Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن قوسیان مقدم با اشاه به اینکه تعهد اولیه ما واردات 10 میلیون دُز واکسن به کشور بود که انجام شد، گفت: اگر قرار است واکسیناسیون مهاجران کشور افغانستان به ایران انجام شود باید با کمک های بین المللی این امر رخ دهد.

به گزارش برنا؛ محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، گفت: جمعیت هلال احمر تاکنون 15 میلیون دُز واکسن وارد کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تعهد اولیه ما واردات 10 میلیون دُز واکسن به کشور بود که انجام شد، افزود: بعد از پایان این تعهد تاکنون 4 میلیون و 700 هزار دُز واکسن وارد کشور شده است.

قوسیان مقدم با اشاره به اینکه امروز محموله ی جدیدی از واکسن خارجی وارد کشور می شود، تصریح کرد: هر هفته در دو نوبت محموله ی جدید واکسن را وارد کشور می کنیم. همچنین مذاکرات دیگری نیز انجام شده است تا انواع دیگر واکسن را با کمک صلیب سرخ به کشور تهیه و وارد کنیم

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: امیدوار هستیم با توجه به تأکید دولت جدید طی روز های آینده حجم بیشتری از  واردات واکسن به کشور انجام شود.

قوسیان مقدم درباره واردات دارو و سرم به کشور  ادامه داد: جمعیت هلال احمر درباره واردات دارو و سرم درخواست خود را به سازمان غذا و دارو اعلام کرده است و این خرید این اقلام باید با مجوز سازمان غذا و دارو انجام شود.

او بیان کرد: در صورتی که مجوزهای واردات و خرید دارو  و سرم برای جمعیت هلال احمر صادر شود، ما آمادگی انجام آن را داریم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به تحولات اخیر  و وضعیت کنونی کشور افغانستان و ورود هلال احمر برای کمک رسانی به مهاجران گفت:  معمولا زمانی که در کشور های همسایه، اتفاقاتی نظیر جنگ رخ می دهد، گروهی از مردم به سمت مرز های جمهوری اسلامی حرکت می کنند و این اتفاق در گذشته نیز سابقه داشته است.

او با بیان اینکه درحال حاضر نیز جمعیت هلال احمر اردوگاه هایی را در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان و در داخل این کشور افغانستان با همکاری سازمان های بین المللی ایجاد کرده است، افزود: امیدوار هستیم که وضعیت افغانستان به سمتی حرکت کند که مهاجران زیادی به سمت مرز ایران نیایند.

قوسیان مقدم گفت:  هلال احمر فعلا در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای مواجه با گروه هایی از مهاجران کشور افغانستان را دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره واکسیناسیون مهاجران کشور افعانستان افزود: خود ما به تنهایی امکان واکسیناسیون این افراد را نداریم و اگر قرار است این اتفاق انجام شود باید با کمک های بین المللی این امر انجام شود.

انتهای پیام/3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر هلال احمر واردات صلیب سرخ دولت دارو سازمان غذا و دارو افغانستان جنگ جمهوری اسلامی سازمان های بین المللی استان خراسان خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان واکسیناسیون واکسیناسیون هلال احمر افعانستان سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور افغانستان بین المللی مهاجران کشور قوسیان مقدم انجام شود وارد کشور د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند