Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:27:30 GMT

اولین خودروی بنزینی و سیستم عامل هارمونی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۴۳۰۱

اولین خودروی بنزینی و سیستم عامل هارمونی

از همان ابتدای معرفی سیستم‌عامل هارمونی، هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد که سیستم‌عاملی همه فن حریف برای استفاده در همه ابزارهای هوشمند توسعه داده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، خودروها یکی از مهمترین ابزارهای زندگی ما هستند و در همین راستا، هوآوی و BAIC با همکاری هم قرار است اولین خودرو با سوخت پایه بنزینی و HarmonyOS را به زودی راهی بازار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ماه پیش بود که هوآوی به همراه گروه خودروسازی BAIC که یکی از بزرگترین هولدینگ‎‌های خودروسازی چین محسوب می‎ شود از سری خودروهای ArcFox Alpha S رونمایی کرد. این خودروها با پیشرانه الکتریکی، اولین خودروهایی بودند که با همکاری دو شرکت از سیستم‎‌عامل و پلتفرم ارتباطی بر پایه هارمونی استفاده می‎ کرد.
این خودرو علاوه بر سیستم‎ عامل هارمونی از سیستم کنترل اتاق هواوی، تراشه پردازشی هشت هسته ‎ای Kirin ۹۹۰A، رادار هشت‎گانه و سیستم خودران مجهز به ۹ دوربین نیز استفاده می ‎کرد که یکی از جذاب‎ترین خودروهای هوشمند چینی تولید شده تا به امروز است.

حالا و در اتفاقی جدید، هارمونی قرار است پای خود را از خودروهای الکتریکی فراتر گذاشته و به محیط خودروهای با پایه سوخت بنزینی نیز وارد شود. در همین زمینه شرکت BAIC با انتشار تیزری اعلام کرده که قصد دارد پلتفرمی کاملاً متصل، باهوش و پیشرفته را به کار گیرد که بر پایه سیستم‎های توسعه داده شده توسط هوآوی کار می‎ کند. 
هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو و اینکه تا چه سطحی از HarmonyOS به عنوان مرکز کنترل و هدایت استفاده خواهد کرد، منتشر نشده است. انتظار داریم این خودرو در گروه میان‎رده وارد بازار شده و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ منتشر گردد.
بنابر گزارش‎های منتشر شده، دو خودروی دیگر BAIC شامل دو مدل SUV به نام‎های Beijing X۵ و Beijing X۷ Plus نیز قرار است در آینده ‎ای نزدیک با همکاری هوآوی تولید شوند. ظاهراً مدل Beijing X۵ قرار است از فناوری هدایت راکب سطح L۲+ نیز پشتیبانی کند که سیستمی بسیار کارآمد در شرایط مختلف محسوب می ‎گردد.
نکته دیگر در مورد حضور سیستم ‎عامل هارمونی در دنیای خودروها آن است که هوآوی علاوه بر خودروی SERES SF۵ که چند ماه پیش به صورت مستقیم تحت نظارت هوآوی و یک استارت‌آپ چینی خلاق تولید شد، با بسیاری از شرکت‎های دیگر از جمله مرسدس بنز، فولکس واگن، BYD، GAC و ... نیز وارد همکاری شده است. 
این شرکت با ثبت رسمی پلتفرم Huawei Autoware نیز به تازگی عزم جدی خود برای ساخت سیستم‎‌های خودران را نشان داده و می‎ تواند پلتفرم‎های پیشرفته‎‌ای را در این زمینه وارد بازار کند.
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت خودروسازی BAIC هوآوی خودروسازي عامل هارمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

رسانه‌ها از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الرقه سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابعی به سایت خبری المیادین گزارش کردند یک خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک زندان «الاحداث» متعلق نیروهای دموکراتیک سوریه در استان الرقه منفجر شد.

به گفته این منابع، این حادثه خسارت جانی و مالی به همراه داشته است.

جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • «متاورس» بازگشته است
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • بخاری جیبی زیپو، گرمای زمستانی در جیب شما – ایران لایتر
  • اگر جان بچه‌تان را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • اگر جان بچه تون را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم