Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@09:24:44 GMT

آینده بیت کوین چه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۱۱۲۱

آینده بیت کوین چه خواهد شد

  وقتی نگاهی به این پاسخ‌ها می‌اندازیم، در بین آن‌ها از نابودی بیت کوین و به صفر رسیدن قیمت آن تا تبدیل شدن آن به ارز  رایج  دنیا و افزایش چشمگیر ارزش آن به چشم می‌خورد. به همین دلیل کسی نمی‌تواند با قطعیت بگوید که آینده بیت کوین چه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به تعدادی از سناریوهایی که در این زمینه توسط کارشناسان سرشناس معرفی شده است، بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید.
بیت کوین به عنوان ارز رایج در سطح دنیا تبدیل می‌شود
یک دسته از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که تا زمانی که نتوان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های روزمره زندگی استفاده کرد، باید نسبت به پایداری آن‌ها در اقتصاد جهانی به دیده تردید نگریست. این گزاره کاملاً درست به نظر می‌رسد؛ در واقع زمانی می‌توان بیت کوین را به عنوان یک ارز پذیرفته شده در سطح دنیا تلقی کرد که بتوان با آن به فروشگاه رفت و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه نمود.
در بین این دسته از کارشناسان افرادی نظیر پیتر مک کورماک، ایسایا جکسون و ... هستند که اعتقاد دارند، این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد و روزی می‌رسد که مردم در سطح دنیا از بیت کوین برای پرداخت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. اگر این مهم محقق شود، بیت کوین می‌تواند جای پای محکمی در اقتصاد دنیا برای خود دست و پا کند و این مسئله زمینه را برای افزایش ارزش این ارز دیجیتال فراهم می‌کند.
در صورت وضع قوانین بین‌المللی برای مقابله با بیت کوین، آن را نابود خواهد کرد
اگر پیگیر اخبار بیت کوین در سطح دنیا باشید، حتماً می‌دانید که کشورهایی نظیر هند و نیجریه، هر گونه مبادله بیت کوین را داخل خاک این کشور ممنوع اعلام کرده‌اند. تا اینجا کار هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که اساساً ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین به گونه‌ای است که یک کشور با وضع قوانین سلبی نمی‌تواند مانعی بر سر راه این ارز دیجیتال باشد. این مسئله حتی در خصوص کشورهای ابرقدرتی نظیر چین و آمریکا نیز صادق است.
آنچه می‌تواند نگران کننده باشد، وضعی قوانین یکپارچه بین‌المللی علیه بیت کوین است که در آن صورت آینده بیت کوین را به طور جدی به مخاطره خواهد انداخت. هرچند وقوع این رخداد امری بسیار نادر به نظر می‌رسد؛ اما باید بپذیریم که دنیا محل غیرممکن‌ها نیز است و اگر روزی برسد که دولت‌ها در سراسر دنیا طبق یک حرکت هماهنگ هرگونه معامله بیت کوین را ممنوع اعلام کنند، در این صورت این تصمیم، حکم مرگ پادشاه ارزهای دیجیتال را خواهد داشت.  
بیت کوین به عنوان ارز مرجع در خریدهای اینترنتی تبدیل می‌شود
این دیدگاه به نوعی تعدیل شده سناریو نخست است که در بالا مطرح کردیم. شاید این تصور که بیت کوین در نقش ارزهای فیات برای خرید و فروش‌های روزمره در سطح کشورها مورد استفاده قرار بگیرد، مسئله‌ای دور از ذهن به نظر برسد؛ اما در عین حال می‌توان به این موضوع فکر کرد که بیت کوین به عنوان ارز مرجع برای خریدهای اینترنتی تبدیل شود. این مسئله چندان از نظر تکنولوژی و عملیاتی نیز دور از ذهن نیست. تراکنش با استفاده از بیت کوین در بستر اینترنت چیزی است که در مقیاس آزمایشی و محدود نیز در حال حاضر در بخش‌هایی از دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فراگیر شدن این مسئله می‌تواند در تثبیت بیت کوین در اقتصاد جهانی کمک کند؛ چرا که موج خریدهای اینترنتی در سطح تمام کشورهای دنیا به طور معناداری در حال گسترش پیدا کردن است. به علاوه پذیرفته شدن بیت کوین به عنوان یک ارز مرجع می‌تواند تبادلات مالی در سطح دنیا را بدون وابستگی به بانک‌های مرکزی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کرد. در این شرایط می‌توان به آینده بیت کوین و رشد قیمت آن امیدوار بود.
بیت کوین بدون صرافی‌ها معنایی نخواهد داشت
صرافی‌ ارز دیجیتال به عنوان محلی برای تبادلات ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. اگر این صرافی‌ها وجود نداشته باشند، عملاً داد و ستد رمزارزها چندان امکان‌پذیر نیست و افراد نمی‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را نقد کنند. تصور کنید که روزی بانک‌ها وجود نداشته باشند. در این شرایط چگونه می‌توانید سرمایه خود که در بانک‌ها وجود دارد را نقد کنید؟ طبیعی است که هیچ راهی پیش روی شما قرار ندارد.
این مسئله ایجاد محدودیت برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال به گفته برخی از کارشناسان به عنوان محتمل‌ترین و در عین حال عملیاتی‌ترین راه پیش پای دولت‌ها برای مقابله با بیت کوین تلقی می‌شود. اگر این تصمیم در مقیاس وسیع اتخاذ شود، عملاً بیت کوین نیز رو به زوال خواهد گذاشت و آینده بیت کوین در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.  
وضع سیاست‌های مالیاتی می‌تواند بیت کوین را در سراشیبی نزولی قرار دهد
زمانی است که مالیات از محل عایدی سرمایه از افراد دریافت می‌شود. این مسئله امری رایج و پذیرفته شده در سطح دنیا است و طبیعتاً نمی‌تواند به عنوان مانعی بر سر راه آینده بیت کوین تلقی شود. آنچه می‌تواند برای بیت کوین خطرآفرین باشد، وضع قوانین مالیاتی برای استفاده از بیت کوین است. یعنی قانون‌گذار به هیچ عنوان کاری ندارد که شما به عنوان دارنده بیت کوین از محل خرید و فروش آن سود کرده‌اید یا زیان؛ بلکه با وضع مالیا‌ت‌های سنگین حتی در صورتی که ضرر کرده باشید، ریسک سرمایه‌گذاری در بیت کوین را افزایش می‌دهد.
این اقدام در وهله اول اقدام ساده و پیش پا افتاده‌ای تلقی می‌شود؛ اما در عمل می‌تواند سرمایه‌گذاری در بیت کوین را به راه رفتن در میدان مین تبدیل کند که در نتیجه طیف‌های گسترده‌ای از مردم را از حضور در این بازار منصرف می‌کند. این مسئله در بلندمدت می‌تواند منجر به افت قیمت چشمگیر بیت کوین شود.
بیت کوین ارزهای فیات را از میان بر می‌دارد
عده‌ای از کارشناسان اقتصادی که به آینده بیت کوین امیدوار هستند، معتقدند که بیت کوین می‌تواند در آینده خود را به عنوان یک ارز مرجع در کنار سایر ارزهای فیات معرفی کند. اما برخی دیگر هستند که پا را از این جا نیز فراتر می‌گذارند و بر این باور هستند که تا چند دهه آینده این بیت کوین است که سایر ارزهای فیات را به طور کامل از صحنه رقابت بیرون می‌کند و خود به تنهایی به عنوان ارز مرجع در سطح دنیا تبدیل می‌شود. اینکه این پیش‌بینی چقدر امکان‌پذیر است، جای ابهام زیادی دارد؛ اما پر واضح است که در صورت محقق شدن این مسئله، بیت کوین حکم طلای حقیقی را خواهد داشت.
کلام پایانی
در این مقاله سعی کردیم به سؤال که آینده بیت کوین چه خواهد شد، در قالب سناریو‌های مختلفی که توسط کارشناسان مختلف در این سال‌ها مطرح شده است، پاسخ دهیم. در کنار آنچه تا کنون گفتیم، مسائل دیگری از جمله امنیت شبکه بلاک‌چین بیت کوین نیز به عنوان یک سنگ محک برای دوام یا نابودی بیت کوین در بین متخصصان حوزه بلاک‌چین همواره مطرح می‌شود.
شما به عنوان یک سرمایه‌گذار باید نظرات مختلف را در کنار هم مورد بررسی قرار دهید و در نهایت نظری را که بیش از دیگران با آن موافق هستید را به عنوان مبنای عمل خود در نظر بگیرید.
 
 
 
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال ارزهای فیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین، امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶۵،۹۱۳.۸۳ دلار معادل ۴۳،۰۹۴،۴۶۲،۰۰۰ ریال اعلام شد. بیت کوین امروز در بیشترین مقدار ۶۶،۰۳۹.۷۷ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱،۳۶۸.۸۱ افزایش قیمت داشت.

منبع: انتخاب

tags # بیت کوین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • (عکس) کوین یامگا با چشم بند با استقللال تمرین کرد
  • کوین یامگا با چشم بند با استقللال تمرین کرد + عکس
  • عکس| یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳