Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: این ستاد فضای فکری را برای افراد صاحب‌نظر فراهم می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که با حضور مسئولان و اعضای این ستاد در سالن جلسات فنی و حرفه‌ای بهاران سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: در مرکز امر به معروف با یک دوگانگی روبه‌رو هستیم به نحوی که اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف اختصاص داده شده و از سویی دیگر با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، برخی افراد این اصل را نقض کرده و با آن مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید بتوانیم در یک محیط سالم و آزاداندیشانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه در تعامل باشیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر تصریح کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه با استفاده از کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شود.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر این آمادگی را دارد که فضای فکری را برای افراد صاحب نظر فراهم کند.

هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک اصل فرهنگی در کشور است، اظهار کرد: هدف از اجرای این فریضه صرفا مبارزه با عفاف و حجاب نیست و باید در راستای مبارزه با فساد فعالیت داشته باشد.

وی لازمه گشت ارشاد مسئولان را مستلزم سازوکار برنامه‌ریزی شده در آن حوزه دانست و بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند به مطالبه‌گری‌ها در جایگاه خودش با در نظر گرفتن اصول خاص آن بپردازند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اذعان به اینکه برخی از بی‌قانونی‌ها بعضا باعث بروز مشکلات زیادی در کشور شده است، تصریح کرد: طلایه داران را باید در راه‌اندازی تشکل‌های مردمی فعال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: هدف امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه استنماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: هدف امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه استعضو مجلس خبرگان رهبری: باید با اخلاق‌مداری مردم را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنیم

وی عنوان کرد: متاسفانه دائماد برخی خودسری‌ها و خودرای‌بودن‌ها در مواجه با برخی مسائل در کشور در حال انجام بوده که نیازمند اعمال قوانین از طرف مسئولان است.

هاشمی‌گلپایگانی یادآور شد: اگر امروز مشکل پوشاک و لباس داریم باید صنف تولیدکنندگان پوشاک را در کشور با حمایت‌ تقویت کنیم.

انتهای پیام/487/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان گفت: باتوجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که باید نیروی انتظامی فضای عمومی جامعه را سلامت حفظ کنند و اجازه ندهند که گناه در جامعه علنی شود، تا عفت عمومی در جامعه رعایت شود، دستگاه‌ها قوی‌تر عمل کرده اند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری بابیان اینکه دستگاه‌ها در زمینه حجاب وعفاف در دانشگاه‌ها و مدارس خوب ایفا نکردند، گفت: مسئولان فرهنگ وارشاد اسلامی در زمینه مد لباس و پوشش وجلوگیری ازتولید لباس‌هایی که به عفاف عمومی ضربه می‌زند موظف هستند نظارت داشته باشند و تولید کنندگان را تشویق به تولید لباس‌های مناسب با حجاب عمومی کنند.


دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان افزود: این موضوع این‌گونه نیست که صرفاً در دستگاه انتظامی باشد؛ بلکه همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضائی استان هم برای رعایت قانون در جامعه هماهنگ با همدیگر به صحنه آمدند.


او گفت: همه دستگاه‌های دولتی، بسیج وسپاه، ستاد امربه معروف ونهی از منکربا محوریت دادگستری و دادستانی استان اصفهان در طرح مبارزه با بی‌حجابی و بدپوششی و برای پیاده سازی عفت عمومی در جامعه در کنار پلیس هستند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری افزود: مردم جامعه نیز بیشتر موافق این کار هستند و تعداد اندکی هم که نسبت به این موضوع در فضای غبارآلود شناختی قرار گرفتند و در پوشش و حجاب آنها ضعف ایجاد شده با یک آگاهی دادن و مشاوره به لطف خدا آگاه می‌شوند و در این موضوع همکاری می‌کنند.


او  گفت: از لحظه آغاز طرح نیروی انتظامی بیشتر افراد نشان دادند که یا خودشان رعایت می‌کنند یا تذکرات را به‌خوبی می‌پذیرند و مراعات می‌کنند و دستگاه‌ها همه به‌خوبی پای‌کار آمدند.


دبیر ستاد امربه معروف اصفهان افزود: طبق قانون، وظیفه ستاد مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که با همکاری گروه‌های مردمی از آغاز سال جدید در ایام نوروز، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در جامعه ایجاد کردیم و در حوزه تذکر لسانی نیز گروه‌های مردمی تذکر در شأن شهروندان ایرانی داده‌اند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری گفت: ستاد امر به معروف ونهی از منکر ۲۰ بازرس در دستگاه‌های حاکمیتی بر قوانین مربوط به حجاب وعفاف وفعالیت‌های فرهنگی در ادارات و بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های این ستاد مردم را به توصیه در رعایت حجاب وترویج فرهنگ حجاب وعفاف دعوت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است