Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون امور صنایع وزارت صمت از تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی و تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی در 4 محور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت صمت، آقای مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» برگزار شد، افزود: سال گذشته چهار رشته فعالیت به عنوان رشته فعالیت‌های موثر در تولید صنعتی انتخاب شدند که این چهار محور در سه برنامه عملیاتی زنجیره‌های دیگر صنعتی که ابلاغ شده بود نیز مشترک هستن و جلسات مستمر برای تدوین برنامه‌های عملیاتی توسعه آن‌ها با شاخص‌های کمی و اجرایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ابلاغ برنامه عملیاتی توسعه 3 رشته فعالیت صنعتی تاکنون
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی توسعه سه رشته فعالیت تایید و ابلاغ شده است، گفت: برنامه عملیاتی توسعه صنعت طلا، جواهر و گوهر سنگ‌ها، صنایع غذایی و آشامیدنی و صنعت پوشاک و کفش نهایی شد و به تایید وزیر صنعت رسید و برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز در مرحله پیش نویس برای نهایی سازی است.
 
تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در معاونت امور صنایع وزارت صمت
وی با اشاره به جلسه‌ای که خرداد ماه در این زمینه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ادامه داد: متعاقب این جلسه شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور تشکل ها، انجمن‌ها و دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد که جلسات آن به صورت مستمر در حال برگزاری است.
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان انجمن‌ها و تشکل‌ها در این حوزه شکل گرفته است، ادامه داد: ارکان این شورا انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهد و امیدواریم با تشکیل مستمر این شورا مباحث سیاست‌گذاری با سرعت بیشتری به جلو برود.
 
توجه به تعمیق ساخت داخل در شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی
صادقی نیارکی به اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: بهبود و تکمیل زنجیره، مدیریت واردات و صادرات، توسعه و تعمیق ساخت داخل، ساماندهی و توانمندسازی بنگاهها، ارتقای قابلیت‌های فناورانه، هم پیوندی در زنجیره ارزش جهانی و افزایش ماندگاری در بازار‌های صادراتی اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری هستند.
 
پایداری نسبی زنجیره تامین در سند راهبردی صنعت لوازم خانگی
وی با اشاره به ظرفیت‌های تدوین پیش نویس این برنامه عملیاتی گفت: ایجاد و توسعه ظرفیت‌های اسمی، ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، جایگزینی سریع تولید داخل با خارج، توسعه صادرات به ویژه به کشور‌های همجوار، توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین و ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه از مهمترین ظرفیت‌ها برای تدوین این برنامه عملیاتی است.
 
4 چشم انداز برای تدوین سند راهبردی صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین به چشم انداز 1400 در تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه لوازم خانگی اشاره داشت و افزود: چهار چشم انداز در این برنامه عملیاتی رقابت‌پذیری در مقیاس‌های جهانی، افزایش سهم بازار کشور‌های منطقه، تامین نیاز کشور با تولید انواع محصولات و تولید با استفاده از فناوری‌های بومی منطبق بر استاندارد‌های جهانی است.
 
تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی
صادقی نیارکی همچنین به 4 راهبرد اصلی این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی بنگاه‌های فعال و نیمه‌فعال، برندسازی و توسعه بازار‌های صادراتی، تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا این 4 راهبرد هستند.
در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، انجمن‌ها و تشکل‌ها به بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی پرداختند و نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنعت لوازم خانگی تشکیل شورای سیاستگذاری امور صنایع وزارت صمت برنامه عملیاتی رشته فعالیت انجمن ها برگزار شد پیش نویس تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی امروز جمعه در بازدید از آموزشگاه هنری هزاردستان لرستان، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است، بیان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی طرح آموزش هنر برای همه به‌منظور افزایش سوادآموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به‌صورت رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار آموزش‌دیده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین‌بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه «سرو ایرانی» در شش‌ماهه دوم سال جاری برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، گفت: این رویداد ویژه مدیران آموزشگاه‌ها است، همچنین طرح ملی «تابا» برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونمایی از سامانه نظارت جامع بر آموزشگاه‌های هنری اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مراحل تدوین استانداردهای محتواهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد در حال تکمیل است به‌زودی آموزشگاه‌های هنری آزاد نیز می‌توانند طی یک فرایند مشخص مدارک هنری معتبر بین‌المللی صادر کنند.

کد خبر 6082762

دیگر خبرها

  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی