Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:40:41 GMT

گمرکات فعال باشند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۳۹۷

گمرکات فعال باشند

یک مقام مسئول گفت:۴۰ درصد از تولیدات صادراتی کل کشور در گمرکات تهران ارزیابی و پلمب شده و این گمرکات تایکشنبه هفته آینده تعطیل هستند، صادرات استان تهران تا یکشنبه هفته آینده متوقف خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی با اشاره به تعطیلات کرونایی پیش رو گفت: نظر به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی کشور از سوی دارندگان کارت‌های بازرگانی در استان تهران صورت می‌گیرد و این استان نیز با تعطیلی چندروزه مواجه است، این دغدغه برای صادرکنندگان در حوزه صادرات غیرنفتی به وجود آمده است که تعطیلات به روند صادراتی آنها آسیب وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حجم صادرات استان تهران بین ۳۵ تا ۴۰ درصد تولیدات صادراتی کل کشور است؛ ضمن اینکه اغلب کالاهای تولیدشده در گمرکات غرب و گمرک تهران ارزیابی و پلمب شده و پس از آن روانه مبادی خروجی می‌شوند؛ بنابراین با تعطیلی گمرکات استان تهران به دلیل شرایط کرونایی، صادرات تا یکشنبه متوقف شده است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: گمرکات مرزی نیز غالباً گمرکاتی هستند که کالاهای پلمب شده از آنجا تبادل و به خارج از کشور ارسال می‌شوند.

لاهوتی و ضرورت ارزآوری در مقطع کنونی که صادرات نفت همچنان با مشکل مواجه است، صادرات غیرنفتی نباید با مشکل حتی یک روزه هم مواجه شود، چراکه بخش عمده‌ای از تأمین نیازهای ارزی کشور، از طریق صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود، بنابراین حتی یک روز توقف هم اثر منفی خود را بر این حوزه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس گمرکات اجرایی نیز نقش بسیار حائز اهمیتی در این حوزه ایفا می‌کنند؛ بنابراین انتظار صادرکنندگان این است که گمرکات در روزهای تعطیل بتوانند با خدمات رسانی قوی به صادرکنندگان، از هر گونه ضربه به صادرات جلوگیری نمایند؛ به این معنا که فرآیندهای اجرایی صدور کالا با کندی مواجه نشوند.

به گفته رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران، صادرات غیرنفتی کشور در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده و این روند رشد نباید به دلیل کندی فرآیندهای اجرایی و تعطیلات کرونایی متوقف شده یا کند شود.

کد خبر 515061

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی تعطیلات کرونایی گمرك گمرك ايران گمرک ایران گمرکات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صادرات غیرنفتی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد

 

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما به گفته شهروندخبرنگار ما این پرواز قرار بود  ساعت ١٨:١٠ ، چهارم اردیبهشت ماه از تهران به مقصد مشهد برود که با بیش از ۵ ساعت تاخیر  مواجه شد.

تاکنون مسؤلان هواپیمایی برای این اتفاق پاسخی  نداده اند.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

پرواز ساعت ١٨:١٠ مورخ چهارم اردیبهشت ماه با تأخیر بیش از پنج ساعت پرواز پرشین از  تهران به مشهد مواجه بوده که تمام مسافرین سرگردان بودند و هیچکس پاسخگو نبود .

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور