Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس با اشاره به تصمیم دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری از رییس دانشگاه آزاد خواست با توجه به مخاطرات ناشی از شیوع کرونا با جایگزین کردن میانگین نمرات دوره آموزشی به جای آزمون جامع موافقت کند.

به گزارش ایسنا، در نامه مجتبی توانگر آمده است:

«جناب آقای دکتر طهرانچی
ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی 

با عرض سلام و احترام 

و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم وایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران فداکار ایشان

به استحضار می رساند، باتوجه به اوج گیری بحران بیماری کرونا در این روزها و انتشار آمارهای نگران‌کننده از میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن و تصمیم گیری دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری (بخش کتبی)  تبعات گسترده و جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته و جرقه ایجاد بحرانی جدید در ابتلای دانشجویان دانشگاه‌ها به جهش‌های نو و خطرناک بیماری کرونا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این در حالی است که برخی دانشگاههای سراسری در مقطع دکتری با جایگزین نمودن میانگین نمرات به جای آزمون جامع اقدام به رفع این معضل نموده اند.

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به لحاظ تلاش و ممارست در مطالعه و جدیت علمی کم از دانشجویان دولتی نبوده و چه بسا با مشکلات اقتصادی، خانوادگی و داشتن مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، تلاش مضاعف‌تری را نیز متحمل می‌شوند و اکثرا نیز، دارای معدل نمرات عالی می‌باشند؛ لذا از جناب‌عالی تقاضا می‌شود با جایگزین نمودن میانگین نمرات دوره آموزشی به جای آزمون جامع موافقت فرمایید.

چنانچه این امر، عملیاتی نبوده و به لحاظ قوانین و مقررات آزمون‌ها، قابلیت اجرا ندارد حداقل با برگزاری آزمون جامع (در بخش کتبی ) به صورت مجازی موافقت فرمایید تا از میزان نگرانی و اضطراب دانشجویان دکتری نسبت به حفظ سلامت جان خود و خانواده‌هایشان کاسته شود.

این درخواست، کاملا در چارچوب احترام کامل و مسالمت آمیز بوده و  صرفا مطالبه‌ی مشترک دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کشوری می‌باشد و به دور از هرگونه تنش یا تهییج افکار عمومی دانشجویان به دنبال کاهش دغدغه‌های جدی نسبت به مخاطرات مرگبار شرکت در آزمون حضوری جامع دکتری در وضعیت بحرانی کوید ۱۹ در کشور می‌باشد.

مجتبی توانگر»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد آزمون جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.


وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.


وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • ابراهیم رئیسی دکترا گرفت +عکس
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری