Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:53:23 GMT

بررسی دقیق برنامه وزرا توسط نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۱۵۱۴

بررسی دقیق برنامه وزرا توسط نمایندگان مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی با اشاره به بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی در مجلس اظهارداشت: در بررسی صلاحیت وزرا، آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، سوابق روشن، برنامه های آنها برای مدیریت وزارتخانه متبوع، تخصص و روحیه جهادی و انقلابی وزرا است.

وی  در همین رابطه و در خصوص نحوه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی افزود: پس از معرفی وزرا نمایندگان در همان ساعات اولیه با بسیاری از وزرای معرفی شده جلساتی را داشتند تا ضمن آشنایی با برنامه های آنان، به بررسی صلاحیت های تخصصی و عمومی آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  برنامه های وزرا به نمایندگان ارائه شده و این هفته نمایندگان نیز در کمیسیون های تخصصی خود به بررسی این برنامه ها خواهند پرداخت.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مجلس کارآمدی وزرا مهم می باشد، افزود: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رای خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: به هر حال یک وزیر مسوول یک وزارتخانه است و در کل کشور مدیران بسیاری از طریق وی منصوب می شوند و این انتصاب ها اگر با انتخاب افراد کارآمد، شایسته و پاکدست  همراه شود، در حل مشکلات مدیریتی کشور نقش بسزایی دارد لذا نمایندگان با حساسیت ویژه و به دور از حواشی، این مساله را دنبال می کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شخصی که وزیر می شود باید ضمن کارآمدی و تمام صلاحیت ها،  نیاز های به روز مردم را نیز درک کند و بداند در شرایط فعلی چه تصمیماتی را باید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور اتخاذ کند.

عزیزی از ارتباطاتی با برخی نخبگان و مشورت و رایزنی با آنها گفت و افزود: برای یک انتخاب شایسته و اصلح از نظر آنها نیز استفاده شده است و اگر کسی نیز مطلبی در این راستا دارد می تواند از طریق دفاتر نمایندگان منتقل کند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کشور انتخاب وزرای کارآمد برای تمام وزارتخانه ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است و برای برخی از وزراتخانه ها نیز بیشتر؛ لذا تمام سعی نمایندگان به عنوان وکلای مردم در خانه ملت این است که این انتخاب بهترین باشد و آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، تخصص، برنامه های آنها، روحیه جهادی و انقلابی و انگیزه یک وزیر برای حل مشکلات کشور است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شیراز ابراهیم عزیزی مجلس شورای اسلامی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگو محور «آرمان» با حضور «مهدی صارمی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی به بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کشور می‌پردازد.
برنامه «آرمان» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۲۲ بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.

برنامه گفت وگوی ویژه معارفی آرمان در گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی، معارفی، سیاسی و اجتماعی به بررسی موضوعات روز حوزه فرهنگ و معارف اسلامی در کشور می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه