Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسور‌های برقی در مرحله اولیه و ادواری گفت: پس از نصب آسانسور‌ها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور، مدارک و مشخصات مربوطه در سامانه "مدیریت بازرسی آسانسور" بارگزاری و به یکی از شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای اخذ تائیدیه ایمنی ادواری آسانسورها، پس از درخواست مالکین یا بهره برداران و اظهار توسط شرکت‌های طراحی و مونتاژ یا شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده در سامانه مزبور بازرسی فنی اسانسور‌ها انجام می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به نظارت کارشناسان استاندارد برعملکرد شرکت‌های بازرسی بیان کرد: اعتبار گواهی نامه‌های بازرسی آسانسور یک سال می‌باشد و بهره برداران آسانسور بایستی ضمن انجام امور مربوط به پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای، جهت سرویس و نگهداری آسانسور‌های خود با یکی از شرکت‌های دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور عقد قرارداد کرده و قبل از انقضاء اعتبار گواهی نامه ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسور‌های خود اقدام و گواهی نامه تائید ایمنی از سوی شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده دریافت کنند.

علایی ضمن تاکید بر اهمیت استاندارد سازی آسانسور‌ها بیان داشت: کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختمانی موظف هستند برای نصب آسانسور‌ها فقط با شرکت‌های دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

او ضمن اشاره به تعداد قابل توجه آسانسور‌های نصب شده در دستگاه‌های اجرایی، مراکز درمانی، اقامتی و ساختمان‌های خصوصی گفت: به دلیل استفاده روزمره مردم از این آسانسور‌ها انتظار می‌رود تمام مراکز مزبور نسبت به استانداردسازی و انجام بازرسی‌های ادواری آسانسور‌های خود قبل از انقضاء اعتبار برای دریافت تائیدیه ایمنی اقدام و بدون دریافت تائیدیه لازم از شرکت‌های بازرسی به هیچ عنوان مورد بهره برداری قرار نگیرند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در ادامه این موضوع را نیز یادآور شد که صدور پایان کار در شهرداری‌ها منوط به دریافت گواهی نامه تائیدیه ایمنی اولیه آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان می‌باشد.

به گفته علایی در صورت انقضاء اعتبار تائیدیه ایمنی آسانسور مسئولیت مستقیم هرگونه حوادث و سوانح احتمالی بر عهده شرکت‌های سرویس و نگهداری مجاز طرف قرارداد و مالکین یا بهره برداران، مدیران ساختمان‌های مزبور می‌باشد.

او در پایان گفت: مردم عزیز می‌توانند در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن‌های ۸ -۳۳۷۴۱۱۵۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی آسانسور استاندارد بازرسی و نظارت تائید صلاحیت کل استاندارد استان اردبیل شرکت های بازرسی طراحی و مونتاژ تائیدیه ایمنی آسانسور ها گواهی نامه بازرسی فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد

برای نخستین بار بانوان تبریزی مجوز حضور در ورزشگاه یادگارامام (ره) را کسب کرده و برای تماشای دیدار تراکتور و ذوب آهن در جریان هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر به ورزشگاه رفتند.

با این حال سازمان لیگ با ارسال نامه به هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی اعلام کرد حضور بانوان هوادار در این ورزشگاه امکان پذیر نخواهد بود.

سازمان لیگ در این نامه نوشته است: بنا به مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان‌پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیرسخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم از مسیر‌های پیرامونی ورزشگاه از بدو ورود و استقرار در استادیوم یادگار امام تبریز، تا پایان هر رقابت، ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟