Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ در ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک آمده‌است به‌منظور تشخیص حدود و موقعیت املاک واقع در محدوده شهرها و حومه، نقشه املاک به صورت کاداستر تهیه خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ کاداستر به روندی گفته می‌شود که در آن اموال غیرمنقول مانند زمین و ملک ثبت می‌شوند و در روند ثبت اموال غیرمنقول اندازه‌گیری دقیق ابعاد، مساحت، موقعیت ملک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد توجه قرار دارد و اجرای این طرح سبب سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات ملکی می‌شود.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که اجرایی شدن طرح یاد شده می‌تواند امتیاز‌های قابل توجهی برای سراسر ایران به ارمغان آورد که یکی از اصلی ترین آنها دستیابی به اطلاعات موثق و به‌روز شده است تا براساس آن مدیریت کلان کشور امکان اتخاذ تصمیم‌های مناسب داشته باشند و در پی آن مانع از سودجویی گروهی خاص باشند.

هدف از اجرای طرح کاداستر

نظری کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: هدف از اجرای طرح کاداستر جمع‌آوری اطلاعات در خصوص اراضی و تعیین محدوده زمین‌های ملی و شخصی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر از تخلفات قولنامه‌ای جلوگیری کرده و اطلاعات اراضی را به‌صورت آنلاین و به‌راحتی ارائه می‌دهد، اظهار داشت: نقشه کاداستر مرزها و مالکیت اراضی را نشان می‌دهد و برخی از نقشه‌های کاداستر جزئیات بیشتری مانند ناحیه، شماره شناسایی، نام خیابان و ... را نیز ارائه می‌دهد.

مبارزه با زمین‌خواری

نظری با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین پیامدهای اجرای مقررات کاداستر مبارزه با زمین‌خواری است خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای مقررات کاداستر دعاوی ملکی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

این کارشناس حقوقی ادامه داد: از لحاظ حقوقی اجرای طرح کاداستر موجب تثبیت مالکیت‌ها و تعیین حدود اراضی می‌شود که این امر به جلوگیری از کلاه‌برداری و زمین‌خواری منجر می‌شود.

اجرای طرح کاداستر در 80 درصد اراضی استان

حمید حیدریان دراین‌باره به تسنیم گفت: جهت جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی 80 درصد از اراضی ملی و دولتی ایلام زیر پوشش طرح کاداستر قرار دارد که این امر به کاهش آمار زمین‌خواری منجر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد ایلام با بیان این‌که در تلاشیم طرح کاداستر تا پایان سال جاری در تمام اراضی استان اجرا شود اضافه کرد: با توجه به این‌که اسناد قدیمی فاقد اعتبار هستند تمامی مالکین باید نسبت‌به تعویض اسناد قدیمی و تبدیل آن‌ها به سند تک برگ اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: طرح کاداستر یک طرح به‌روز است که نقشه زمین‌های کشاورزی و شهری را به‌صورت نقشه‌برداری هوایی ارائه می‌دهد.

صدور سند تک برگ برای 60 میلیون هکتار از اراضی ملی با اجرای طرح کاداستررئیس کل دادگستری قزوین: اجرای طرح کاداستر سبب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شودطرح کاداستر تا 2 سال آینده در کرمانشاه اجرا می‌شود

 جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی

رضا احمدی نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این‌که طرح کاداستر680 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در حال انجام است اضافه کرد: برای بیش‌از 1 میلیون هکتار از اراضی استان ایلام سند تک برگ صادر شده و همچنان اجرای این طرح در استان ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام بیان کرد: باید تمامی اراضی ملی دارای کاداستر باشند و با تکمیل این طرح در استان محدوده اراضی طبیعی و کشاورزی به‌منظور جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی تعیین شود.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح کاداستر هکتار از اراضی اراضی استان استان ایلام اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد