Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:54:54 GMT

امروز جامعه فرهنگی ما نیاز به اصلاحات اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۱۵۸

امروز جامعه فرهنگی ما نیاز به اصلاحات اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی در همایش نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که با حضور علما و روحانیون کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: حقیقتا اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد یک پرچم را در عالم بلند کند آن پرچم جز پرچم عدالت‌طلبی، حق‌طلبی و حق‌گویی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ادیان مختلف و انسان‌ها را دعوت کنیم که در مقابل ظلم جهانی بایستند نشانه چنین دعوتی را باید پرچم امام حسین(ع) قرار دهیم.

وی تصریح کرد: پرچم امام حسین(ع) پرچمی است که می‌تواند تمام مظلومان عالم را در یک الگوی آزادی و عدالت‌طلبی گرد هم جمع کند.

ملت‌های دنیا امروز از بی‌عدالتی رنج می‌بییند

وی افزود: امروز ملت‌های دنیا از بی‌عدالتی و ستم رنج می‌بییند، ما با دیدن ظلم و بی‌عدالتی ناراحت می‌شویم و نمی‌توانیم ظلم را تحمل کنیم حال این ظلم در حق هر انسانی صورت بگیرد فرقی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مظهر مبارزه با ظلم است، شعار در قیام امام حسین(ع) شعار آزادگی و مبارزه با ظلم بود.

وی گفت: امام حسین(ع) چون دید در جامعه به حق عمل نمی‌شود و در برابر ظلم ایستادگی نمی‌شود قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد و فرمود به حق عمل نمی‌شود، افزود: امروز یزیدیان کسان دیگری هستند که باید در برابر آنان ایستادگی کرد.

افزود: همه ابراز ارادت و عشق می‌کنند، اما در فضاسازی آنگونه که باید این مهم مورد توجه قرار نگرفته است، همه خانه‌ها باید پرچم سرخ حسینی و سیاه عزاداری را داشته باشد.

وی گفت: امام حسین(ع) می‌تواند همه عالم را در پرچم جمهوری اسلامی جمع کند که می‌فرمایند «من برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام می‌کنم. 

هاشمی‌گلپایگانی عنوان کرد: امروز جامعه فرهنگی ما نیاز به اصلاحات اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، گفت: همه باید در تبیین نقش امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان تلاش کنیم و در این راستا از هر ظرفیتی بهره بگیریم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هاشمی گلپایگانی نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب بالارفتن روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی‌عسگر در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان که به همراه حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان (غرب اصفهان)، فرمانده بسیج حوزه ۴ امام سجاد (ع) و رئیس بنیاد شهید ناحیه اصفهان جمعی از معاونان و مسئولان منطقه انجام شد، اظهار کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و دیدار با آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تلاش بیشتر در راه خدمتگزاری به مردم، نیازمند دعای خانواده شهدا و جانبازان هستند و با حضور در کنار این بزرگواران، انرژی و روحیه برای کار بیشتر می‌گیرند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا موجب بالارفتن روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما «شهدا» هستند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان است.

وی صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما شهدا هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه رهنان تاکید کرد: وظیفه داریم با یادآوری همت بلند رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و آشنایی مردم به‌خصوص نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی اهتمام ورزیم.

وی گفت: خون شهیدان والامقام، صبر و بردباری خانواده‌های معزز آن‌ها، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 747733

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد