Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بزرگترین دستاوردی که ما در ماه‌های گذشته داشتیم، تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که می‌توان گفت یک تحول بزرگ در تاریخ پرستاری ایران است نه از بُعد مادی بلکه از نظر هویت حرفه‌ای و استقلالی پرستاران که سالهاست ما به دنبال آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم با استقرار دولت جدید این اتفاق رخ بدهد و پرستاران ما این اتفاق مهم را در عمل نیز مشاهده کنند.

عزیزی افزود: در حال حاضر ما مشکلاتی نیز در عرصه پرستاری داریم. متاسفانه ما بیش از ۱۱۵ هزار پرستار مبتلا به کرونا داریم، از این تعداد بیش از ۱۲۵ شهید خدمت داریم. خوشبختانه با واکسیناسیونی که انجام شد، میزان ابتلا و فوتی‌های ما کاهش یافت اما آمارهای کلی کشور نگران کننده است. 

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اگرچه وزارت بهداشت سال گذشته طبق وعده‌ای که داد، آزمون استخدامی برگزار کرد و سهم قابل توجهی را به صورت تئوریک برای پرستاری در نظر گرفت اما متاسفانه طبق آمارهای میدانی ما هنوز هیچ کدام از شرکت کنندگان این آزمون جذب نشده اند.

او گفت: از سوی دیگر با افزایش بی رویه آمار مبتلایان در پیک پنجم مواجه هستیم. در حال حاضر در مراکز فوق تخصصی ما در استان تهران مواردی داریم که یک پرستار در آن واحد به ۱۵ بیمار خدمت می دهد، این یک فاجعه است و با تمام استانداردهای جهانی فاصله و تناقض دارد. در بعضی از استان ها شرایط از این هم وخیم تر است و با کمبود خیلی شدید نیرو مواجه هستیم.

عزیزی تصریح کرد: با توجه به قسم حرفه ای پرستاران و عهدی که با خدای خود بسته اند، تاکنون میدان را خالی نکرده اند و برای مردم کم نگذاشته اند، این در حالی است که مسئولان ذی‌ربط صرفاً با ادعا و سروصدا اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کردند اما هیچ نیروی کمکی، وارد چرخه کار نشد، این مسئله بسیار تأسف آور است زیرا علاوه بر اینکه آسیب شدیدی به مدافعان سلامت به خصوص پرستاران وارد می شود، ضرر بزرگی به مردم و نظام سلامت وارد می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: با توجه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم ها و ایجاد تجمع هایی که در ذات مردم ایران است، خواهش من از مردم این است که مردم تا حد امکان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند و این سویه جدید را جدی بگیرند و به قدرت سرایت جهش دلتا توجه زیادی داشته باشند.

عزیزی گفت: امیدواریم با استقرار دولت جدید و جذب نیروهای جدید؛ شاهد رفع خلاء کمبود نیرو انسانی در نظام سلامت باشیم تا مردم ما شاهد افزایش خدمات کمی و کیفی به بهترین نحو ممکن باشند زیرا مردم ما شایسته بهترین ها هستند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام سلامت نظام پرستاری پرستاران فداکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟

وقتی صحبت از تقویت سلامت مردان از طریق تغذیه می‌شود، چندین ویتامین و مکمل کلیدی وجود دارد که می‌توانند نقش مفیدی در این زمینه داشته باشند. مردان برای بهره‌مندی از سلامت کلی، باید این موارد را برنامه غذایی خود بگنجانند تا کمبود‌های رایج را برطرف کنند.

به گزارش خبرآنلاین، داشتن یک رژیم غذایی متعادل راهی برای دریافت مواد مغذی ضروری در بدن است؛ اما حتی با این وجود، دریافت تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای حفظ سلامتی شاید ممکن نباشد. نیاز‌های غذایی منحصر به فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد. علاوه بر این، متغیر‌هایی مانند مصرف الکل، مصرف کافئین و حتی سفر نیز می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که الکل بیش از حد مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.

در ادامه تعدادی از ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که برای سلامت مردان ضروری و ارزشمند هستند، معرفی شده‌اند:

ویتامین D

ویتامین D می‌تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D عاملی برای کاهش تستوسترون است و تستوسترون پایین باعث می‌شود مردان مستعد ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند کمبود خواب، کاهش انرژی و متابولیسم یا اختلالات جنسی شوند؛ در نتیجه دریافت ویتامین D بخش مهمی از سلامت مردان است.

ویتامین D هم‌چنین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان با افزایش جذب کلسیم دارد. علاوه بر این، ویتامین D با عملکرد خوب سیستم ایمنی مرتبط است. با این حال، بسیاری از مردان به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب کافی در روز یا خوردن غذا‌های غنی از ویتامین D، دچار کمبود ویتامین D هستند، بنابراین مصرف مکمل می‌تواند مفید باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکرد‌های مهم بدن، از جمله: ریکاوری عضلات، سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و موارد دیگر ضروری است. منیزیم در دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی، لوبیا سیاه، موز و اسفناج یافت می‌شود.

هم‌چنین مصرف مکمل منیزیم نیز مفید است. طبق تحقیقات، مکمل‌های منیزیم می‌توانند سطح تستوسترون خون در مردان را بهبود ببخشد و سلامت عضلانی را افزایش دهد. مقدار توصیه شده مصرف منیزیم در مردان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم در روز (هم از رژیم غذایی و هم از مکمل) است.

امگا ۳

امگا ۳ اسید‌های چرب اشباع‌نشده چندگانه هستند که فواید متعددی برای سلامتی دارند. امگا ۳ به سلامت قلبی عروقی، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می‌کند. امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی به طور فراوان یافت می‌شود و در غذا‌هایی مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو نیز به مقدار زیاد وجود دارد. اگر امگا ۳ کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از طریق مصرف مکمل امگا ۳، این کمبود را جبران کنید.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند.

علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زینک (فلز روی)

روی یا زینک چندین مزیت مهم برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم تولید مثل مردان، از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون ایفا می‌کند. سطح کافی روی برای حفظ سطح تستوسترون سالم، که در میل جنسی و رشد عضلات نقش دارد، بسیار مهم است. روی هم‌چنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم‌های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

غذا‌های غنی از روی عبارتند از: گوشت گاو، آجیل، دانه‌ها، لبنیات و تخم مرغ. مردان در صورت مصرف مکمل روی، مراقب باشند که میزان مصرف آن‌ها بیش از ۴۰ میلی گرم در روز نباشد؛ زیرا مصرف بیش از حد روی می‌تواند باعث کمبود مس شود.

دیگر خبرها

  • ویتامین هایی برای مردان ضروری است
  • ادبیات سخیف علیه جامعه پرستاری را کنار بگذارید
  • انتقاد شدید از توهین به حرفه پرستاری در برخی فیلم و سریال‌ها
  • ادبیات سخیف،بی ادبانه و گستاخانه را علیه جامعه بزرگ‌ پرستاری کنار بگذارید/ پرستاران هوشیار هستند و با عاملین این گستاخی ها برخورد جدی خواهند کرد
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است