پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح، بیان کرد: پنج گام این طرح می‌تواند حداقل ظرف مدت پنج سال بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ضمن مذمت مصرف گرایی که بین ایرانیان رایج است، ادامه داد: تلاش استان باید بر این باشد که اقدامات کلان فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، همانطور که اقتصاد فرهنگی به این معناست که فرهنگ می‌تواند خود را در زمینه اقتصادی هم اداره کند.

برش‌های استانی، نقشه مهندسی فرهنگی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد

سعید وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: تهیه برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعضی استان‌های کشور انجام شده و در قزوین نیز گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و دستاورد‌هایی هم به همراه داشته، اما باید تا پایان سال جاری آن را به سرانجام برسانیم.

وکیلی بیان کرد: موضوع فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود و قرار است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تبادل افکار در این خصوص انجام شده است، افزود: پنج کمیته اقتصاد فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه و کمیته تعلیم و تربیت در این راستا تشکیل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه با اعلام این موضوع که بودجه فرهنگی در کشور ما کمتر از پنج درصد است، اظهار کرد: بودجه فرهنگی متاسفانه متناسب با این اولویت بندی‌ها نیست و ما باید از اهرم‌های اقتصادی مختلف استفاده کنیم.

وکیلی تاکید کرد: در اقتصاد فرهنگی باید به ۲ موضوع توجه کرد، نخست آنه در هر حرکت یا تصمیم اقتصادی پیامد‌ها و نتایج فرهنگی را در نظر بگیریم تا خدشه به آن وارد نشود و دوم اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم و منابع را از بخش دولتی یا خصوصی تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد