Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن نستوهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر ۲ واجب فراموش شده است و با توجه به اینکه دهه اول محرم بنام دهه امر به معروف و نهی از منکر و با هدف یادآوری این امر واجب در نظر گرفته شده، انتظار داریم مردمی که از جان و مال خود در شرایط کرونایی مایه می‌گذارند، متوجه باشند که این امام مظلوم شهید والای امر به معروف و نهی از منکر بوده و این امر باید سرلوحه همه دلدادگان حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسوولان پاسخگو» شعار دهه امسال است، افزود: همانگونه که برخی امام حسین (ع) را از انجام این ۲ فریضه واجب بر حذر می‌داشتند، متاسفانه امروز نیز نوعی فرهنگ بی‌تفاوتی در بین آحاد جامعه و حتی برخی مسوولان حاکم شده در حالی که رهبری بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده و ستاد نیز این مهم را وظیفه اصلی خود می داند.

نستوهی با اشاره اهمیت و ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود:  مقام معظم رهبری در دیدار با رییس قوه قضاییه تاکید کردند امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان حقوق عامه احیا شود و جزو اولویت های و وظایف اصلی قرار بگیرد.

وی گفت: تبیین و آموزش و بعد از آن حمایت حقوقی جزو اولویت‌ها و محورهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که باید زمینه‌سازی برای اجرای آن برای عموم مردم صورت گیرد و در مواردی که نیاز به اقدام حقوقی باشد، پیگیری‌های لازم از طریق ابزارهای قضایی و انتظامی در اختیار ستاد صورت می‌گیرد.

وی به برخی حواشی به‌وجود آمده در جریان امر به معروف و نهی از منکر در استان‌های مجاور و برخوردهای نامتعارف در این موارد نیز اشاره و متذکر شد: براساس قانون مصوب مجلس برای حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر، فاعل و عامل این فریضه در جریان انجام آن نباید خود مرتکب منکر و اقدامات مجرمانه شود زیرا امر به معروف و نهی از منکر طبق سیره اهل بیت باید از روی محبت و دلسوزی صورت گیرد نه درگیری و برخوردهایی که خود مصداق منکر هستند.

نستوهی، محورهای فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یکی مباحث آموزشی، تبیینی و دیگری حمایت‌های حقوقی برشمرده و گفت: در بحث آموزشی و تبیینی تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای تربیت مربیان امر به معروف و نهی از منکر از میان علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان این حوزه منعقد شده و در حال حاضر نیز یک دوره ملی مجازی در این بخش در حال برگزاری است.

وی افزود: در بحث آموزش و تبیین، شیوع کرونا کار ما را کند کرد ولی همواره سعی شده ذهنیت غلط از امر به معروف و نهی از منکر را با برخی روش‌ها مانند ساخت کلیپ ها اصلاح کنیم.

 نستوهی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ستاد مردمی است، گفت:  کار فرهنگی نیز هزینه بر است، اخیر کلیپی در برخی اماکن عمومی شهر تهیه می‌کردیم ولی برخی از افراد تا این‌که اسم امر به معروف و نهی از منکر را می‌شنیدند از صحبت کردن منصرف می‌شدند، در جامعه نوعی رعب و وحشت به این دو واجب ایجاد شده است در حالی که امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات دین محسوب می‌شود ولی متاسفانه ذهنیت غلطی در ذهن مردم نسبت به آن ایجاد شده است.

نستوهی با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بودجه و اعتباری از سوی نهادی و ارگانی خاص ندارد و یک مجموعه مردم نهاد است، یادآور شد: بر اساس سخنان بزرگان و علما ظاهر مردم مبین باطن مسوولان است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در بین مسوولان جاری شود، شاهد تسری این فرهنگ به بطن جامعه و مردم و چنین اصول مترقی باعث اعتلای فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز می‌شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی تبریز ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی تلاشگران عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت، کشف حجاب را دهن‌کجی به دین دانست و بیان کرد: کسی‌که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسؤولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند تصریح کرد: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

وی با اشاره به لزوم پایبندی افراد جامعه به قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین اسلام در این جامعه رفتند و شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان به ضرورت انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

کد خبر 6088082

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر