Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تصویب تعطیلات از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا داغ دل گیلانیان را تازه کرد. گیلانی که همین چند هفته پیش به واسطه چنین تدبیر و همچنین بی توجهی مدیران ارشد استان شاهد سیل ورود مسافر از استان‌های تهران و البرز و بعضاً استان‌های جنوبی بود امروز با اوج پیک پنج کرونا دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلات پنج روزه در حالی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا تصویب و اعلام شد که هنوز قد خمیده گیلان از بار فراوان تعداد ابتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی راست نشده و مسئولان حوزه بهداشت و درمان با مشقت فراوان تخت‌های جدید برای بستری بیماران کرونایی تأمین کردند و به گفته این مسئولان اگر روند ابتلاء و بستری‌ها به همین شکل پیش رود تخت‌ها کافی نخواهد بود.

گیلان در این روزها آمار فوتی ۴۴ نفر در یک روز را تجربه کرده که از اسفند ۹۸ تا کنون بی سابقه بوده است. هر روز که از کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف گیلان رد می‌شویم محال است با پارچه سیاهی مواجه نشویم که حکایت از عزادار شدن یک خانواده دارد. دیار میرزا کوچک جنگلی این ایام حال و روز خوبی ندارد و شرایط به گونه‌ای است که حتی در برخی شهرها وضعیت کرونا از قرمز هم رد و به سیاه تبدیل شده است.

کادر درمان و پرستارانی که طی ۱۷ ماه گذشته در خط مقدم مقابله با کرونا و ارائه خدمات به بیماران کرونایی بوده‌اند این روزها دیگر نایی برای حرکت و کار نداشته و بی انگیزه از بی نتیجه بودن همه تلاش‌هایشان در راهروهای بیمارستان‌ها روزهای سخت دوری و دل تنگی برای خانواده‌های خود را سپری می‌کنند.

در ۱۷ ماه گذشته بارها گیلان به واسطه بی تدبیری مدیران ملی و به ویژه مدیران استانی خود شاهد هجوم ویروس کرونا بوده است و بارها در اعمال و اجرای چنین محدودیت‌هایی به عینه مشاهده شده که هیچکدام از ضوابط اعلام شده به درستی اجرایی و نظارت نشده و بعد از پایان محدودیت باز گیلان و گیلانی مانده و هجوم افسار گسیخته کرونا.

از روز گذشته که دوباره ستاد مدیریت کرونا تعطیلی سراسری اعلام کرد موجی از نگرانی‌ها در میان اهالی دیار گیل و دیلم به وجود آمده که باز دوباره بستن چمدان‌ها و سفر به گیلان و در پایان اوج گیری دوباره کرونایی که هنوز آرام نگرفته در انتظار آنها است.

همزمان با اعلام این موضوع دادستان مرکز استان گیلان نیز در گفتگویی خبر از مسدود کردن ورودی‌های استان داد و گفت: گیلان از امروز به هیچ وجه پذیرای مسافران نیست.

مهدی فلاح میری افزود: در این مدت تمام مراکز اقامتی، سیاحتی، تفرجگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن رفاهی و تفریحی گیلان تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی گیلان هم مملو از بیماران کرونایی است، از هموطنان خواست با مردم و مسئولان گیلان همراهی و از سفر به این استان پرهیز کنند.

استاندار گیلان قاطعانه عمل کند

از سوی دیگر کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با تأکید بر اینکه قبل از اعلام تعطیلی‌ها ستاد باید اول راه‌های استان‌ها را مسدود می‌کرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده چنین تعطیلی‌هایی چه عواقب سخت و خطرناکی به ویژه برای استان‌های شمالی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه چرا باید ساکن استان‌های شمالی تاوان بی تدبیری مسئولان را پس بدهد، گفت: انتظار می‌رود استاندار گیلان نیز جدیت به خرج دهد و با بسیج امکانات و نیروهای ستادی، نظامی و انتظامی و با هماهنگی ستاد ملی کرونا از ورود مسافر و تردد خودروها به استان جلوگیری کند.

دلخوش با تأکید بر لزوم بسیج همه امکانات برای جلوگیری از ورود مسافر به استان، گفت: نباید اجازه دهیم شرایط گیلان از این وخیم‌تر شده و آمار تلفات ناشی از کرونا بیشتر شود.

محدودیت‌ها درست اجرا شود

یک شهروند گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا بحرانی است و مهار آن نیازمند مشارکت و عزم جدی مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که اعلام تعطیلی‌ها زمانی می‌تواند مؤثر باشد که نظارت کافی بر روند اجرای محدودیت‌ها وجود داشته باشد، افزود: متأسفانه عده‌ای گمان می‌کنند، این تعطیلی‌ها زمان مناسبی برای سفر است و بدون توجه به سلامت خویش و دیگران راهی سفر می‌شوند.

این شهروند گیلانی با اشاره به اینکه ممانعت از این سفرها از سوی متولیان امر کار دشواری نیست و انتظار می‌رود، توجه بیشتری داشته باشند، گفت: تعطیلی اصناف مسئله دیگری است که نیازمند توجه است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود به دلیل سختی معیشت و اوضاع نامناسب اقتصادی این مورد با جدیت دنبال نمی‌شود، در حالی که انتظار می‌رود مشکلات کسبه با تمهیداتی از سوی دولت نظیر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض حل شود.

این شهروند گیلانی تاکید کرد: کاش تک تک افراد در هر رده و جایگاهی که قرار دارند، از یاد نبرند که بیماری و مرگ می‌تواند به سرعت دامن‌گیر همه شود و از انجام آن‌چه که در توانشان است در مهار شیوع این ویروس مهلک کوتاهی نکنند.

حال گیلان خوب نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند کرونا در استان همچنان صعودی است، اظهار کرد: مهم‌ترین دلایل افزایش آمارها سفرهای هفته‌های گذشته، بی توجهی به رعایت دستور العمل ها، برگزاری مراسم عروسی و عزا و استفاده نکردن از ماسک و ایجاد تجمعات غیر ضرور بوده است.

آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: بستری این تعداد بیمار از اسفند سال ۹۸ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ابتلاها خانوادگی شده و به ویژه شاهد درگیری کودکان و نوجوانان به کرونا هستیم، اضافه کرد: میزان سرایت کرونا دلتا و کشندگی آن در مراکز درمانی بسیار بالا است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد بیماران بد حال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در هفته‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اضافه کرد: هم اکنون ۳۲۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

سفر به گیلان عواقب خطرناکی دارد

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از این بیماران در شبانه روز گذشته به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند، گفت: متأسفانه فوتی‌های کرونایی گیلان همچنان دو رقمی است و روز گذشته ۳۰۹ شهروند گیلانی را از دست داده‌ایم.

حیدرزاده با اشاره به تعطیلی‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، تصریح کرد: عاجزانه از هموطنان می‌خواهیم به استان گیلان سفر نکنند. وضعیت گیلان بسیار بد است و حضور مسافران زمینه افزایش ابتلاها و همچنین بستری‌ها را فراهم کرده که خارج از ظرفیت‌های درمانی استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه خدمات درمانی در مراکز بیمارستانی استان گیلان به بیماران کرونایی ارائه می‌شود و سایر بیماران از این خدمات محروم شده‌اند، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه هموطنان و گیلانیان باید در کنترل این پیک کمک کنند وگرنه ادامه این روند می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

کد خبر 5281455

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا محدودیت های کرونایی مسافرت تابستانی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا مراسم عزاداری عکس استانها گرگان هیئت مذهبی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا رسانه هیئت بیماران کرونایی شهروند گیلانی مدیریت کرونا تعطیلی ها استان ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا

نورالله ادیبی مدیرتولید برق نیروگاه نکا در نشست مدیرعامل عامل شرکت توزیع برق مازندران و گلستان پسروی آب دریای خزر را چالش بزرگ فراروی نیروگاه ذکر کرد و گفت: اگر میزان پسروی سرعت نگیرید این واحد از محدودیت تولید خارج می‌شود.

او با اشاره به تهیه ۱۰ برنامه عملیاتی در نیروگاه نکا، افزود: از این تعداد ۴ برنامه در حال انجام است و دو واحد و تعمیرات دو واحد بخار انجام و یک واحد نیز برای تعمیرات از امروز از مدار خارج شد.

ادیبی با بیان اینکه برنامه تعمیرات اساسی نیز در میانه راه قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که این طرح نیز تا نیمه اردیبهشت به پایان رسد.

او تأمین لوازم یدکی را یکی از گلوگاه‌های جدی در تعمیرات بیان کرد و گفت: برای تأمین این قطعات نیازمند بودجه و اعتبار بالایی است و هماهنگی‌های لازم با شرکت مادر تخصصی و غیر صورت گرفته است.

ادیبی افزود: از ۴ واحد بخار ۲ واحد کار تعمیرات آن انجام شد و یک واحد آن تأمین اعتبار و تا نیمه اردیبهشت انجام می‌شود و واحد دیگر نیز تا پایان اردیبهشت ماه اورهال می‌شود.

مدیر تولید برق نیروگاه نکا گفت: بزرگترین چالش فراروی این نیروگاه در سال گذشته تأمین آب بود که امسال این مشکل برطرف می‌شود.

او با اشاره به پسروی آب دریا اجرای طرح‌های اساسی را برای حل مشکل فراگیر نیروگاه لازم دانست و افزود: لایروبی کانال آبرسانی از جمله درخواست بود که وزارت نیز به این مسئله ورود پیدا کرده است و طبق برنامه‌ریزی خوشبین و امیدوار هستیم که ۴ واحد نیروگاهی با لایروبی صورت گرفته کانال انتقال آب از محدودیت خارج شوند.

ادیبی با بیانی که سطح آب دریا برای نیروگاه تعیین کننده است، گفت اگر لایروبی نیز انجام شود معیار سطح حفاظت وب‌های ما مسئله مهمی است و شواهد نشان می‌دهد که امسال بتوانیم تا تحت زیادی از محدودیت خارج شویم.

ادیبی پس روی آب دریا را یکی از نگرانی‌های عمده بیان کرد و گفت: میزان پسروی طی سال‌های اخیر از ۱۰ سانتی‌متر به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است و اگر افت سطح آب دریا امسال سرعت نگیرد نیروگاه نکا محدودیت‌های قبلی برای تولید انرژی خارج می‌شود.

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت
  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اهواز
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز