Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشور در ماه‌های آینده ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است که منتظر تخصیص آن از سوی بانک مرکزی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه عرضه شده که ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن آن ذرت و مابقی سایر نهاده‌های دامی بوده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در هر روز ۴۷ هزار تن نهاده دامی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته که بیش از عدد مصوب است.

عباسی معروفان میزان نیاز روزانه کشور به نهاده‌های دامی را ۴۴ هزار تن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: البته در مقاطعی تاخیر در عرضه نهاده‌های دامی اتفاق افتاد، اما در مجموع مشکلی برای تامین و توزیع نهاده‌های دامی نداشته‌ایم و تاخیر‌ها موقت بوده است.

عباسی معروفان درباره تامین نهاده‌های دامی کشور برای ماه آینده، افزود: بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی ثبت سفارش شده که بیشتر آن ذرت است.

وی میزان ذرت ثبت سفارش شده را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، جو را ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و سایر نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا و دیگر دانه‌های روغنی را حدود ۲ میلیون تن اعلام کرد.

عباسی معروفان گفت: اگر ارز مورد نیاز نهاده‌های ثبت سفارش شده سریع تامین شود، نهاده‌ها نیز به سرعت ترخیص و توزیع و به دامداران مرغداران تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی نیز در بنادر یا در کشتی هستند، افزود: تعداد این کشتی‌ها ۲۶ فروند است که ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به بندر امام (ره) و بقیه در ۱۱ بندر دیگر کشور تقسیم می‌شوند.

به گفته سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی؛ برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشور در ماه‌های آینده ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است که منتظر تخصیص آن از سوی بانک مرکزی هستیم.

عباسی معرفان افزود: علاوه بر آن، برای تامین سایر کالای اساسی مانند گندم به ۶۰۰ میلیون دلار و روغن نیز ۶۰۰ میلیون دلار دیگر نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات نهاده ها نهاده های دامی مرغداران تامین نهاده نهاده های دامی عباسی معروفان برای تامین مورد نیاز هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش های تامین ارز و معاملات طلای این مرکز  گفت: 458 میلیون دلار  ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو تامین شد. کالاهای تجاری و بازرگانی نیز 1269 میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد 456 میلیون دلار را نشان می دهد. تامین ارز گروه خدمات نیز 85 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و 725 میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب 290 و 153 میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل 99، 82، 56 و 113 میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، 24، 100، 72 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، 629 میلیون دلار ارز نیمایی و 106 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

«سعیدی» در ادامه با اشاره به تداوم معاملات شمش و سکه طلا در بازار طلای مرکز مبادله ایران،  گفت: طی 17 حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، 2209 قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار 995 در هزار مورد معامله قرار گرفت.

وی در خصوص آمار  معاملات سکه تشریح کرد: تاکنون و در مجموع 10 حراج برگزار شده جمعا 117 هزار و 742 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. در آخرین حراج غیرحضوری این مرکز، 10 هزار و 343 نفر شرکت کردند و 29 هزار و 386 قطعه سکه ثبت سفارش کردند؛ در پایان حراج، 7218 قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. میانگین قیمت ربع سکه، نیم سکه و تمام سکه در دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به ترتیب 14 میلیون و 116 هزار تومان، 23 میلیون و 644 هزار تومان و 41 میلیون و 68 هزار تومان ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار