Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در نامه ای به دادستان کل کشور خواستار انجام اقدامات لازم برای مسدودسازی صرافی های خارجی حوزه رمزارز جهت جلوگیری از تداوم تلاش برای خروج ارز از کشور با سرمایه گذاری کاربران ایرانی شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند حجت الاسلام والمسلمین منتظری
دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

موضوع رمزارزها طی سالهای اخیر به عنوان یکی از موضوعات مهم و یک پدیده غیرقابل انکار در حوزه اقتصادی جهان و کشورمان مطرح شده و طی ماه های اخیر نیز نهادهای مسئول در قوه قضائیه و مجلس تلاش کرده اند ساماندهی فعالیت‌ های بومی در این حوزه را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگرچه امکان نادیده گرفتن موضوع رمزارزها در اقتصاد کشورمان یا حذف این موضوع وجود ندارد و باید آنرا مدیریت کرد اما بی توجهی بانک مرکزی و سایر نهادهای دولتی برای رسیدگی به این موضوع، باعث بروز یک هرج و مرج در فضای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده به گونه ای که برای مردم مشخص نیست با چه اشخاص یا شرکتهای معتبری می توانند همکاری کنند.

اما آنچه در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یک هشدار فوری و جدی محسوب می شود، تلاش و تسهیل برای خروج ارز از کشور با سرمایه گذاری کاربران ایرانی در برخی سایت ها و اصطلاحا صرافی های خارجی است که ضمن خروج گسترده پول، امکان سلب اختیار برداشت و انتقال برای کاربران ایرانی به بهانه تحریم های ظالمانه بین المللی را توسط شرکت های مذکور فراهم می کند.

این موضوع تا آنجا پیش رفته که طبق آمارها، بیش از 60 درصد مراجعه کنندگان یکی از این صرافی های ناشناخته و غیرمعتبر خارجی به نام "کوینکس"، از کاربران ایرانی هستند که ظاهرا فقط برای جذب سرمایه های شهروندان کشورمان فعالیت می کند و تبلیغات گسترده و شبکه سازی این سایت های گمنام و مشکوک خارجی موجب ترغیب کاربران ایرانی به ثبت نام و تشکیل کیف پول ارزهای دیجیتال در این مجموعه ها شده که چنین روندی، قطعا تبعات امنیتی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.

لذا مستدعی است ضمن بررسی فوری این موضوع، نسبت به مسدودسازی صرافی های خارجی حوزه رمزارز جهت جلوگیری از تداوم این روند زیان آفرین و خطرناک، دستورات لازم را صادر فرمایید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صرافی های خارجی کاربران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • جلوی تبلیغات غیرقانونی در نمایش‌خانگی گرفته می‌شود
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار