Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:19:19 GMT

تعطیلی کرونایی در بازار تاریخی اراک

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۵۲۱۰

تعطیلی کرونایی در بازار تاریخی اراک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در پی مصوبه ستاد مدیریت کرونای کشور و تعطیلی ۶ روزه سراسری، بازار تاریخی اراک از امروز ۲۵ مردادماه تا ۳۰ مرداد تعطیل شد.

از زمان شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا کنون این چهارمین بمرتبه است که بازار تاریخی اراک تعطیل می‌شود.

علیرضا عسگری هزاوه‌ای مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: بازار تاریخی اراک با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا ۳۰ مردادماه تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری افزود: علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژ‌های سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازار‌های موقت و گروه‌های شغلی۴،۳،۲ به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک هم تا ۳۰ مرداد تعطیل هستند.

او اضافه کرد: کسبه بازار اراک در حالی تعطیل شدند که با مشکلات متعددی از جمله چک برگشتی، دریافت نکردن تسهیلات ارزان قیمت و اقساط معوقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک بیان کرد: همراهی در بخشودگی و کاهش مالیات در شرایط شیوع بیماری برای کسبه انجام نشد و تنها به تمدید اظهارنامه مالیاتی بسنده شد.

او با بیان اینکه بازار تاریخی اراک ۱۶با ورودی و خروجی و ۲۰ سرا و کاروانسرا این امکان را به کسبه می‌دهد که در تعطیلی بازار همکاری نکنند ادامه داد: اما کسبه همراهی و نجابت از خود نشان دادند تا در کاهش شیوع کووید ۱۹ سهیم باشند.

عسگری اظهار کرد: کسبه بازار اراک با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در مرکز نیکوکاری بازار اراک بسته کمک معیشتی بین باربران و دستفروشان بازار اراک توزیع می‌کنند.

بازار تاریخی اراک به صورت ۲ راسته بازار عمود برهم در ۱۴ هکتار ساخته شده و از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار تاریخی اراک کرونای استان مرکزی کرونا ویروس بازار تاریخی اراک بازار اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل حال کارکنان بانک‌ها، مراکز نظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی یزدان‌پناه در گفت‌وگویی پیرامون تعطیلی مراکز اداری و دولتی در روزهای پنجشنبه اظهار کرد: تمامی کارمندان مراکز خدمات رسان اداری از جمله بانک‌ها، مراکز نظامی، امنیتی و نیروهای مسلح، مراکز مرتبط با حوادث غیرمترقبه با توجه به نوع شغل مربوطه در روزهای پنجشنبه باز هستند و تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل حال آنها نخواهد شد.

وی افزود: اگر بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند، این روز را به لحاظ فعالیت جاری کشور از دست خواهیم داد.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: اما تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؛ در برخی نقاط کشور آغاز مدارس از ۱۰ شهریور می‌شود.

کد خبر 746514

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در خیابان انقلاب
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • (ویدئو) عباسپور: تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها اشکالی در ارتباط با بازار‌های جهانی وارد نمی‌کند